Expozici na autosalonu v Paříži v letošním roce zatraktivní i příslušenství M Performance, stejně tak jako nejnovější inovace z programu BMW ConnectedDrive.
BMW Concept Active Tourer
V tomto koncepčním voze BMW demonstruje spojení od základu nově navržených novátorských řešení interiéru i hnacího ústrojí. Jde o kombinaci komfortu, funkčnosti, dynamiky, ale také stylu: plug-in hybridní hnací systém je současně zárukou nejvyšší možné úrovně úspornosti.
Mezi hlavní rysy interiéru vozu BMW Concept Active Tourer patří především zvýšená poloha sedadel, obrovský vnitřní prostor pro posádku, stejně tak jako flexibilní a objemný zavazadlový prostor. Tyto vlastnosti jsou navíc kombinovány se zaměřením na vrcholný komfort a prvotřídní kvalitu. Pro tuto koncepční studii byl vyvinut speciální plug-in hybridní hnací systém označovaný termínem eDrive. V součinnosti v něm pracuje přeplňovaný 3válcový zážehový motor a synchronní elektromotor. Společně tyto jednotky dávají výkon 140 kW, který je schopen zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za méně než osm sekund. Automobil se vyznačuje kombinovanou spotřebou paliva 2,5 l/100 km a produkcí emisí CO2 méně než 60 g/km. Lithium-iontové akumulátory lze dobíjet z běžné elektrické zástrčky a jejich kapacita stačí pro ujetí více než 30 čistě elektrických kilometrů.
BMW řady 1: světová premiéra systému xDrive a nový základní vznětový model
V Paříži oslaví inteligentní pohon všech kol xDrive svoji světovou premiéru v BMW řady 1. Zpočátku se systém xDrive nabízí ve dvou modelech: BMW 120d xDrive a BMW M135i xDrive.
Na pařížském autosalonu se představí také základní vznětový model BMW 114d.
Jeho čtyřválec 1,6 litru, vybavený technologiemi BMW TwinPower Turbo, disponuje výkonem 70 kW a vyznačuje se kombinovanou spotřebou, která se v závislosti na použitých pneumatikách pohybuje podle normy EU v rozpětí 4,1 až 4,3 l/100 km. Tím se nabídka motorů určených pro 3dveřový a 5dveřový model řady 1 rozšiřuje na pět zážehových a šest vznětových jednotek.
BMW i3 Concept (nová verze)
– bude pro svět konstrukce automobilů přelomovým vozem. A to přitom nejen pro čistě elektrický pohon nebo karbonovou karoserii, ale také proto, že jeho vnitřní prostor byl navržen s cílem maximální odpovědnosti k životnímu prostředí.
Interiér nového konceptu BMW i3 Concept se vyznačuje kombinací kůže, dřeva, bavlny a dalších obnovitelných materiálů.
Eukalyptové dřevo použité na přístrojové desce pochází z kvalitního zdroje v Evropě. To znamená, že do výroby se dováží z nepříliš vzdálené produkce. Také zpracování a barvení tohoto dřeva je prováděno přírodními postupy a použitím neškodných přípravků.
Kůže použitá uvnitř konceptu BMW i3 se činí s využitím přípravku extrahovaného z listů olivovníku. Tento materiál ochraňuje kůži před stárnutím a opotřebováváním. Velmi příjemná atmosféra uvnitř konceptu je zajištěna nejen novou barvou Cassia, ale také čalouněním přístrojové desky a dveří speciální tkaninou s bavlněnými vlákny.
Interiér konceptu BMW i3 Concept vyvolává v posádce dojem neobyčejné prostornosti a volnosti. Tento pocit je způsobený zcela novými možnostmi konstrukce používající plasty zesílené uhlíkovými vlákny (CFRP – Carbon Fibre Reinforced Plastic). Celý prostor pro posádku je totiž navržen tak, že nemá žádný středový tunel oddělující pravou a levou stranu interiéru – tím se dosahuje onoho specifického pocitu prostornosti. Vpředu i vzadu se snadno přesedá z jedné strany na druhou, a díky tomu také můžete pohodlně vystoupit či nastoupit na jakékoliv straně – to je přínos ke komfortu, který posádka ocení především ve městech s omezeným prostorem k parkování. Poloha sedadel je mírně zvýšená, což zlepšuje rozhled a poskytuje lepší přehled o aktuální dopravní situaci v okolí vozu.
