Bridgestone zve fanoušky na Grand Prix České republiky 2015, která se uskuteční ve dnech 14. až 16. srpna 2015 na Masarykově okruhu v Brně

Bridgestone je výhradním dodavatelem pneumatik pro MotoGP.

Indianapolis Grand Prix, 9th August 2015

V jedenáctém podniku seriálu mistrovství světa MotoGP

– se poprvé po 32 letech postaví na start čeští jezdci ve všech kubaturách. V královské kubatuře MotoGP bude české barvy hájit už počtvrté Karel Abraham z týmu Cardion AB Motoracing (na stroji Honda RC213V-RS se startovním číslem 17), v Moto2 se na divokou kartu představí talentovaný devatenáctiletý jezdec Miroslav Popov, v Moto3 budou o nejvyšší příčky usilovat dva čeští jezdci Jakub Kornfeil a Karel Hanika, zatímco v poháru mladých talentovaných jezdců Red Bull MotoGP Rookies Cup se představí třináctiletý Martin Gbelec, který letos nasbíral již deset mistrovských bodů. Kromě toho bude letošní závod mistrovství světa silničních motocyklů oslavou padesáti let motocyklových Velkých cen na brněnském okruhu a návštěvníci se mohou těšit na bohatý doprovodný program.

Do Brna přijede jako vedoucí muž průběžného pořadí mistrovství světa MotoGP 2015 legendární italský jezdec Valentino Rossi (195 bodů), za nímž je se ztrátou pouhých devíti bodů v těsném závěsu španělský jezdec Jorge Lorenzo (186 bodů). Oba premianti letošního šampionátu jezdí na strojích značky Yamaha. Na třetím a čtvrtém místě průběžného pořadí jsou loňský a předloňský mistr světa Španěl Marc Marquez (Honda; 139 bodů) a Ital Andrea Iannone (Ducati; 129 bodů). Loni se v Brně na stupních vítězů radovali Pedrosa, Lorenzo a Rossi. V roce 2014 zajel nejrychlejší čas na brněnském okruhu Španěl Dani Pedrosa (1:56,027 min) průměrnou rychlostí 167,6 km/h. Stejný jezdec je také držitelem rychlostního rekordu z roku 2013, kdy dosáhl nejvyšší rychlosti 314,8 km/h.

Velká cena Brna na Masarykově okruhu je již 50 let neodmyslitelnou součástí seriálu mistrovství světa MotoGP

Tradice brněnských motocyklových závodů na nejvyšší úrovni je dokonce ještě starší a sahá až do 30. let minulého století. Současný okruh byl postaven v roce 1987 a do nynější podoby byl upraven v roce 1996. Jezdce po startu čeká atraktivní sled 6 levotočivých a 8 pravotočivých zatáček. Celková délka okruhu s šířkou dráhy 15 metrů a častým střídáním úseků se stoupáním a klesáním je 5403 metrů, nejdelší rovinka je dlouhá 636 metrů. Brněnský závod MotoGP se jede na 22 kol, jezdci tedy budou muset překonat vzdálenost 118,9 km.

Bridgestone v MotoGP

Bridgestone začal dodávat závodní pneumatiky pro silniční motocykly již v 80. letech a po získání nezbytných zkušeností se stal díky kvalitě a skvělému výkonu svých produktů první volbou nejrychlejších jezdců. Na základě rozsáhlého technického know-how i obliby u týmů a jezdců byl Bridgestone v roce 2009 vybrán jako výhradní dodavatel pneumatik pro MotoGP. Cílem tohoto kroku bylo snížení nákladů a zvýšení bezpečnosti.

Sezóna 2015, do níž nastoupilo 25 jezdců a 15 týmů

– je čtrnáctým rokem účasti společnosti Bridgestone v MotoGP a sedmým rokem v roli exkluzivního dodavatele pneumatik pro MotoGP, který poskytuje pneumatiky a technickou podporu každému týmu a jezdci na startovním roštu královské třídy mistrovství světa pořádaného Mezinárodní motocyklovou federací FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme). Bridgestone tak pokračuje v realizaci své mise vyvíjet a dodávat bezpečnější závodní pneumatiky s vynikajícím výkonem během zahřívací fáze a skvělou zpětnou vazbou pro jezdce.

Správná volba pneumatik je pro úspěch jezdce ve velmi vyrovnaném poli naprosto zásadním faktorem:

Už jen z toho důvodů, že motocykly v MotoGP disponují v porovnání se závodními automobily přibližně desetkrát menší styčnou plochu mezi pneumatikou a vozovkou. Diváci mohou přitom i v letošním roce snadno sledovat strategii jednotlivých jezdců a týmů při volbě pneumatik, jejichž barevná značení prozrazují použitý druh směsi. Stejně jako loni je extra měkká směs značena zeleně, měkká směs bíle, střední směs černě (bez pruhu), tvrdá směs červeně. Letošní novinkou je žlutá pro extra tvrdou směs (pouze zadní pneumatika) a světle modrá, prozrazující asymetrickou hladkou pneumatiku.

Bridgestone rozšířil systém značení, protože v letošní sezoně nabízí širší výběr hladkých pneumatik:

Nová extra tvrdá směs pro zadní hladkou pneumatiku debutovala ve Velké ceně Argentiny na okruhu Termas de Rio Hondo a diváci ji poznají podle žlutého pruhu. Bridgestone také pokračuje ve vývoji asymetrické hladké pneumatiky pro přední kolo, kterou uvedl v závěru loňské sezony. Letos je tento druh pneumatiky k dispozici pro větší počet závodních okruhů s různými kombinacemi směsí, vždy však jen jeden druh pro příslušný závod. Od symetrické hladké pneumatiky jsou tyto pneumatiky odlišeny světle modrým pruhem. Stejně jako v loňské sezoně mají jezdci v roce 2015 na výběr dvě varianty pneumatik na mokro pro každý závod. V tomto případě znamená černá pneumatika tvrdší směs, bílý pruh měkčí směs.

Nalezení vhodného nastavení pro Grand Prix České republiky bude velmi důležité

Brněnský okruh je rychlý a má profil s velkým převýšením. Důležité jsou na něm pneumatiky, které nabízejí dobrý brzdný výkon a stabilitu v zatáčkách. Povrch trati je relativně drsný, což vede spíš k volbě tvrdých směsí, zejména pro přední pneumatiku, která je extrémně zatěžována při brzdění před zatáčkami v klesáních. V rychlejších částech okruhu jsou pneumatiky vystaveny působení vysokých příčných sil.

„Systém barevného značení pneumatik, který jsme zavedli v uplynulém roce, umožňuje fanouškům sledovat varianty pneumatik, které jsme připravili pro každý závod. Tento systém jsme pro letošní rok vylepšili na základě reakcí fanoušků MotoGP i novinářů po celém světě. Přepracovaný systém značení pneumatik odráží úsilí značky Bridgestone zaměřené na nepřetržitý vývoj nových pneumatik po celou sezonu MotoGP 2015, v níž nabízíme jezdcům širší výběr, a zároveň také zvyšuje atraktivitu tohoto sportu, protože fanoušci mohou lépe porozumět důležitosti strategie volby vhodných pneumatik po celý závodní víkend,“ říká Hiroshi Yamada, manažer oddělení Bridgestone Motorsport.

Bridgestone Europe NV/SA s evropskou centrálou v belgickém Bruselu

– je klíčovou divizí Bridgestone Corporation, největšího výrobce pneumatik a gumárenských produktů na světě se sídlem v Tokiu. V Evropě Bridgestone provozuje vývojové a výzkumné centrum, 8 továren a má zastoupení ve více než 30 zemích s celkem 12 500 zaměstnanci. Pneumatiky vyvíjené a vyráběné v Evropě jsou rovněž exportovány mimo evropské teritorium.

V České republice působí Bridgestone od roku 1994 a dodává sem kompletní řadu osobních, nákladních, motocyklových a zemědělských a stavebních pneumatik značek Bridgestone, Firestone, Dayton a First Stop. Sídlo společnosti je v Praze.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...