České fórum pro zodpovědnou konzumaci alkoholických nápojů zahájilo činnost

Na tiskové konferenci včera 3. listopadu byli přítomni seznámeni s cíli tohoto sdružení.

„Prevence, výchova, osvěta jsou vždy tou nejlepší cestou, jak řešit problém od jeho kořene a natrvalo, to znamená nejen tehdy, když zrovna někdo dohlíží,“ charakterizoval základní smysl nově vzniklého sdružení České fórum pro zodpovědnou konzumaci alkoholických nápojů (zkráceně Fórum PSR) předseda jeho představenstva Martin Petrášek.


Sdružení, jehož zakládajícími členy jsou společnosti Alkometa, Allied Domecq, Global Spirits, Jan Becher – Karlovarská Becherovka, Maxxium Czech a Stock Plzeň – Božkov má za hlavní cíl poskytovat veřejnosti i státním institucím informace ohledně rozumné a zodpovědné konzumace alkoholických nápojů a věnovat se prevenci zaměřené na minimalizaci škodlivých následků zneužívání alkoholu.


Jako zcela základní materiál představilo Fórum PSR svůj etický kodex, který významným způsobem reguluje reklamní působení společností, které jsou v něm sdruženy, především na mládež do osmnácti let a další rizikové skupiny. V kodexu se kromě jiného členové zavazují k tomu, že jejich reklama nebude zaměřená na děti a osoby mladší 18 let a nebude umísťována do médií, jejichž cílovou skupinu tvoří především osoby mladší 18 let, dále nebudou konzumaci alkoholu spojovat se sexuálním úspěchem a jejich reklamy nebudou navozovat dojem, že konzumace alkoholických nápojů může vést ke společenskému úspěchu či k popularitě. S kodexem budou seznámeny i reklamní agentury a subjekty public relations a budou vedeny, aby v jeho duchu zajišťovaly odpovědně svou činnost.


Zvláštní pozornost je věnována i problematice řízení pod vlivem či po požití alkoholu. Fórum PSR podporuje dosud největší preventivní kampaň zaměřenou na prevenci konzumace alkoholu v silničním provozu. Kampaň bude probíhat od začátku listopadu 2003 a dále pokračovat i v roce 2004


Jak na tiskové konferenci zdůraznila paní Carole Brigaudeau z The Amsterdam Group, sdružení, které na evropské úrovni koordinuje činnost asociací věnujícím se sociálním aspektům konzumace alkoholu, aktivní podpora podobných kampaní ze strany výrobců a dovozců alkoholických nápojů je zcela v souladu se současným trendem v  Evropské unii.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...