Oficiální světová premiéra Chevroletu Captiva proběhne na autosalonu v Ženevě v březnu 2006 a zahájení jeho prodeje se předpokládá v létě 2006.


Zcela nový SUV model značky Chevrolet, který vychází z konceptu S3X poprvé vystaveného na autosalonu v Paříži v roce 2004, ponese název Captiva – a jako u vůbec prvního SUV značky Chevrolet si zákazníci budou moci zvolit i vznětový motor! Captiva, od počátku vyvíjená tak, aby dokonale odpovídala podmínkám evropského silničního provozu, bude poháněna moderním dvoulitrovým turbodieselem „common-rail“ o výkonu 110 kW/150 k, nabídku motorů pak bude doplňovat ještě zážehový čtyřválec o objemu 2,4 l a šestiválec V6 o objemu 3,2 l. Captiva bude zároveň prvním v Evropě prodávaným Chevroletem s elektronickým stabilizačním systémem ESP.
Chevrolet Captiva (délka x šířka x výška: 4639 x 1849 x 1726 mm) se bude nabízet s pohonem pouze předních nebo všech čtyř kol.
Sériová výroba vznětových motorů pro Chevrolet Europe se rozběhne v nové motorárně společnosti GM Daewoo v jihokorejském Gunsanu v březnu roku 2006. Tento podnik bude produkovat dvě provedení dvoulitrového šestnáctiventilového turbodieselu se systémem přímého vstřikování „common-rail“, který vyvinula společnost GM Daewoo Auto&Technology v těsné spolupráci s firmami GM Powertrain a VM Motori: Verzi s turbodmychadlem s pevnou geometrií (FGT) bude z objemu 2,0 l dávat výkon 88 kW/120 k při otáčkách 4000 ot/min a s maximálním točivým momentem 280 Nm při otáčkách 2000 ot/min. Verzi s turbodmychadlem s proměnnou geometrií (VGT) o výkonu 110 kW/150 k při otáčkách 4000 ot/min a s maximálním točivým momentem 310 Nm při otáčkách 2000 ot/min.
Oba motory budou plnit emisní limity normy Euro IV, pro obě provedení budou k dispozici filtry pevných částic DPF, které ještě více sníží množství škodlivin ve výfukových plynech. K přednostem těchto moderních vznětových agregátů patří i malé vibrace, nízká hlučnost a mimořádná hospodárnost. Chevrolet počítá s tím, že už v blízké budoucnosti se moderní turbodiesely objeví i v dalších modelech značky.
Výstavba nové motorárny společnosti GM Daewoo v jihokorejském Gunsanu byla dokončena 31. března 2005, pilotní výroba se rozběhla 1. září. Nové agregáty procházejí náročným testovacím programem na zkušebních okruzích, v reálném provozu v náročných klimatických podmínkách, součástí zkoušek jsou i testy dlouhodobé životnosti a spolehlivosti na dynamometrech. Roční výrobní kapacita motorárny v Gunsanu, jejíž plošná rozloha činí 19 200 m2, je 250 000 agregátů.