Captiva: První Chevrolet s novým dieselem!

Atraktivní SUV model Captiva v pěti- i sedmimístném provedení.

Oficiální světová premiéra Chevroletu Captiva proběhne na autosalonu v Ženevě v březnu 2006 a zahájení jeho prodeje se předpokládá v létě 2006.

Captiva: První Chevrolet s novým dieselem!
Captiva: První Chevrolet s novým dieselem!


Zcela nový SUV model značky Chevrolet, který vychází z konceptu S3X poprvé vystaveného na autosalonu v Paříži v roce 2004, ponese název Captiva – a jako u vůbec prvního SUV značky Chevrolet si zákazníci budou moci zvolit i vznětový motor! Captiva, od počátku vyvíjená tak, aby dokonale odpovídala podmínkám evropského silničního provozu, bude poháněna moderním dvoulitrovým turbodieselem „common-rail“ o výkonu 110 kW/150 k, nabídku motorů pak bude doplňovat ještě zážehový čtyřválec o objemu 2,4 l a šestiválec V6 o objemu 3,2 l. Captiva bude zároveň prvním v Evropě prodávaným Chevroletem s elektronickým stabilizačním systémem ESP.


Chevrolet Captiva (délka x šířka x výška: 4639 x 1849 x 1726 mm) se bude nabízet s pohonem pouze předních nebo všech čtyř kol.


Sériová výroba vznětových motorů pro Chevrolet Europe se rozběhne v nové motorárně společnosti GM Daewoo v jihokorejském Gunsanu v březnu roku 2006. Tento podnik bude produkovat dvě provedení dvoulitrového šestnáctiventilového turbodieselu se systémem přímého vstřikování „common-rail“, který vyvinula společnost GM Daewoo Auto&Technology v těsné spolupráci s firmami GM Powertrain a VM Motori: Verzi s turbodmychadlem s pevnou geometrií (FGT) bude z objemu 2,0 l dávat výkon 88 kW/120 k při otáčkách 4000 ot/min a s maximálním točivým momentem 280 Nm při otáčkách 2000 ot/min. Verzi s turbodmychadlem s proměnnou geometrií (VGT) o výkonu 110 kW/150 k při otáčkách 4000 ot/min a s maximálním točivým momentem 310 Nm při otáčkách 2000 ot/min.


Oba motory budou plnit emisní limity normy Euro IV, pro obě provedení budou k dispozici filtry pevných částic DPF, které ještě více sníží množství škodlivin ve výfukových plynech. K přednostem těchto moderních vznětových agregátů patří i malé vibrace, nízká hlučnost a mimořádná hospodárnost. Chevrolet počítá s tím, že už v blízké budoucnosti se moderní turbodiesely objeví i v dalších modelech značky.


Výstavba nové motorárny společnosti GM Daewoo v jihokorejském Gunsanu byla dokončena 31. března 2005, pilotní výroba se rozběhla 1. září. Nové agregáty procházejí náročným testovacím programem na zkušebních okruzích, v reálném provozu v náročných klimatických podmínkách, součástí zkoušek jsou i testy dlouhodobé životnosti a spolehlivosti na dynamometrech. Roční výrobní kapacita motorárny v Gunsanu, jejíž plošná rozloha činí 19 200 m2, je 250 000 agregátů.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...