
Nejčastější příčinou zranění a smrtelných úrazů při srážce je prudký náraz, který vyhodí řidiče ze sedadla a často i ven z kabiny vozidla. Toto nebezpečí se radikálně sníží, je-li posádka vozu připoutaná. Integrované bezpečnostní pásy, které Scania používá od roku 1988, jsou uzpůsobeny tak, aby řidiči působily jen minimální nepohodlí. Poslední generace pásů se automaticky přizpůsobuje řidičově postavě. Protože je pás přimontovaný k sedadlu a v každém okamžiku správně sedí, bylo možné snížit napětí samonavíjení na minimum.
Maximální ochranu řidičů zaručují napínače, které pás v případě nárazu okamžitě utáhnou. Napínač bezpečnostního pásu lze kombinovat s airbagem umístěným ve volantu. Airbag poskytuje připoutanému řidiči zvýšenou ochranu, ale v opačném případě může naopak způsobit zranění. Proto je ve střední části přístrojové desky takto vybavených vozů umístěno výstražné světlo (u ostatních vozidel je tento prvek volitelný).
Zavedením červených bezpečnostních pásů Scania naplňuje požadavky řidičů a dopravců, kteří si přejí, aby jejich angažovanost v oblasti bezpečnosti silničního provozu byla zřejmá na první pohled. “Vítáme každý podnět, který vede k tomu, aby řidiči a cestující více používali bezpečnostní pásy. Ačkoliv je tato povinnost ve většině zemí již několik let uzákoněna, před jízdou si zapíná bezpečnostní pásy jen 5 až 20% řidičů,” uvádí Nils-Gunnar Vagstedt, vedoucí oddělení pro rozvoj bezpečnosti ve Scanii. Červený bezpečnostní pás výrazně signalizuje, že je řidič správně připoutaný. Současně upomene ty řidiče, kteří si pás nepřipnuli.