(* Pro dieselové systémy vstřikování paliva Common Rail tvořené vstřikovačem, palivovým čerpadlem a systémem Common Rail.)
Na základě výzkumu DENSO Corporation
– pomůže nový systém oproti předchozí generaci systému DENSO zvýšit účinnost paliva až o 3 procenta při současném snížení pevných částic (PM) až o 50 procent a emise oxidů dusíku (NOx) až o 8 procent.
Nový systém DCR
– bude uveden na trh pro osobní, obchodní, zemědělská a stavební vozidla po celém světě ještě v tomto roce.
Yukihiro Shinohara, výkonný ředitel odpovědný za obchodní oddělení dieselových motorů DENSO Corporation řekl: „Náš nový dieselový systém Common Rail pomůže zvýšit účinnost paliva a splňovat výfukové emisní normy, které se stávají stále přísnějšími po celém světě, zejména v Evropě, Japonsku a ve Spojených státech.“
Vylepšené konstrukční provedení snižuje zátěž palivového čerpadla:
- V systému Common Rail je část paliva dodávaného z palivového čerpadla do vstřikovačů používána pro takové účely, jako je mazání součástí systému.
- Toto palivo se pak vrací zpět do nádrže, což znamená dodatečnou zátěž pro palivové čerpadlo místo toho, aby bylo vstřikováno do spalovacích komor motorů.
- Zlepšením konstrukčního provedení vstřikovače, palivového čerpadla, a systému Common Rail společnost DENSO významně snížila zátěž palivového čerpadla snížením množství paliva, které se vrací zpět do nádrže – zhruba o 90 procent.
Vyšší vstřikovací tlak:
- Pro vygenerování vyššího vstřikovacího tlaku paliva překonstruovala společnost DENSO Corporation jednotlivé komponenty a použila nové materiály.
- Tyto změny umožnily atomizaci paliva na jemnější kapičky, které zlepšují vzněcování paliva a účinnost spalování, což má za následek zvýšenou účinnost paliva a čistší emise výfukových plynů.
Na velikosti záleží:
- Protože výrobci automobilů mají omezený prostor pro integraci komponent, DENSO Corporation dokázala vyprojektovat a vyrábět palivové čerpadlo, které je srovnatelné velikostí, ale účinnější než předchozí systém.
- DENSO Corporation tímto dokázala snížit pracovní zátěž palivového čerpadla.
První uvedení dieselových systémů Common Rail na trh:
- DENSO Corporation byla první společností na světě, která uvedla na trh již v roce 1995 dieselové systémy Common Rail.
- V roce 2002 DENSO Corporation nabídla systém Common Rail, s nejvyšším vstřikovacím tlakem na světě v té době – 1 800 barů.
- V roce 2008 uvedla DENSO Corporation na trh model s tlakem 2 000 barů.
- V roce 2012 DENSO Corporation uvedla jako první na světě na trh systém řízení motoru nazývaný „Inteligentní přesná technologie kultivace běhu motoru“ (i-ART), ve kterém vstřikovače mají zabudovaný snímač tlaku pro měření vstřikovacího tlaku paliva v reálném čase a řídí se množství vstřikovaného paliva a časování každého vstřikovacího ventilu.
Budoucí vývoj:
DENSO Corporation pracuje na vývoji a uvedení na trh dieselového systému Common Rail se vstřikovacím tlakem 3 000 barů. Společnost bude i nadále vyvíjet produkty a technologie, které pomáhají zlepšit výkon vozidel poháněných dieselovým motorem s cílem snížit dopad na životní prostředí.
O dieselových systémech Common Rail:
- Dieselový systém Common Rail je nejmodernější systém vstřikování paliva pro vznětové motory.
- Palivo, které je vysoce stlačeno palivovým čerpadlem, se shromažďuje ve vysokotlakém zásobníku nazývaném Common Rail.
- Potom je vstřikováno přes elektricky řízené vstřikovače do spalovacích komor.
- Ukládání vysoce stlačeného paliva v systému Common Rail nejen jen dále zvyšuje tlak paliva, ale také řídí vstřikovací tlak paliva a časování bez ovlivňování otáčkami motoru.
DENSO Corporation
– se sídlem v Kariyi, prefektura Aichi, Japonsko, je předním světovým dodavatelem vyspělých technologií, systémů a komponent v oblasti tepelné techniky, řízení hnací jednotky, elektroniky a informací a bezpečnosti v automobilovém průmyslu. Mezi její zákazníky patří všichni hlavní světoví výrobci automobilů. Po celém světě má společnost více než 200 dceřiných společností a poboček v 36 zemích a regionech (včetně Japonska) a zaměstnává více než 130 000 lidí. Konsolidované celosvětové tržby za fiskální rok končící 31. března 2013, činily 38, 1 miliardy amerických dolarů. V posledním fiskálním roce DENSO Corporation věnovala 9,4 procenta svých globálních konsolidovaných tržeb na výzkum a vývoj. Kmenové akcie DENSO Corporation jsou obchodovány na burzách v Tokiu a Nagoji. Pro více informací přejděte na www.globaldenso.com, nebo navštivte mediální webové stránky na www.densomediacenter.com.
Společnost Denso zastupuje v ČR a SR firma T.A.D. Praha
– která se zabývá servisem a opravami systémů vysokotlakého vstřikování nafty do válců vznětových motorů, přičemž firma T.A.D Praha zastupuje 4 z 5 největších světových (evropských) výrobců vstřikovacích systémů.