K tomuto datu TMC nabízí
– v 80 zemích a regionech světa celkem 19 různých osobních vozů s hybridním pohonem a 1 hybridní vůz s technologií Plug-in.
Od této chvíle do konce roku 2015 uvede TMC na světové trhy celkem 18 nových hybridních modelů, včetně jednoho vozu poháněného palivovými články.
Podle výpočtů TMC hybridní vozy vyráběné touto společností k 31. březnu 2013 přispěly ke snížení emisí CO2 (které jsou všeobecně považovány za příčinu globálního oteplování) o 34 mil. tun. Výpočet vychází z porovnání s vozy srovnatelné velikosti a jízdních výkonů poháněnými klasickým zážehovým motorem. TMC rovněž odhaduje, že vozy Toyota a Lexus s hybridním pohonem pomohly ušetřit přibližně 12 mld. litrů benzínu (v porovnání s vozy podobné velikosti poháněnými klasickým zážehovým motorem).
V srpnu roku 1997
– uvedla Toyota v Japonsku svůj první hybridní elektromobil Coaster, po němž v prosinci následovala Toyota Prius – celosvětově první sériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem. Od té doby si hybridní modely TMC získaly u zákazníků celého světa nesmírnou popularitu.
Viceprezident TMC Takeshi Uchiyamada, jenž zodpovídal za vývoj modelu Prius první generace, uvedl:
„Prius první generace jsme vyvíjeli s cílem vytvořit vůz pro 21. století a zároveň symbol zodpovědného přístupu automobilky Toyota k otázkám životního prostředí. Hybridní soustavu pohonu jsme vyvíjeli zcela od nuly, což naši práci nesmírně komplikovalo. Tento náročný úkol jsme však úspěšně vyřešili. Úspěch modelu Prius první generace předčil naše očekávání. Tento vůz podnítil zájem zákazníků o otázky ochrany životního prostředí a pozvedl očekávání od technologie hybridního pohonu. Pochopení zákazníků v době uvedení tohoto modelu na trh se stalo základem širokého přijetí technologie, přičemž od té doby se hybridní modely TMC těší stále větší oblibě. Právě za to jsem nesmírně vděčný.“
TMC vnímá technologii hybridního pohonu jako základní ekologickou technologii 21. století pro vývoj dalších řešení ekologické mobility; TMC má v plánu i nadále prosazovat zlepšování technických parametrů, snižování nákladů a rozšiřování své produktové řady ekologicky šetrných modelů.
Hybridní modely v Evropě
Od evropské premiéry první generace modelu Prius v roce 2000 se zde prodalo 544 184 hybridních vozů Toyota a Lexus (údaj ke konci března 2013), což představuje více než 10 % celkových globálních prodejů hybridních vozů.
Vozy s hybridním pohonem nyní v Evropě dosáhly určitého bodu zlomu, přičemž od roku 2010 lze pozorovat jasný trend jejich narůstající obliby. Prodat prvních 100 000 hybridních automobilů trvalo v Evropě přibližně 7 let, avšak jen během samotného roku 2012 zde Toyota Motor Europe dokázala prodat plných 109 478 vozů s hybridním pohonem.
Evropská modelová řada nyní zahrnuje celkem šest modelů Toyota a šest modelů Lexus s plně hybridním pohonem. Během prvního čtvrtletí 2013 vzrostly evropské meziroční prodeje hybridních vozů Toyota a Lexus o 82 %. Hybridní modely Toyota a Lexus nyní představují 21 % evropských prodejů těchto značek.
Výhodou pro majitele vozů s hybridním pohonem jsou nižší celkové náklady spojené s vlastnictvím vozu. Technologie plně hybridního pohonu od Toyoty rovněž hraje důležitou roli ve zlepšování kvality ovzduší, neboť v porovnání s dieselovými motory produkuje méně emisí NOx a dokonce nulové emise pevných částic.
Odkaz na speciální web
– včetně video prezentace viceprezidenta Uchiyamady: http://www.toyota-global.com/hv5m/
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií