Brněnský Autosalon připravil kampaň boje proti starým automobilům

Kampaň začala 2. listopadu 2004 a vyvrcholí na mezinárodním Autosalonu Brno, který se koná od 4. do 9. 6. 2005

Brněnský Autosalon připravil kampaň boje proti starým automobilům

S kampaní na podporu prodeje nových vozů a tím snížení počtu starých automobilů se rozhodl reagovat Autosalon Brno na varující nepříznivou skutečnost, že Česká republika má oproti zemím Evropské unie přestárlý vozový park, což nepříznivě ovlivňuje bezpečnostní situace na našich silnicích.

Osvětová kampaň bude motoristy informovat o výhodách koupě nového osobního automobilu a upozorňovat spotřebitele na rizika spojená s nákupem ojetých vozů. „Naším cílem je podpořit prodej nových automobilů a přispět tím ke změně nevyhovujícího stáří vozového parku v ČR. Tu však nelze uskutečnit bez souběžného vyřazování starých aut z provozu. Proto je část kampaně zaměřena i na ekologickou likvidaci starých vozů a vraků,“ vysvětluje Jarmila Jelínková, manažerka PR a reklamy veletrhu Autosalon Brno.


Do projektu se zapojí zejména Svaz dovozců automobilů (SDA) a Sdružení automobilového průmyslu (AIA), Sdružení importérů součástí automobilů, servisní a garážové techniky (SISA), Svaz prodejců a opravářů motorových vozidel České republiky (SAČR), osloveny budou i další sdružení a organizace (Policie ČR, Ministerstvo dopravy, Ministerstvo životního prostředí, ÚAMK, BESIP). Kampaň se bude věnovat zejména tématům bezpečnosti, ekologie a finanční dostupnosti nových a starších vozů.


„Čeští motoristé si leckdy neuvědomují, jak mají k novému autu blízko. My jim chceme dokázat, že si nové auto zaslouží a že se jim vyplatí. Pokud vezmu v potaz ekologické argumenty, zejména z pohledu budoucnosti se vyplatí nová auta nám všem,“ říká ke strategii Autosalonu 2005 manažer veletrhu Jiří Čikl.


Podpora prodeje nových aut je skutečně žádoucí. V ČR se za rok obmění jen 4 % vozového parku, zatímco v zemích EU 8 %. Nedostatečná obměna vozového parku novými vozidly je způsobena tím, že se na naše silnice dostává obrovské množství ojetin ze zahraničí. V roce 2003 bylo takových aut dovezeno 145 233. Domácími výrobci a oficiálními dovozci bylo prodáno 149 535 nových automobilů. Zhruba na každý nový prodaný vůz tedy připadá jeden ojetý. To je poměr ve vyspělé Evropě ojedinělý. Průměrný věk osobních vozidel v České republice je neuvěřitelných 13 a půl roku. Průměrné stáří všech druhů registrovaných vozidel je dokonce 16 a půl roku.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....