Tato Road Show se konala v Brně a už samotná cesta z Prahy po D1 byla plná adrenalinu. Další vzrušení se dostavilo poté co jsme si vyzkoušeli na dálnici a okreskách nové BMW X5 M50d … Tedy nejnovější x-pětka s třilitrovým dieselem a třemi turby. Na tento model jsem se těšil, hlavně až si zapnu režim sport plus.
No, pokud mám být upřímný, musím říct, že jsem v první chvíli nebyl z dynamiky úplně nadšený, ale stačil letmý pohled na aktuální rychlost a musel jsem svůj názor poupravit. Auto jede rychleji, než se vám na první pohled / pocit za volantem / může zdát.
Interiér je zase o něco útulnější a kvalitnější než v předchozích generacích. Ale to je snad samozřejmost. Stejně jako skvělé chování na silnici. Do terénu, byť mnoho lidí může tvrdit opak, bych se moc nepouštěl. Sice X5 zvládne mnoho, ale pořád je to auto primárně na asfalt. Vyzkoušeli jsme si i asistenty pro automatické sjíždění z kopce a různé boční náklony, ale stačí se podívat na YouTube – vyhledat si BMW X5 offroad – a sami uvidíte, co běžní řidiči s tímto autem dokážou. Takže za mě – kvalitní auto, ale co by mě ke koupi mohlo přesvědčit, byla demonstrace asistenční služby BMW. Pokud si totiž připlatíte za nejvyšší model navigace, můžete pak využívat skvělou věc. Jste někde nevíte kde a potřebujete se dostat třeba na nejbližší benzinku? Navíc máte vybitý mobil a jste bez mapy? Nevadí ! Zmáčknete tlačítko, ozve se vám „živá“ operátorka, která se vás mile zeptá co se stalo a co potřebujete. Stačí říct kam se chcete dostat a poprosit aby vám trasu přes internet poslala přímo do navigace v autě. Během pár sekund je vše hotovo. Aniž vy byste cokoliv zadávali, operátorka vám pošle data do vašeho systému a vy můžete vyrazit. Úžasně jednoduché! Navíc můžete ovládat vaše auto vzdáleně přes chytrý telefon nebo kontrolovat, kde se právě nachází. A BMW toho samozřejmě nabízí ještě víc. Podrobněji se tomu budeme věnovat v jednom z našich budoucích testů.
XDrive Road Show je hlavně o demonstraci pohonu všech kol. BMW tento systém neustále zdokonaluje aby byla reakce celého systému ještě rychlejší – samozřejmě, osobně preferuji stálou 4×4 ale i xDrive od bavorské automobilky je velmi dobrý.
Na ledu funguje skvěle. Stabilizační systém se snaží držet auto v požadovaném směru a vy si tak s plynem můžete pěkně řídit kdy a jak se chcete ze zatáčky/smyku dostat. Zkusili jsme BMW řady 3 GT, Kombi a také BMW 4. Různé motorizace, ale osobně se mi nejlépe a i podle stopek nejrychleji slalomová ledová trať jela s 2 litrovým benzínem. 330xd sice mělo více síly ale 320 mi tak nějak sedla jak něco na hrnec. Ale rozdíl není tak velký, záleží na preferencích. Ani jeden z motorů není špatnou volbou.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií