Výrobce prémiových automobilů na světě – BMW – rozšiřuje svoji nabídku modelů s pohonem všech kol.
Od června, resp. září 2010 bude možné všechny modely BMW řady 5 Gran Turismo objednat také v kombinaci s inteligentním pohonem všech kol BMW xDrive. Od podzimu bude tento pohon k dispozici také pro vrcholné vznětové provedení BMW řady 7 – model BMW 740d xDrive.
BMW řady 5 Gran Turismo
– s unikátní koncepcí karoserie, elegantním designem, mimořádným komfortem a schopností nabídnout jedinečnou radost z jízdy může být od června vybaveno také pohonem všech kol. Systém BMW xDrive bude možné konkrétně objednat pro modely BMW 530d xDrive Gran Turismo a pro BMW 550i xDrive Gran Turismo. Posledně jmenovaný nejvýkonnější model, který se představil na autosalonu v Pekingu 2010, bude navíc první, který bude standardně spojovat inteligentní pohon všech kol s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Tento aktivní pohon všech kol, který je připraven měnit rozdělení výkonu motoru mezi nápravy podle aktuální jízdní situace, bude dále k dispozici od září také pro modely BMW 535d xDrive Gran Turismo a BMW 535i xDrive Gran Turismo.
BMW řady 5 Gran Turismo se v kombinaci s pohonem xDrive bude od června 2010 nabízet v následujících verzích:
BMW 550i xDrive Gran Turismo:
motor zážehový V8: | přeplňovaný technologií BMW TwinPower Turbo s přímým vstřikováním (High Precision Injection) |
zdvihový objem: | 4395 cm3 |
výkon: | 300 kW/407 k při 5500–6400 min-1 |
točivý moment: | 600 N.m při 1750-4500 min-1 |
zrychlení 0-100 km/h: | 5,4 s |
nejvyšší rychlost: | 250 km/h |
kombinovaná spotřeba: | 11,8 l/100 km |
emise CO2 podle EU: | 275 g/km |
emisní norma: | standard EU5 |
BMW 530d xDrive Gran Turismo:
vznětový celohliníkový řadový šestiválec: | přeplňovaný turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek, přímé vstřikování Common Rail |
vstřikovače: | piezoelektrické, max. vstřikovací tlak 180 MPa |
zdvihový objem: | 2993 cm3 |
výkon: | 180 kW/245 k při 4000 min-1 |
točivý moment: | 540 N.m při 1750–3000 min-1 |
zrychlení 0–100 km/h: | 6,9 s |
nejvyšší rychlost: | 235 km/h |
kombinovaná spotřeba: | 6,9 l/100 km |
emise CO2 podle EU: | 183 g/km |
emisní norma: | standard EU5 |
Od září se nabídka pohonu všech kol pro BMW řady 5 Gran Turismo dále rozšíří o následující verze:Výkonnější vznětové provedení BMW 535d xDrive Gran Turismo s celohliníkovým řadovým šestiválcem přeplňovaným technologií BMW TwinPower Turbo disponuje nejvyšším výkonem 220 kW/300 k při 4400 min-1 a točivým momentem 600 N.m mezi 1500-2500 min-1.
V modelu BMW 535i xDrive Gran Turismo
– pracuje přeplňovaný zážehový řadový šestiválec vybavený vysokotlakým přímým vstřikováním High Precision Injection (20 MPa) a plně variabilním rozvodem VALVETRONIC. Tento výjimečný motor přeplňovaný dvoukomorovým turbodmychadlem Twin-Scroll se vyznačuje mimořádně rychlými reakcemi na pohyby plynového pedálu, stejně tak jako příkladnou účinností. Tento motor z objemu 3,0 l disponuje nejvyšším výkonem 225 kW/306 k při 5800 min-1. Točivý moment v rozmezí otáček 1200 až 5000 min-1 vrcholí hodnotou 400 N.m.
BMW xDrive také pro vznětové BMW 740d
Po modelech BMW 750i xDrive a BMW 750Li xDrive bude od podzimu 2010 inteligentní pohon všech kol BMW xDrive v nabídce také pro model BMW 740d xDrive. Jeho vznětový řadový šestiválec přeplňovaný technologií BMW TwinPower Turbo je vybaven přímým vstřikováním Common-Rail (200 MPa) s piezoelektrickými vstřikovači a disponuje nejvyšším výkonem 225 kW/306 k a točivým momentem 600 N.m dosahovaným mezi 1500 a 2500 min-1. Také v tomto případě je inteligentní pohon všech kol navržen tak, aby luxusní limuzíně zajistit nejvyšší možnou míru stability za každé jízdní situace a na každém povrchu vozovky.
Inteligentní pohon všech kol BMW xDrive
– byl nejdříve vyvinut pro X modely BMW, následně se ale etabloval i v modelech BMW řady 3, BMW řady 5 a BMW řady 7. Specifickou vlastností pohonu xDrive je ve srovnání s konkurenčními systémy především excelentní rychlost jeho reakcí. Díky nim se dokáže velmi účinně přizpůsobit nejen měnící se trakci, ale také jízdní situaci. Systém xDrive totiž umožňuje zcela variabilně měnit rozložení hnacích sil mezi přední a zadní nápravu. Tato činnost aktivně ovlivňuje chování vozu. Na jednu stranu tak zvyšuje dynamiku jízdy a na druhou stabilitu vozu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”