Muzeum sousedí s dvaadvaceti patrovou správní budovou BMW a podobně jako ona se vyznačuje zajímavou architektonickou koncepcí. Modrobílý znak BMW na jeho střeše je dobře viditelný z nedaleké olympijské věže a snad právě proto sem ročně zavítá na čtvrt miliónu návštěvníků.
Lákadlem přitom nejsou pouze automobily a motocykly, nýbrž také naučný program vysílaný na stovce monitorů. Pokud byste se chtěli důkladně seznámit s minulostí i přítomností značky BMW, potom si rezervujte alespoň čtyři hodiny.
Historie mnichovské automobilky se začala psát v roce 1916, kdy se v Mnichově sloučily dvě letecké firmy do společnosti Bayerische Flugzeugwerke, o rok později přejmenované na Bayerische Motorwerke. Po zákazu výroby leteckých motorů po první světové válce se továrna musela přeorientovat na pohonné jednotky pro motocykly, nákladní automobily a lodě. A nejen to, v roce 1923 začaly z jejích bran vyjíždět první motocykly R32 s dvouválcem typu boxer o objemu 500 ccm. Netrvalo dlouho a firma BMW rozšířila své výrobní kapacity o továrnu v Eisenachu, kde začala produkovat též lidové automobily Dixi podle licence britského Austinu.
První čtyřkolový „bavorák“ vyvinutý v Mnichově nesl označení BMW AM4, resp. 3/20 PS. Mezi exponáty muzea BMW však najdeme rovněž řadu úspěšných závodních vozů, jako je např. BMW 320 skupiny 5 či March F1. Samostatnou kapitolu představuje jeden z nejvěhlasnějších cestovních modelů BMW 2002 a mezi motocykly poutá pozornost kompresorový BMW 500, s nímž Ernst Henne ustavil v letech 1929 až 1937 celkem 76 světových rekordů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií