Cadillac CTS na evropský trh v roce 2002

Evropu, resp.frankfurtský autosalon si zvolil Cadillac za místo světové premiéry nového modelu CTS.

Nový Cadillac CTS je prvním typem americké luxusní značky věrný své filozofii „Art and Science“ představující spojení „Umění a vědy“. Ztělesňuje tak novou velice smělou designerskou linii, kterou se nápadně odlišuje od jiných automobilových výrobců.


Cadillac CTS na evropský trh v roce 2002

Vnější tvar Cadillacu CTS charakterizují jasné plochy, ostré hrany a přesně formované linie s krátkými převisy. Jako první model koncernu General Motors vychází z nové platformy Sigma s pohonem zadních kol. Robustní podvozek s nezávisle zavěšenými koly prošel důkladným testováním na pověstné Severní smyčce Nürburgringu, nejtěžší závodní trati světa.

Pod kapotou se skrývá zážehový vidlicový šestiválec 3.2, jehož řady válců svírají úhel 54 stupňů. Díky tomu se motor vyznačuje kompaktními rozměry a je proto vhodný i pro příčné uložení.


Po více než dvou desetiletích se u Cadillacu přenáší síla na zadní kola mechanickou pětistupňovou převodovkou, ovšem v nabídce je i první elektronicky řízená pětistupňová samočinná převodovka Hydra-Matic s třemi provozními režimy.


Cadillac CTS na evropský trh v roce 2002

Cadillac o výkonu 164 kW (220 k) a točivém momentu 300 N.m při 3400 ot./min zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,4 sekundy a dosáhne největší rychlosti 238 km/h. Pro Evropu je připraven ještě šestiválec 2.6 o výkonu 136 kW (185 k) a točivém momentu 245 N.m při 3400 ot./min.

Uvnitř najdeme elektricky nastavitelná sedadla, individuální klimatizaci, dálkově ovládaný audiosystém na volantu, palubní počítač atd. Teplé materiály dotvářejí příjemnou atmosféru. Dřevo najdeme např. na ovládacích prvcích jako napři na věnci volantu, hlavě řadicí nebo volicí páky či vnitřních dveřních klikách.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...