Buginy se opět derou do popředí zájmu

Autokros byl ještě nedávno jednou z nejsledovanějších motoristických disciplin u nás. Bylo to vcelku pochopitelné, neboť reprezentanti tehdejšího Československa patřili k evropskému výkvětu a jména jako Alois a Karel Havlové, Jaroslav Hošek, Jiří Bartoš nebo Petr Bartášek, budila u svých soupeřů zasloužený respekt.

Buginy se opět derou do popředí zájmu

Proto také podniky v rámci evropského šampionátu, které se konaly na našem území, patřily mezi nejvíce navštěvované. Navíc, podle mínění i zahraničních jezdců, máme u nás, díky Štikovské rokli u Nové Paky, jednu z nejnáročnějších a zároveň i nejhezčích autokrosových tratí v Evropě. Však také ze všech loňských závodů Mistrovství Evropy se v Nové Pace sešlo nejvíce účastníků, celkem čtyřiaosmdesát reprezentantů třinácti zemí. Ovšem i domácí autokrosový šampionát má vynikající sportovní úroveň, o čemž svědčí slova třetího jezdce průběžného evropského žebříčku, slováka Tonyho Lacka: “Je těžší dostat se do popředí celkové klasifikace v českém mistrovství, než v evropském.”

Po období určitého útlumu, provázeném výměnou jmen na jezdeckých postech, se o autokrosu začíná už zase více mluvit i psát. To proto, že závodníci České republiky na evropských tratích opět začínají dobývat ztracené pozice. Ostřílené evropské harcovníky, z nichž ještě Jaroslav Hošek a Petr Bartášek jsou aktivně činní, vystřídali mladí draví jezdci jako např. Tomáš Hrdinka, Milan Stárek, Petr Bartoš nebo Daniel Landa.


Sportovní areál ve Štikovské rokli letos vstoupil do osmadvacáté sezóny a jejím vrcholem bude opět závod Mistrovství Evropy a Evropského poháru v autokrosu 4. a 5. července. Nabídne takřka kompletní program, to znamená cestovní vozy v divizi I a speciál buginy v divizi III, rozdělené podle kubatury do 1600 a 3500 ccm. Letošní Nová Paka s perfektně připravenou a rozšířenou tratí uzavře první polovinu evropského mistrovství a očekává se, že hodně napoví o medailových ambicích našich i zahraničních jezdců. Experti dokonce považují závod ve Štikovské rokli za zlomový pro další vývoj celkové klasifikace. Elita evropského autokrosu by tedy tento podnik neměla vynechat a diváci, kterých se v Nové Pace tradičně schází velké množství, se mohou už teď připravit na tvrdé a dramatické boje na trati.


Po dvou závodech evropského mistrovství divize III do 3500 ccm, z nichž ten úvodní v portugalské Lousadě vyhrál Milan Stárek, vede francouz Varnier a naši, Jaroslav Hošek, Milan Stárek a Jaromír Štětina jsou v těsném závěsu na třetím až šestém místě. V šestnáctistovkách je nejlepší z našich, Václav Fejfar, sedmý, Marek Kalenský figuruje na jedenácté příčce a pro zkušeného Petra Bartáška zatím zbylo sedmnácté místo.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Enyaq překonal hranici 200 000 vyrobených kusů

Enyaq překonal hranici 200 000...

Škoda Auto dosáhla významného milníku v rozvoji své strategie e-mobility: celkem vyrobila již 200 000 vozů Enyaq a Enyaq Coupé. Jubilejním vozem se stal bílý Enyaq Coupé Sportline, který sjel z...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zrodila se hvězda: CUPRA Born VZ

Zrodila se hvězda: CUPRA Born VZ

CUPRA Born je prvním zcela elektrickým modelem mladé španělské značky, která mu dala do vínku dokonalou kombinaci elektrifikace se sportovními výkony. Teď automobilka stupňuje intenzitu svého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V Česku je v provozu 10 000 elektromotorek. Loni jich přibylo přes 1700

V Česku je v provozu 10 000...

V České republice je registrováno více než 1,3 milionu motocyklů, z toho téměř 10 tisíc elektrických, jejich podíl tak tvoří 0,75 %. Nejčastěji se lze s elektrickými motocykly setkat v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...