Celkové výsledky slavného závodu 24 hodin v Le Mans

Pro druhé místo ve třídě LMP GT1 si zajel a zároveň další úspěch v bohaté jezdecké kariéře docílil Tomáš Enge. V celkovém hodnocení na šestém místě.

Celkové výsledky slavného závodu 24 hodin v Le Mans
Celkové výsledky slavného závodu 24 hodin v Le Mans

Celkové výsledky Le Mans 24 hours 2006:

Závodníci Značka vozu okruhů
Biela-Pirro-Werner Audi R10 379 LMP1
Helary-Montagny-Loeb Pescarolo C60 Judd 374 LMP1
Capello-Kristenssen-McNish Aud R10 366 LMP1
Gavin-Beretta-Magnussen Corvette C6-R 353 GT1
Minassian-Collard-Comas Pescarolo C60 Judd 350 LMP1
Enge-Piccini-Turner Aston Martin DBR9 348 GT1
Alphand-Goueslard-Policand Corvette C5-R 344 GT1
Brabham-Piquet-Garcia Aston Martin DBR9 341 GT1
Erdos-Newton-Wallace Lola Aer Turbo 341 LMP2
Lamy-Ortelli-Sarrazin Aston Martin DBR9 340 GT1

Trojice Capello-Kristensen-McNish a Biela-Pirro-Werner udávali od začátku tempo a měli velkou naději na konečný úspěch. Z Le Mans Endurance series dobře známý tým Pescarolo Sport obsadil starovní rošt rovněž dvěma vozy Pescarolo C60 Judd v jeho posádkách zaujalo zejména jméno Sebastiana Loeba, který z rallyového stroje přesedl do plnokrevného prototypu, jako další ho doplnili Eric Helary a Frank Montagny. Mezi zajímavými prototypy nechyběl Zytek 06, Lister Storm LMP, Courage LC70, Creation Judd nebo WR Peugeot s dvoulitrovým turbem.

Na startu však nechyběl ani český zástupce Tomáš Enge, jenž startoval v britském týmu Aston Martin Racing na stroji Aston Martin DBR9. Tomáš jel s Andreou Piccinim z Itálie a Darrenem Turnerem z Anglie. Dalším Čechem startu byl Robert Pergl, který se vydal do Le Mans s týmem Convers Menx a strojem Ferrari 550 Maranello. Do trojice ho doplňovali ještě Rus Vasiliev a Holanďan Kox.

Českým divákům však neutekl ještě start Slováka Konopky v japonském týmu T2M Motorsport na voze Porsche 911 GT3 RSR, ten jel s dvojicí Yamagashi-De Fornoux.

Celkově zvítězila v závodě trojice Biela-Pirro-Werner na Audi R10 týmu Joest, když odkroužili plných 379 kol. Druhá v cíli vytrvalostního závodu se radovala posádka Sebastien Loeb-Helary-Montagny na stroji domácí značky Pescarolo C60 Judd, ovšem na vítěze ztratila celých 5 okruhů. Jako třetí dovedl do cíle svůj vůz Alan McNish a s kolegy Capellem a Kristenssenem získali pro Audi tým Joest další kov.

Třídě LMP2, neboli slabším prototypům vládl vůz Lola se startovním číslem 25 a posádkou britského tým RML ve složení Erdos-Newton-Wallace. Za svými zády zanechali i americký tým Binnie Motorsport s další Lolou Zytek 3397ccm. Pro třetí místo si zajel Miracle Motorsport s vozem Courage Aer 1995 Turbo ve složení Macaluso-Lally-James. Smůla se v této třídě obrátila na Chamberlain-Synergy, Gerda Weltera, který již patří s prototypy WR Peugeot k pravidelným účastníkům závodů v Le Mans, ale také na G-Force Racing a tým Paul Belmondo Racing. Žádná z těchto posádek cíl neviděla.

Třída LMP GT1, v té zazářila posádka vozu Corvette C6-R ve složení Gavin-Beretta-Magnussen, i v celkovém pořadí jim patřilo skvělé 5. místo. Pro druhé místo a zároveň další úspěch v bohaté jezdecké kariéře si zajel Tomáš Enge. Společně s Piccinim a Turnerem dojeli na Aston Martin DBR9. Třetí místo tentokráte zbylo na tým Luc Alphand Adventures s vozem Corvette C5-R a posádku tohoto vozu tvořili bývalý lyžař L.Alphand-Goueslard-Policand. Za nimi na pátém místě ve třídě skončil Sallen S7-R s Christianem Fittipaldim za volantem. Do cíle však nedorazil ani Robert Pergl, ani Slovák Konopka.

V LMP GT2 dominovali Kimber-Dean-Tomlinson na Panozu Esperante s pětilitrovým motorem Elan. Druhé místo patřilo Seikel Motorsportu na Porsche 996 GT3 a třetí v pořadí dojel tým Scuderia Eccose a s vozem Ferrari 430GT na něm dovezla medaily posádka Kirkaldy-Niarchos-Mullen.

Autor:Vláďa Rožánek

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První u nehody – dokážete pomoci ve stresu?

První u nehody – dokážete pomoci ve...

Dopravní nehoda je bohužel často místem se silnými emocemi, a to nejen u postižených účastníků, ale i na straně lidí, kteří se náhle na silnici ocitnou v roli laiků záchranářů. Vliv...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...