Přístrojová deska konceptu BMW i3 Concept se vyznačuje odděleným sloupkem volantu s integrovanými hlavními ovládacími páčkami, startovacím tlačítkem a voličem jízdního režimu. Ovládací prvky audiosystému a klimatizace jsou umístěné ve střední části středového panelu. Díky tomuto řešení není potřeba, aby byl automobil vybaven konvenčním středovým panelem.
Komunikaci mezi automobilem a posádkou, ale také okolím zajišťují tři hlavní displeje:
- Za volantem je umístěn displej s úhlopříčkou 16,5 cm, který nahrazuje konvenční hlavní přístroje.
- Uprostřed přístrojové desky našel místo hlavní informační displej s úhlopříčkou 22,4 cm.
- Třetí displej zobrazuje základní informace o audiosystému a klimatizaci a je umístěn centrálně v přístrojové desce.
BMW i3 Concept je navrženo v rámci konceptu, který se označuje LifeDrive.
Jde o propracovaný koncept, jenž spojuje nosnou část s hnacím ústrojím a podvozkem s prostorem pro posádku, který je tvořen plasty zesílenými uhlíkovými vlákny CFRP. Toto řešení je pro daný typ městského vozu ideální z pohledu nízké hmotnosti, tuhosti konstrukce, bezpečnosti, ale také agility.
Pohon konceptu má na starosti mezi hnanými zadními koly umístěný elektromotor s výkonem 125 kW a točivým momentem až 250 Nm. Automobil je schopen z klidu na 60 km/h zrychlit za méně než čtyři sekundy, rychlost 100 km/h překoná za méně než osm sekund. Bez přerušení toku točivého momentu ke kolům pohodlně dosáhne nejvyšší elektronicky omezené rychlosti 150 km/h.
Automobily divize BMW i jsou s ohledem na ochranu životního prostředí navrženy komplexně.
I proto se tímto přístupem vyznačuje také jejich továrna v Lipsku. Při výrobě automobilu BMW i bude možné uspořit až 70 procent vody a 50 procent energie. Všechna energie navíc pochází z obnovitelných zdrojů.
BMW C evolution: prototyp elektrického skútru
– poskytuje mimořádnou jízdní dynamiku, odpovídající tzv. maxiskútrům vybaveným silnými spalovacími motory. Elektrický skútr je vybaven vodou chlazeným elektromotorem s výkonem 11 kW (krátkodobé maximum 35 kW), který zajišťuje mimořádné potěšení z jízdy. Kompaktní akumulátory jsou schopné pojmout energii na více než 100 km a lze je dobíjet jak z domácí elektrické zástrčky, tak ve veřejných dobíjecích stanicích. Díky tomu je skútr BMW C evolution navržen pro každodenní používání v městském prostředí.
Při vývoji hnacího ústrojí tohoto prototypu, který je velmi blízký sériové produkci, BMW Motorrad v hojné míře využívalo zkušenosti BMW Group s elektromobilitou.
Nové BMW řady 7 v evropské premiéře
Vrcholný model značky s větším komfortem, vyšší úsporností a s více inovacemi se představuje s citlivě upraveným designem exteriéru i interiéru. Nejpůsobivější novinkou při pohledu zvenčí je použití LED světlometů lemujících masku chladiče s jen mírně modifikovaným designem. Cestování uvnitř novinky je komfortnější zásluhou použití nových materiálů a optimalizovaného akustického komfortu. Specifické jízdní zážitky navozuje například hlavní informační displej s novou trojrozměrnou grafikou, nové multifunkční přístroje nebo také high-endová audioaparatura Bang & Olufsen.
