O nadcházejícím víkendu se tým ACCR Racing21 zúčastní maďarské soutěže Mecsek Rallye, která je čtvrtým dílem seriálu FIA European Histroric Rally Championship 2022. Vojtěch Štajf se tak po úspěchu v českých rallysprintech vrací do historického vozu Toyota Celica GT-Four ST165 s cílem získat body do evropského šampionátu.
V letošním roce připravili pořadatelé již 55. ročníku Mecsek Rallye pro startující posádky historických vozů celkem deset rychlostních zkoušek s celkovou délkou téměř 140 kilometrů. Jsou rozděleny do dvou etap, kdy v pátek budou na programu celkem čtyři měřené úseky rozdělené do dvou totožných sekcí. Stejně tak v sobotu se diváci mohou těšit na historické soutěžní vozy ve dvou identických sekcích, avšak vždy po třech rychlostních zkouškách. Start i cíl soutěže je situován do maďarského města Pécs, které bylo mimo jiné v roce 2010 vyhlášeno evropským městem kultury.
Vojtěch Štajf dosáhl vloni na této náročné soutěži vítězství v kategorii 2 a v jejím letošním ročníku se bude ucházet po boku navrátivšího se navigátora Vladimíra Zelinky o co nejlepší umístění v kategorii 4 (vozy s homologací do roku 1990). Stálý spolujezdec František Rajnoha se sice bohužel z rodinných důvodů nemůže tentokrát posadit na horké spolujezdecké sedadlo, v každém případě letošní cíle budou pro úřadující mistry Evropy skutečnou výzvou. Z předešlé soutěže, která byla premiérou vozu Toyota Celica GT-Four, musela totiž posádka ACCR Racing 21 týmu záhy po jejím startu odstoupit vlivem technických potíží s turbodmychadlem. Tým poté věnoval obrovské úsilí přípravě vozu pro jeho další nasazení, avšak přetrvávající potíže s logistikou klíčových dílů umožnily zatím pouze jeden rozsáhlejší týmový test v Bělé pod Bezdězem. I v tomto výrazně omezeném režimu se podařilo Toyotu alespoň částečně posunout v nastavení jednotlivých funkcí. Další test se uskuteční až těsně před soutěží, a to již v Maďarsku.
„Po hodně nešťastné premiéře na Šumavě, kde nás hned na Čínově potrápila špatná regulace tlaku turbodmychadla, jsme s celým týmem usilovně pracovali na posílení výkonnosti Toyoty. V porovnání s loňským Opelem se však jedná o mnohem složitější techniku a k té jsou zapotřebí odpovídající komponenty, z nichž některé stále postrádáme. Děláme v naší dílně úplné maximum pro správné vyladění vozu, ale naším nepřítelem je letos čas. Máme stále hendikep v naježděných kilometrech,“ vysvětluje aktuální situaci s přípravou Toyoty Celica GT-Four Vojtěch Štajf a dodává: „Na druhou stranu, já se nikdy nevzdávám bez boje a musíme si prostě touto náročnou dobou projít. Když se ale podívám na výkony typově identických vozů s tím naším, máme určitě špičkové nářadí pro historické rally soutěže. Věřím, že se na tu správnou výkonnostní úroveň postupně dostaneme. Proto bych chtěl tady v Pécsi především dojet do cíle a získat tak zkušenosti pro další zlepšení vozu. Je to nelehká situace, ale i tak si to jedeme s Vladimírem do Maďarska užít.“
Soutěž 55. Mecsek Rallye bude odstartována v pátek 24. června 2022 krátce před 14. hodinou. Cílovou rampou projedou posádky na Széchenyiho náměstí v Pécsi o den později v odpoledních hodinách.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií