Srdcem 2+2místného kabrioletu BMW Z9 je interiér, který je zařízen tak, aby ovládání vozu řidiči nekomplikoval, ale spíše zjednodušoval. Člověk za volantem se může koncentrovat výhradně na řízení, přičemž má k dispozici všechny vymoženosti současné automobilové technologie. Studie Z9 Cabrio, vycházející z modelu Z9 gran turismo, reprezentuje designerskou filosofii BMW příštích let. Tzn. klasická silueta s dlouhou přední kapotou a krátká záď.
S délkou 4760 mm je o něco málo kratší než kupé, v šířce 1970 mm jsou si obě studie rovné, ale vzhledem k otevřené střeše je kabriolet svojí výškou 1280 mm o 60 mm nižší než uzavřená varianta.
Laminovaná karosérie z uhlíkatých vláken je upevněna na zesíleném rámu, aby bylo dosaženo požadované tuhosti. Zadní kola pohání zážehový vidlicový osmiválec 4.4 litru o výkonu 210 kW (286 k) a točivém momentu 440 N.m.
Volící páka samočinné převodovky je pod volantem a umožňuje buď automatické řazení nebo přímé systémem Steptronic. Displej mezi rychloměrem a otáčkoměrem ukazuje zařazené stupně. Ze samočinného režimu se pouhým stisknutím tlačítka na multifunkčním volantu přejde do manuálního režimu, dalším stisknutím se řadí rychlosti.
Vzhledem k neustále přibývajícím systémům, dnes už by jich v autě mohlo být až 700, by byl automobil přeplněn tlačítky a ovladači, nehledě k jejich nepřehlednosti. Kdyby se měla vozidla v budoucnu vybavit všemi možnými systémy a funkcemi, potom by prostor kolem řidiče ani nestačil. Navíc by ani neměl čas věnovat se řízení. Tato problematika nedává mnichovským inženýrům spát a proto přišli s poměrně jednoduchým řešením. Nejdůležitější funkce jako např. světla, stírač, volicí páka jsou umístěny v jedné páčce na sloupku volantu.
Další elementární funkce (větrací a tepelná soustava, vyhřívání zadního okna, varovná světla), které nevyžadují stálou pozornost řidiče, ale musí být dobře a rychle dosažitelné, jsou umístěny uprostřed přístrojové desky. A tak je mohou ovládat jak řidič, tak spolujezdec.
K obsluze ostatních funkcí příslušenství slouží otočný ovladač umístěný vpředu na středové loketní opěrce, v místě, kde se zpravidla nachází řadicí páka. Takže jej lze obsluhovat „poslepu“. Pokyny mu dává řidič stlačením dopředu nebo dozadu, doprava či doleva, otáčením, stisknutím a do čtyřech diagonálních směrů. Všechny potřebné údaje se zobrazují na displeji v zorném poli řidiče a spolujezdce.
K dalším novinkám firmy BMW na Pařížském autosalónu patří nový BMW M3, řada nových šestiválcových motorů (2.2/170 k, 2.5/192 k, 3.0/231 k) montované nyní do 21 modelů trojkové a pětkové řady a do roadsteru Z3. Pětková řada dostala nový facelift, pohon 4×4 je jako zvláštní výbava k dispozici také pro modely 325i a 330d a turbodiesel 530d disponuje nyní větším výkonem (193 k/142 kW) i točivým momentem 410 N.m.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”