Tento luxusní sedan se vyznačuje významnými zdokonaleními hnací soustavy. Všechny modely jsou nyní vybavené 8stupňovou samočinnou převodovkou, která přispívá ke snížení spotřeby paliva až o 25 procent. Na úspornějším provozu se podílí také funkce start/stop, regenerace kinetické energie nebo druhá generace systému volby jízdních režimů, kde nechybí ani režim ECO PRO, doplněný funkcí jízdy setrvačností. Komfort cestování zvětšuje velmi pečlivě naladěný podvozek, stejně tak jako řízení s elektrickým posilovačem, které je připraveno pro modely se zadním pohonem. Nově je součástí standardní výbavy všech modelů vzduchové odpružení zadní nápravy.
Nejvýznamnější novinkou v nabídce pohonných jednotek je nejsilnější vznětový šestiválec na světě, který pohání model BMW 750d xDrive. Zásluhou přeplňování s trojicí turbodmychadel disponuje nejvyšším výkonem 280 kW a dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během pouhých 4,9 s.
Nová řada generace BMW řady 3
Již tak příkladná úspornost se dále zlepšuje zásluhou rozšíření nabídky pohonných jednotek. Základním provedením vybaveným benzinovým motorem je nyní typ BMW 316i poháněný čtyřválcem BMW TwinPower Turbo s objemem 1,6 litru, výkonem 100 kW a točivým momentem 220 Nm. Standardem je pro tento model 6stupňová manuální převodovka, kterou může na přání nahradit převodovka 8stupňová samočinná.
Na pařížském autosalonu BMW současně představí svůj vůbec první model zaměřený na minimalizaci spotřeby paliva, který spaluje benzin.
BMW 320i EfficientDynamics Edition je vybaveno všemi známými technologiemi snižujícími spotřebu paliva, k nimž přidává další aerodynamické doplňky, stejně tak jako odlišné naladění motoru a upravené převodové poměry v převodovce. Tento model, vybavený motorem 2,0 l BMW TwinPower Turbo, disponuje nejvyšším výkonem 125 kW a je schopné z klidu na 100 km/h zrychlit během 7,6 s, jeho kombinovaná spotřeba podle EU přitom činí jen 5,3 l/100 km. Tím se jedná o nejúspornější zážehový model z nabídky značky BMW.
BMW ConnectedDrive: inovace pro propojenou mobilitu.
Neustále probíhající proces doplňování nových funkcí a schopností z programu BMW ConnectedDrive mnichovské prémiové automobilce zajišťuje nezpochybnitelnou vedoucí úlohu na poli propojování řidiče, automobilu a okolního světa, v tomto případě prostřednictvím nových asistenčních systémů a služeb. V nové generaci navigačního systému Professional je použita nová trojrozměrná grafika menu se zjednodušeným způsobem ovládání, stejně tak jako mnoho nových funkcí, které společně zajišťují ještě vyšší komfort obsluhy. Novinkou je například funkce diktování, která převádí mluvené slovo na text, a tím umožňuje například psát textové zprávy či e-maily jejich pouhým vyslovením. Nové možnosti připojení k internetu přináší BMW Car Hotspot LTE. BMW je tak vůbec prvním automobilovým výrobcem, který ve svém produktu v sériové výbavě rychlé připojení k internetu čtvrté generace LTE nabízí.
Do nabídky příslušenství M Performance přibyly nové položky
Příslušenství M Performance, které je specificky určené pro jednotlivé modelové řady, zvyšuje sportovní charakter každého z těchto modelů. Na pařížském autosalonu se představuje nový program, určený speciálně pro nové BMW řady 3. Od podzimu 2012 se nabídka dále rozšíří o doplňky určené také pro 3dveřové BMW řady 1 a BMW řady 3 Touring. Doplňky určené pro zdokonalení v oblasti pohonu, podvozku, aerodynamiky i interiéru přinášejí další posunutí jízdní dynamiky na vyšší úroveň – zvyšují totiž nejen výkon motoru, ale také přispívají ke snižování hmotnosti a optimalizaci aerodynamiky. Současně rovněž na první pohled zatraktivňují vzhled automobilu, jemuž dodávají sportovnější výraz zvenku i zevnitř.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií