Buginy se opět derou do popředí zájmu

Autokros byl ještě nedávno jednou z nejsledovanějších motoristických disciplin u nás. Bylo to vcelku pochopitelné, neboť reprezentanti tehdejšího Československa patřili k evropskému výkvětu a jména jako Alois a Karel Havlové, Jaroslav Hošek, Jiří Bartoš nebo Petr Bartášek, budila u svých soupeřů zasloužený respekt.

Buginy se opět derou do popředí zájmu

Proto také podniky v rámci evropského šampionátu, které se konaly na našem území, patřily mezi nejvíce navštěvované. Navíc, podle mínění i zahraničních jezdců, máme u nás, díky Štikovské rokli u Nové Paky, jednu z nejnáročnějších a zároveň i nejhezčích autokrosových tratí v Evropě. Však také ze všech loňských závodů Mistrovství Evropy se v Nové Pace sešlo nejvíce účastníků, celkem čtyřiaosmdesát reprezentantů třinácti zemí. Ovšem i domácí autokrosový šampionát má vynikající sportovní úroveň, o čemž svědčí slova třetího jezdce průběžného evropského žebříčku, slováka Tonyho Lacka: “Je těžší dostat se do popředí celkové klasifikace v českém mistrovství, než v evropském.”

Po období určitého útlumu, provázeném výměnou jmen na jezdeckých postech, se o autokrosu začíná už zase více mluvit i psát. To proto, že závodníci České republiky na evropských tratích opět začínají dobývat ztracené pozice. Ostřílené evropské harcovníky, z nichž ještě Jaroslav Hošek a Petr Bartášek jsou aktivně činní, vystřídali mladí draví jezdci jako např. Tomáš Hrdinka, Milan Stárek, Petr Bartoš nebo Daniel Landa.


Sportovní areál ve Štikovské rokli letos vstoupil do osmadvacáté sezóny a jejím vrcholem bude opět závod Mistrovství Evropy a Evropského poháru v autokrosu 4. a 5. července. Nabídne takřka kompletní program, to znamená cestovní vozy v divizi I a speciál buginy v divizi III, rozdělené podle kubatury do 1600 a 3500 ccm. Letošní Nová Paka s perfektně připravenou a rozšířenou tratí uzavře první polovinu evropského mistrovství a očekává se, že hodně napoví o medailových ambicích našich i zahraničních jezdců. Experti dokonce považují závod ve Štikovské rokli za zlomový pro další vývoj celkové klasifikace. Elita evropského autokrosu by tedy tento podnik neměla vynechat a diváci, kterých se v Nové Pace tradičně schází velké množství, se mohou už teď připravit na tvrdé a dramatické boje na trati.


Po dvou závodech evropského mistrovství divize III do 3500 ccm, z nichž ten úvodní v portugalské Lousadě vyhrál Milan Stárek, vede francouz Varnier a naši, Jaroslav Hošek, Milan Stárek a Jaromír Štětina jsou v těsném závěsu na třetím až šestém místě. V šestnáctistovkách je nejlepší z našich, Václav Fejfar, sedmý, Marek Kalenský figuruje na jedenácté příčce a pro zkušeného Petra Bartáška zatím zbylo sedmnácté místo.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ‚Movement that inspires‘: Kia představuje nové záměry značky a strategii do budoucna

‚Movement that inspires‘: Kia...

Digitální prezentace odhaluje novou strategii značky a její ambice do budoucna Změna názvu společnosti z ‚Kia Motors‘ na ‚Kia‘ Firma uvádí do života svoji dlouhodobou strategii ‚Plán...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Video: Martin Prokop s Viktorem Chytkou vezou z Dakaru 2021 deváté místo

Video: Martin Prokop s Viktorem Chytkou...

Posledních 225 měřeného úseku dvanácté etapy letošního Dakaru již pro posádku Benzina Orlen Teamu změnu v celkovém pořadí nepřineslo. Martin Prokop s Viktorem Chytkou si ze Saudské Arábie...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Riziko na zimních silnicích roste s rychlostí a nesprávným stylem jízdy

Riziko na zimních silnicích roste s...

Zimní měsíce již tradičně vybízejí k cestování za relaxací v přírodě a sportováním spojeným se sněhovou nadílkou. Bohužel cesta za tímto vyžitím může skončit vlivem následku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop, Chytka i Shrek přežili brutální jedenáctou etapu Dakaru a nadále jsou devátí

Prokop, Chytka i Shrek přežili...

Předposlední etapa letošního Dakaru měla být dlouhá a těžká. A skutečně byla. I přes několik krizových momentů se posádka Benzina Orlen Teamu udržela mezi nejlepšími deseti v klasifikaci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Navzdory všemu to byl rok, který nás nezastavil

Navzdory všemu to byl rok, který nás...

Rok 2020 se zapíše do historie jako období, v němž 15 000 zaměstnanců společnosti SEAT vydalo ze sebe to nejlepší Příkladem intenzivní týmové práce je uvedení nových modelů Leon e-HYBRID...