Kumulativní prodeje plně hybridních modelů na evropských trzích dosáhly výše 423 000 vozů.



TMC se rozhodla věnovat úsilí obecnému rozšíření vozů s plně hybridním pohonem. Proto si TMC otázku ochrany životního prostředí určila jako jednu z priorit fungování společnosti a vychází z přesvědčení, že ekologicky šetrná vozidla mohou mít skutečně pozitivní dopad jen v případě, že najdou odezvu u široké veřejnosti.
Toyota uvedla v srpnu 1997 na japonský trh
– svůj první hybridní elektromobil Coaster (autobus), po němž v prosinci 1997 následovala Toyota Prius – celosvětově první sériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem. Model Prius se v roce 2000 začal prodávat v Evropě, Severní Americe a na dalších trzích. Druhá generace Toyoty Prius se představila v roce 2003, kdy TMC začala rozšiřovat využití své plně hybridní technologie v dalších typech vozů, např. ve velkoprostorových automobilech, vozech kategorie SUV, sedanech s pohonem zadních kol a kompaktních vozech se splývavou zádí. Velmi pozitivního přijetí ze strany zákazníků po celém světě se dočkala zejména třetí generace modelu Prius uvedená v květnu 2009, a tak celkové kumulativní prodeje hybridních vozů TMC dosáhly koncem února 2011 milníku 3 milionů jednotek.
V Evropě se plně hybridní technologie pohonu od Toyoty objevuje
– v modelech Toyota Prius, Toyota Auris Hybrid a v novém modelu Toyota Yaris Hybrid, přičemž dva poslední jmenované modely sjíždějí z linek výrobních závodů v Evropě. Toyota ještě letos uvede modely Toyota Prius+ a Prius Plug-in Hybrid..
TMC v současnosti prodává 18 osobních modelů s plně hybridním pohonem, které nabízí přibližně v 80 zemích a regionech celého světa. Vozy s hybridním pohonem letos představovaly 15 % globálních prodejů TMC, přičemž v Evropě se tento typ pohonu objevuje u 10 % vozů značek Toyota a Lexus prodávaných v tomto regionu.
TMC deklarovala výpočtem, že vozy s plně hybridním pohonem vyrobené TMC od roku 1997 do 30. dubna 2012 dokázaly ušetřit cca 26 mil. tun1 emisí CO2 – plynu, jenž je považován za příčinu globálních klimatických změn – v porovnání s modely srovnatelných rozměrů a výkonu poháněnými zážehovým motorem. Úspora paliva byla vyčíslena hodnotou přibližně 9 miliard litrů, což je příkladně roční spotřeba pohonných látek (benzínu a nafty) v zemi jako je Belgie.
TMC i nadále plánuje pracovat na opatřeních k dalšímu zvyšování výkonu, snižování nákladů a rozšiřování produktové řady, včetně dalších ekologicky šetrných vozů s jiným než hybridním pohonem, aby dokázala nabízet automobily pozitivně přijímané ze strany zákazníků.
Toyota Motor Europe plánuje v roce 2012 zvýšit tržní podíl plně hybridních modelů Toyota a Lexus na 14 %.
V České republice byla v polovině května 2012 plně hybridní technologie podpořena doslova revolučními cenami všech dosud nabízených i nově uvedených hybridních modelů.
O společnosti Toyota Motor Europe
Toyota Motor Europe (TME) NV/SA řídí velkoobchodní prodej a marketing pro vozy, náhradní díly a příslušenství značek Toyota a Lexus, a dále výrobní a technické provozy firmy Toyota v Evropě. Toyota v Evropě vytváří přibližně 94 000 přímých i nepřímých pracovních míst a od roku 1990 zde investovala přes 7 mld. eur. Aktivity automobilky Toyota na území Evropy podporuje síť 30 marketingových a prodejních zastoupení v 56 zemích, celkem cca 3 000 prodejců a 9 výrobních závodů. Toyota v roce 2011 prodala na evropských trzích celkem 822 386 vozů značky Toyota a Lexus.
Další informace najdete na stránkách www.toyota.eu a na www.toyota.cz
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií