BMW na 80. ženevském autosalonu 2010

Velmi podrobně o jednotlivých vystavovaných modelech BMW.

Dokonalý soulad estetiky a dynamiky: Nové BMW řady 5 Sedan.

Stejně jako tomu bylo ve všech předchozích pěti generacích BMW řady 5, tak i ta nejnovější, v pořadí šestá, stanovuje v segmentu vyšší střední třídy zcela nové standardy v propojení elegance, jízdní dynamiky a komfortu. Za své mimořádné vlastnosti nové BMW řady 5 vděčí především zcela nové konstrukci využívající nejmodernější technologie a špičkové výrobní postupy.

Již při pohledu na nové BMW řady 5 nelze přehlédnout jeho sportovně-elegantní vzhled, který se opírá zejména o spojení nejdelšího rozvoru náprav v segmentu a vyvážené proporce s krátkými převisy karoserie. Přehlédnout samozřejmě nelze mírně negativně skloněnou masku chladiče s typickou dvojicí ledvinek, ale také nízkou linii střechy svým tvarem připomínající vozy kupé či tradiční, tzv. Hofmeisterovo zalomení spodní části zadního C sloupku.

Uvnitř nového BMW řady 5 na řidiče čeká moderně navržený interiér, který je orientován na řidiče a spojuje použití nejkvalitnějších materiálů s propracovaným konceptem ovládání. Jednotlivé funkční celky jsou od sebe přirozeně oddělené a mnoho z ovladačů používá pokrokovou technologii Black Panel, jež má tu vlastnost, že prvky, které nejsou v daný okamžik potřeba, jednoduše nejsou vidět. Samozřejmostí je pro všechny modely standardně dodávaný koncept sdruženého ovládání mnoha funkcí iDrive s barevným displejem s úhlopříčkou až 10,2 palce.

Nové BMW řady 5 spojuje sportovní obratnost a podmanivost s nebývalou mírou komfortu. Tato kombinace je možná pouze díky použití funkce Dynamic Drive Control, která umožňuje měnit charakteristiku chování automobilu podle aktuálních potřeb řidiče. Tento systém ovlivňuje nejen činnost motoru a převodovky, ale současně také řízení předních i zadních kol, systém elektronicky řízených tlumičů či aktivních stabilizátorů. Vše samozřejmě závisí na dané konfiguraci a výbavě automobilu. V každém případě však řidič má k dispozici buď trojici, nebo čtveřici jízdních režimů, které pokrývají široké spektrum chování vozu od velmi sportovního (režim SPORT+) až po komfortní (režim COMFORT).

Dokonalá souhra všech aktivních systémů podvozku by nebyla možná bez vyspělého podvozku zabudovaného v tuhé karoserii. Stejně tak jako nové BMW řady 7, i nová generace BMW řady 5 má přední nápravu tvořenou dvojitými příčnými rameny. Vzadu je použita patentovaná víceprvková zadní náprava Integral-V.

Konstrukce karoserie je další specialitou nového BMW řady 5. Její tuhost v krutu totiž byla ve srovnání s příkladným předchůdcem zvýšena o nezanedbatelných 55 procent. Tohoto výsledku, který má pozitivní vliv na jízdní vlastnosti, komfort, spotřebu paliva, ale také bezpečnost, se podařilo dosáhnout promyšleným používáním různých materiálů. V konstrukci vozu se proto kombinují hliníkové slitiny s různými druhy vysokopevnostních ocelí. Příkladem je v tomto směru například použití hliníku pro dveře, kapotu motoru či přední blatníky.

Asi nelze očekávat nic jiného, než že nové BMW řady 5 je opět etalonem z pohledu dynamiky a úspornosti. To platí beze zbytku pro všechny použité motory, jež pokrývají výkonové spektrum od 300 kW/407 k dvojitě přeplňovaného osmiválce BMW TwinPower Turbo typu BMW 550i až po 135 kW/184 k nového čtyřválcového turbodieselu modelu BMW 520d. Zatímco prvně jmenovaný se vyznačuje dynamikou obvyklou u sportovních automobilů, druhé zmiňované provedení, vybavené například funkcí Auto Start Stop, naopak nejnižší spotřebou paliva v segmentu, která má hodnotu 5,0 l/100 km.

Mezi těmito modely se nachází trojice vyspělých zážehových šestiválců v modelech BMW 535i (225 kW/306 k), BMW 528i (190 kW/258 k) a BMW 523i (150 kW/204 k). Nechybí samozřejmě ani pověstné řadové šestiválcové turbodiesely v modelech BMW 530d (180 kW/245 k) a BMW 525d (150 kW/204 k). Pro všechny je standardem plnění emisních norem EU5 a současně vzhledem ke svým výkonům i příkladná spotřeba paliva, která je důsledkem cílené aplikace technologií z konceptu BMW EfficientDynamics.

S výjimkou nejvýše postaveného modelu BMW 550i jsou všechny modely standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou. Na jejím místě se ale může na přání objevit zcela nová osmistupňová samočinná převodovka, jež je standardní výbavou modelu BMW 550i. Pro sportovněji laděné řidiče je navíc připravena její sportovnější verze s nově navrženými řadicími páčkami na volantu. Pravou z nich se řadí vyšší a levou nižší rychlostní stupně – přesně tak, jak je tomu ve vozech BMW M.

Při vývoji nového BMW řady 5 se značný důraz kladl na nejmodernější asistenční systémy, které jsou u BMW sdružené v projektu BMW ConnectedDrive. I to je důvod, proč ve výbavě nového BMW řady 5 může kromě jiného být například adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, Head-Up displej, ukazatel rychlostních limitů, systém upozornění před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, monitoring mrtvého úhlu vnějších zpětných zrcátek a mnoho dalšího.

Nejpodmanivější spojení elegance a sportovní dynamiky: Nové BMW řady 3 Coupé a nové BMW řady 3 Cabrio

v sobě spojují tradiční radost z jízdy nabízenou BMW řady 3, ovšem spojenou s individualistickým stylem a nezaměnitelným sportovně-elegantním vzhledem. Nyní tyto vozy, nabízející nezaměnitelné jízdní zážitky, přicházejí v ještě podmanivější a více fascinující podobě. Oba tyto modely mají pečlivě upravený vzhled přední části, boků i zádi. Kromě toho jsou ale vybaveny modernizovanými motory.

Cílem provedených úprav bylo opět posunout jedinečný charakter těchto dvoudveřových modelů na zcela specifickou úroveň, kterou se tradičně odlišují od konkurence. Zatímco u BMW řady 3 Coupé se změny zaměřují zejména na posílení sportovního charakteru, u modelu BMW řady 3 Cabrio s elektricky ovládanou pevnou skládací střechou se podařilo zdůraznit především eleganci, která k danému typu automobilů neodmyslitelně patří.

Změny vzhledu obou provedení mírně prodloužily převisy karoserie, což automobilu dodalo dynamičtější profil. Největší změnou ve srovnání s předchůdcem jsou přední světlomety se specifickým tvarem a současně pokrokovými technologiemi. Zadní skupinové svítilny jsou také nové. Zachovávají si tradiční tvar písmene L, avšak nyní se vyznačují jednolitým barevným provedením.

Spolu s celkovou modernizací se do nabídky obou karosářských verzí dostalo nové základní provedení BMW 318i. Další změny v nabídce motorů spočívají v posílení naftových modelů BMW 320d a BMW 325d, stejně tak jako v nasazení nového přeplňovaného zážehového šestiválce spojujícího technologie TwinPower Turbo, přímé vstřikování High Precision Injection a plně variabilní časování ventilů VALVETRONIC. Tento špičkový šestiválec pracuje v modelech BMW 335i Coupé a BMW 335i Cabrio.

Nové BMW řady 3 Coupé a BMW řady 3 Cabrio jsou vybaveny novými multifunkčními volanty. Ve spojení se sportovní automatickou převodovkou disponují novými řadicími páčkami – pravá páčka řadí vyšší a levá nižší rychlostní stupně. Součástí modernizace je také nabídka nových barev karoserie a upraveny jsou též barevné variace koženého čalounění. Modifikacemi prošel i program BMW ConnectedDrive.

Vzhled: důkladné změny pro nezaměnitelný sportovně-elegantní vzhled.

Již samotné proporce BMW řady 3 Coupé dodávají tomuto unikátnímu dvoudveřovému vozu sportovně-elegantní charakter. Typickými prvky jeho podmanivého designu je nízká a dlouhá přední kapota, silně skloněné čelní sklo, prostor pro posádku posunutý do zadní části, plynule se svažující střecha a samozřejmě i dlouhý rozvor náprav.

Změny designu karoserie vozů BMW řady 3 Coupé a BMW řady 3 Cabrio jsou tvořené novou kapotou motoru, předním nárazníkem včetně typických BMW ledvin masky chladiče, provedením prahů a tvarem spodní části zadního nárazníku. Tyto změny způsobily prodloužení předního převisu o 29 mm a zadního o 3 mm. Spodní část předního nárazníku s otvorem pro přívod chladicího vzduchu je navržena velmi důmyslně, takže i při pohledu z boku díky své provázanosti s liniemi prahů vytváří dojem pohybu. Změny provedené na přídích těchto modelů současně omezují riziko zranění chodce při srážce.

Širší a trojrozměrně působící ledviny v masce chladiče dodávají novému BMW řady 3 Coupé a BMW řady 3 Cabrio výraz síly a současně osobitosti. Maska chladiče je navíc zvýrazněna jemnou, avšak nepřehlédnutelnou lesklou lištou. Šířku automobilu při pohledu zpředu zvětšuje také spodní část předního nárazníku s nízkým černým pásem po stranách, zakončeným mlhovými světly. Specifickým prvkem designu je také dvojice horizontálních žeber po jeho stranách, která směřuje pohled na střední část tohoto pásu, jež je opticky propojen s maskou chladiče. Automobil díky tomu působí velmi dynamickým, avšak současně elegantním a propracovaným dojmem.

Xenonové hlavní světlomety s LED denními a obrysovými světly.

BMW řady 3 Coupé a BMW řady 3 Cabrio je standardně vybaveno novými bi-xenonovými světlomety vybavenými pokrokovou technikou. Novinkou je nejen samotný tvar světlometů, ale také světelný proužek v jejich horní části, který v noci dále zdůrazňuje typický výraz vozů BMW se dvěma páry kulatých světlometů.

Světlomety jsou tvořené dvojicí projektorových světel, jež mohou být doplněné aktivní natáčecí funkcí. Kromě toho jsou tato adaptivní světla doplněna také odbočovacím světlometem a zejména funkcí variabilního rozdělení světelného kuželu, který mění rozvržení vyzařovaného světla podle aktuální jízdní situace (například jízda po městě nebo po dálnici). Samozřejmostí je rovněž funkce regulující dosvit světlometů.

Funkci denních světlometů mají tradičně na starosti světelné kroužky kolem všech čtyř světlometů. Na přání je ale k dispozici také LED paket, v jehož rámci jsou tyto kroužky bíle osvětlené pomocí světelných diod, které pracují ve dvou stupních: při přibližně 10procentním výkonu fungují jako obrysová světla, při plném rozsvícení mají funkci denních světel. Paket LED současně obsahuje také blikače a horní světelný pruh využívající světelných diod.

Zadní světla: harmonické a osobité osvětlení ve dne i v noci.

Zadní skupinové svítily s tvarem podle písmene L dostaly u nových modelů BMW řady 3 Coupé a BMW řady 3 Cabrio nové barevné schéma. Po rozsvícení nová světla září dvojicí rovnoběžných světelných proužků, které jsou pro vozy BMW typické. Svítilny jsou nyní provedené v červené barvě, a tím zadní části dodávají harmoničtější a vyváženější výraz.

Změnou spodní části zadního nárazníku se podařilo automobil opticky rozšířit, což mu dodává mnohem svalnatější a současně i nižší výraz.

Originál – nyní lepší, než kdy předtím: Nové BMW X5.

Nové BMW je ještě dynamičtější, úspornější a luxusnější než kdy předtím, takže je dokonale připraveno k tomu, aby si udrželo svoji výjimečnou pozici v daném velmi konkurenčním tržním segmentu. Zdokonalení nového BMW X5 se týkají jak kompletně obměněné palety motorů, tak nové osmistupňové samočinné převodovky, které společně zvyšují dynamiku a současně snižují spotřebu paliva až o 10 %. Specifické změny provedené na exteriéru zvýrazňují jak eleganci, tak sportovní charakter. Naopak uvnitř se změny zaměřily na zvýšení nabízeného komfortu a nové asistenční systémy, zvyšující již tak příkladnou úroveň aktivní bezpečnosti.

Nová přední část zdůrazňuje zaměření především na silnice. Trojrozměrná kapota motoru, velké ledviny masky chladiče a dvojice kulatých světlometů, které jsou shora jasně ohraničené, dodávají výrazu nového BMW X5 více síly a osobitosti. Nově je na přední části BMW X5 více plochy lakováno barvou karoserie, což je jasné znamení, že je tento automobil svými vlastnostmi zaměřen především na jízdu po silnicích. Přehlédnout nelze ani zvětšené otvory pro přívod vzduchu ve spodní části nárazníku, které symbolizují výkonnější motory nového BMW X5.

Charakteristickým rysem vozů BMW X je také umístění mlhových světel, která byla posunuta výše a blíže středu vozu. Touto změnou se podařilo dosáhnout ucelenějšího a také soustředěnějšího výrazu směrem na silnici. Nové světlomety okamžitě prozrazují svoji technologickou vyspělost. To platí zejména u na přání dodávaných xenonových světlometů s černou vnitřní částí. Osobitější výraz je nyní dán také novými světelnými kroužky tvořenými diodami LED, které mají funkci potkávacích a denních světel. Jejich charakteristickým rysem je bílé světlo.

Zadní část má svalnatý výraz a sportovní charizma. Stejně jako vpředu, i na zadní části je více dílů pro zvýšení elegance a sportovního výrazu lakováno v barvě karoserie. Nově pojatá spodní část zadního nárazníku svým tvarem nyní připomíná řešení přídě a dodává automobilu potřebnou integritu.

Nad nárazníkem jsou vzadu jasně patrné rovnoběžné horizontální linie, které společně automobil rozšiřují a dodávají mu tím výraz síly. Zadní skupinové svítilny ve tvaru písmene L se nesou v typickém stylu BMW a po rozsvícení v nich homogenním světlem září dvojice silných světelných proužků. Díky nim je tento vůz snadno rozpoznatelný i v noci. Optickou šířku nového BMW X5 zvětšuje také tenký pásek couvacích světel, integrovaný do tělesa skupinových svítilen.

Nový model BMW X5 charakterizují rovněž nové barvy karoserie: modrá Deep Sea Blue, šedá Platinum Grey a bronzová Sparkling Bronze.

Zážehové motory: významně posílený výkon zásluhou BMW TwinPower Turbo.

Osmiválcový model BMW X5 xDrive50i přináší ve srovnání se svým předchůdcem díky aplikaci technologie BMW TwinPower Turbo zvýšení výkonu o 39 kW. Unikátní motor V8 s objemem 4,4 l dvojici turbodmychadel umístěnou mezi řadami válců a vyznačuje se největším výkonem 300 kW/407 k v rozpětí 5500 až 6400 min -1 . Točivý moment 600 N.m vrcholí mezi 1750 a 4500 min -1.

Také druhé nabízené zážehové provedení se vyznačuje zvětšenou dynamikou a nízkou spotřebou paliva. V BMW X5 xDrive35i pracuje první zážehový řadový šestiválec vybavený přeplňováním BMW TwinPower Turbo, přímým vstřikováním (High Precision Injection) a variabilním ventilovým rozvodem VALVETRONIC.

Nová generace vznětových motorů ve dvou výkonnostních verzích. Také dvojice turbodieselů nabízených v novém BMW X5 je zcela novou generací motorů, která se vyznačuje celohliníkovou konstrukcí, nejmodernější edicí přímého vstřikování Common Rail s piezo-elektrickými vstřikovači a pokrokovým systémem přeplňování. Výsledkem je nejen zvýšený výkon, ale současně také snížená spotřeba paliva a v neposlední řadě i menší hmotnost, jež se pozitivně odráží v lepší ovladatelnosti.

Velmi podmanivé jsou parametry především BMW X5 xDrive40d, které je vybaveno motorem s přeplňováním BMW TwinPower Turbo, jenž měl premiéru v BMW 740d. Motor s největším výkonem 225 kW/306 k při 4400 min -1 dosahuje v rozmezí 1500 a 2500 min -1 točivého momentu 600 N.m. Již při 1000 min -1 tato pohonná jednotka nabízí k použití 450 N.m a více než 90 % maxima síly je připraveno mezi 3500 a 5000 min -1. Jistě není bez zajímavosti, že tento nový vznětový motor točí až 5600 min -1.

Druhým vznětovým modelem je BMW X5 xDrive30d s řadovým šestiválcem přeplňovaným variabilním turbodmychadlem. Samozřejmostí je nejnovější generace přímého vstřikování Common Rail s pracovním tlakem 180 MPa. Tento model se vyznačuje výkonem 180 kW/245 k při 4000 min -1 a točivým momentem 540 N.m mezi 1750 a 3000 min -1.

Inteligentní pohon všech kol BMW xDrive: rychlé a přesné reakce pro zvětšenou dynamiku a optimální trakci.

Stálý pohon všech kol s elektronicky řízeným rozdělením točivého momentu mezi nápravy je zárukou nejen optimální trakce na nezpevněním povrchu, ale také zvýšené dynamiky při jízdě na kvalitních silnicích. BMW xDrive se poprvé představilo v první generaci BMW X5 a od té doby se neustále zdokonaluje. Jeho srdcem je elektronicky ovládaná lamelová spojka, která neustále mění rozdělení síly motoru mezi nápravy podle aktuální trakce jednotlivých kol. Díky tomu je systém xDrive například schopen potlačit nedotáčivost nebo přetáčivost i v rychle projížděných zatáčkách.

Dokonalá kooperace mezi xDrive a DSC.

Dokonalou souhru pohonu všech kol xDrive a stabilizačního systému DSC (Dynamic Stability Control) zajišťuje centrální řídicí jednotka podvozku ICM (Integrated Chassis Management), která může spolupracovat i s na přání dodávaným aktivním řízením. Možnost variabilního rozdělování síly motoru mezi nápravy významně snižuje nutnost zásahu systému DSC, takže zásahy do brzdové soustavy a případné omezení výkonu motoru přicházejí až mnohem později a na skutečném limitu.

Vyspělý podvozek a řízení s funkcí Servotronic. Na přání aktivní řízení.

Hřebenové řízení nového BMW X5 je standardně doplněno posilovačem Servotronic, který se stoupající rychlostí omezuje svůj účinek. Na přání je však nabízeno aktivní řízení, jež v závislosti na rychlosti jízdy mění převod řízení. Zatímco při pomalé jízdě je řízení velmi přímé, aby zajistilo obratnost a snadnou manévrovatelnost, ve vysokých rychlostech je pro pocit jistoty méně přímé.

Adaptive Drive přináší skutečnou jízdní dokonalost.

Systém Adaptive Drive BMW X5 je tvořen spojením adaptivních stabilizátorů a aktivních elektronicky řízených tlumičů. Systém Adaptive Drive neustále monitoruje rychlost jízdy, úhel natočení volantu, podélné a příčné zrychlení, pohyby karoserie i jednotlivých kol, stejně tak jako světlou výšku. Na základě těchto informací optimalizuje tuhost stabilizátorů i nastavení elektromagnetických ventilů v tlumičích. Tímto propojením se omezuje naklánění karoserie a současně nastavuje ideální tlumení pro každou jízdní situaci. Velmi rychlou součinnost všech systémů v BMW X5 zajišťuje vysokorychlostní sběrnice FlexRay, kterou právě tato modelová řada přinesla do světa osobních automobilů.

Tuhá struktura karoserie a vysoká míra bezpečnosti.

Stejně jako všechna ostatní BMW řady X, také nové BMW X5 se vyznačuje velmi tuhou a přitom lehkou karoserií, jejímž přínosem je nejen vynikající základ pro tradiční radost z jízdy, ale rovněž nejvyšší možná míra ochrany posádky. S bezpečností souvisí také standardní výbava všech provedení čelními, bočními a hlavovými airbagy. Tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech jsou vpředu doplněné předpínači a omezovači jejich síly. Všechny zádržné systémy vozu jsou řízeny centrální jednotkou, která optimalizuje jejich součinnost.

Vrcholná podoba roadsteru: BMW Z4 sDrive35is.

S proporcemi klasického roadsteru a nezaměnitelně sportovním charakterem se roadster BMW Z4 zařadil na vrchol svého tržního segmentu. Tento charismatický sportovní automobil klasického střihu nyní přichází se zcela novou dimenzí dynamiky. Nové provedení BMW Z4 sDrive35is fascinuje ještě lepšími dynamickými parametry svého přeplňovaného řadového šestiválce s technologiemi BMW Twin Power Turbo a vysokotlakého přímého vstřikování High Precision Injection. Kromě toho je neodmyslitelnou součástí jeho výbavy také sedmistupňová sportovní automatická převodovka s dvojicí spojek, stejně tak jako nový sportovní M paket a adaptivní M podvozek. Důkladné přepracování motoru zajistilo zvýšení největšího výkonu na 225 kW/340 k a nejvyšší točivý moment 450 Nm, který je možné prostřednictvím funkce Overboost krátkodobě zvýšit až na 500 Nm.

Impozantní jízdní dynamika se projevuje především větší pružností motoru, kterou řidič pocítí při každém sešlápnutí plynového pedálu v běžných jízdních situacích. Se sedmistupňovou sportovní dvouspojkovou převodovkou zrychlí nový model z klidu na 100 km/h během pouhých 4,8 s. Kombinovaná spotřeba přitom činí pouhých 9,0 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 ve výši 210 g/km. Tato hodnota je stejná, jako v případě modelu BMW Z4 sDrive35i s dvouspojkovou převodovkou.

Více vzduchu, větší plnicí tlak, lepší pružnost a více radosti z jízdy.

Spontánní projev, mimořádná pružnost a v daném segmentu zcela nedostižná spotřeba paliva – tak je možné popsat nejnovější dvojitě přeplňovaný řadový šestiválec modelu BMW Z4 sDrive35is. Optimalizované proudění nasávaného vzduchu i výfukových plynů, stejně tak jako zvětšený plnicí tlak turbodmychadel významně zvyšují dynamiku, avšak současně přinášejí nezměněnou spotřebu paliva.

Spojení přeplňování BMW Twin Turbo a vysokotlakého přímého vstřikování High Precision Injection přineslo zvýšení výkonových parametrů, jehož by bylo možné dosáhnout pouze zvýšením počtu válců a objemu motoru, s nimiž neodmyslitelně souvisí navýšení hmotnosti a spotřeby paliva. Systém přeplňování BMW Twin Turbo se vyznačuje použitím dvojice turbodmychadel, z nichž je každé poháněno trojicí válců. Tímto řešením se dosáhlo extrémně rychlých reakcí motoru. Pro motor roadsteru BMW Z4 sDrive35is byl optimalizován systém přeplňování, který nyní v celém spektru otáček a zátěže pracuje se zvýšeným plnicím tlakem. Právě přeplňování je příčinou toho, že hodnota nejvyššího točivého momentu 450 Nm neklesá v širokém rozpětí otáček od 1400 do 4500 min-1. Nejvyššího výkonu 250 kW/340 k dosahuje motor v 5800 min-1.

Funkce Overboost pro obzvláště dynamické předjíždění.

Kromě neobyčejné pružnosti se motor roadsteru BMW Z4 sDrive35is vyznačuje funkcí Overboost, která umožňuje krátkodobé zvýšení točivého momentu o dalších 50 Nm. Celkem je tak například pro enormně rychlé předjíždění k dispozici 500 Nm. I s přispěním této funkce je BMW Z4 sDrive35is schopné zrychlit z klidu na 100 km/h během pouhých 4,8 s. Zvýšení výkonu ve srovnání s modelem BMW Z4 sDrive35i je patrné v celém spektru otáček. Asi nepřekvapí, že nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Sedmistupňová sportovní automatická převodovka se speciálním programem a optimalizovaným dvouhmotovým setrvačníkem.

Jedině zásluhou dvouspojkové sportovní automatické převodovky se sedmi rychlostními stupni mohlo být dosaženo tak pozoruhodných výkonů. Pro model BMW Z4 sDrive35is byl pro vyšší výkon optimalizován dvouhmotový setrvačník a současně zvětšena pevnost jednotlivých jejích součástí tak, aby dokázaly optimálně spolupracovat s točivým momentem až 500 Nm. Předností dvouspojkové převodovky je schopnost řazení bez přerušení toku výkonu ke kolům, a tím nejen mimořádná rychlost řazení, ale také prvotřídní komfort.

Standardní výbava BMW Z4 sDrive35is: sportovní M paket a adaptivní M podvozek.

Součástí sériové výbavy BMW Z4 sDrive35is je sportovní M paket, jehož součástí je nový aerodynamický M paket a adaptivní M podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. Do aerodynamického M paketu patří optické změny nárazníků, které zlepšují aerodynamickou účinnost vozu jako celku a současně podtrhují jeho sportovní charakter. Opomenout nelze ani specifická 18palcová kola s pětipaprskovým designem, která mají odlišné rozměry pro přední a zadní nápravu. Na přání se dodávají kola s průměrem 19 palců.

Součástí adaptivního M podvozku je snížení světlé výšky o 10 mm, které přináší rychlé reakce na náhlé pohyby volantu, stejně tak jako mimořádnou citlivost při jízdě v zatáčkách. Dvouplášťové plynové tlumiče se vyznačují možností nastavení tuhosti nejen pro stlačení, ale také pro roztažení. Výkonná elektronika podvozku umožňuje každý z tlumičů nastavovat odděleně prostřednictvím speciálního ventilu umístěného vně jeho pláště. Extrémně rychlá činnost adaptivního M podvozku umožňuje například přizpůsobovat tuhost zadní nápravy na základě informací o nerovnostech pod předními koly.

Nejrychlejší z nižší střední třídy: nová generace motoru  BMW 135i Coupé a BMW 135i Cabrio.

S velkým náskokem nejsportovnější a nejdynamičtější vozy nižší střední třídy dále zvětšují svůj odstup od konkurence nejen z pohledu dynamiky, ale také spotřeby paliva. V modelech BMW 135i Coupé a BMW 135i Cabrio se objevuje nová generace řadových zážehových šestiválců, která spojuje přeplňování BMW TwinPower Turbo, přímé vstřikování High Precision Injection a plně variabilní proměnné časování VALVETRONIC.

Nejvýkonnější motor nabízený pro BMW řady 1 disponuje nejvyšším výkonem 225 kW/306 k při 5800 min-1, který doplňuje točivý moment 400 N.m, vrcholící ve velmi širokém rozpětí 1200 až 5000 min-1. Pro tuto třílitrovou jednotku jsou typické rychlé reakce na pohyby plynového pedálu a vysokootáčkový charakter.

V modelech v BMW řady 1 se poprvé na přání objeví také dvouspojková sedmistupňová převodovka, jež kromě významného snížení spotřeby paliva přináší i nové standardy dynamiky. Tato převodovka je schopna řadit bez přerušení toku výkonu ke kolům. Kromě sekvenčního manuálního řazení nabízí rovněž zcela samočinný provozní režim.

BMW 135i Coupé je připraveno v kombinaci se sportovní automatickou převodovkou zrychlit z klidu na 100 km/h během pouhých 5,2 s. Kombinovaná spotřeba má přitom hodnotu jen 8,5 l/100 km, což je o téměř 1 l/100 km méně než u předchozího motoru a šestistupňové samočinné převodovky. Poklesu spotřeby a současného zvětšení dynamiky bylo dosaženo neustálým technologickým zdokonalováním, které přináší přístup BMW EfficientDynamics.

BMW 135i Cabrio s dvouspojkovou převodovkou zrychluje z 0 na 100 km/h během 5,5 s. Kombinovaná spotřeba je s hodnotou 8,6 l/100 km o 0,8 l/100 km nižší, než tomu bylo u předchozího provedení se samočinnou převodovkou.

Modely vybavené manuální šestistupňovou převodovkou jsou přitom jen nepatrně pomalejší: BMW 135i Coupé zrychlí z klidu na 100 km/h během 5,3 s a BMW 135i Cabrio akceleruje na stejnou rychlost za 5,6 s. Hodnoty kombinované spotřeby manuálních verzí modelů BMW 135i se přitom nijak neliší od modelů s dvouspojkovou převodovkou.

Nejvýznamnější inovací nového řadového šestiválce je vůbec první použití technologie VALVETRONIC v kombinaci s přeplňovaným motorem. Právě toto spojení je zárukou nejen dynamického projevu, ale také úspornosti a velmi rychlých reakcí na pohyby plynového pedálu. Přeplňování je v tomto případě tvořené dvoukomorovým turbodmychadlem twin-scroll, které spojuje výfukové svody od každé z trojice válců až těsně před turbínou.

Na zvýšení dynamického potenciálu a snížení spotřeby paliva se podílí také nová šestistupňová manuální převodovka, která je standardní výbavou modelů BMW 135i Coupé a BMW 135i Cabrio. Jedná se o novou převodovku se suchou skříní, která se vyznačuje zvýšenou účinností.

Také dvouspojková automatická převodovka se vyznačuje mazáním se suchou skříní. Díky plynulému řazení z jednoho na další rychlostní stupeň bez rozpojení hnacího soustrojí účinně zvyšuje dynamiku. Řidič může využívat buď plně samočinný režim řazení, nebo může měnit rychlostní stupně sekvenčně prostřednictvím nového voliče samočinné převodovky či řadicích páček umístěných na volantu.

BMW 135i Coupé a BMW 135i Cabrio: působiví dravci v nižší střední třídě.

Nový řadový šestiválec s přeplňováním BMW TwinPower Turbo a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou je ve své kategorii zcela výjimečným spojením, nabízejícím tradiční radost z jízdy plnými doušky. Mimořádné zážitky při řízení těchto vozů jsou zaručeny i klasickou koncepcí s pohonem zadních kol. Delikátnost tohoto v daném segmentu unikátního technického řešení je dána také posunutím prostoru posádky do zadní části automobilu, což přispívá k optimálnímu rozložení hmotnosti mezi nápravy.

Oba modely jsou standardně vybaveny aerodynamickým M paketem a sportovním M podvozkem. Nechybí samozřejmě nejnovější generace stabilizačního systému DSC (Dynamic Stability Control), doplněná funkcí elektronického závěru diferenciálu. Při jízdě je sportovní charakter těchto modelů zdůrazněn také specifickým nastavením posilovače řízení i charakteristiky plynového pedálu.

Jedinečnost a úspornost: BMW X6 s novými motory a osmistupňovou samočinnou převodovkou.

Od jara 2010 je pro BMW X6 připravena nabídka nových motorů. Kromě nové generace vznětových šestiválců v modelech BMW X6 xDrive30d a BMW X6 xDrive40d se pod kapotou tohoto nezaměnitelného SAC (Sport Activity Coupé) objeví také unikátní zážehový šestiválec spojující přímé vstřikování High Precision Injection, přeplňování BMW TwinPower Turbo a ventilový rozvod VALVETRONIC.

Nový vznětový motor modelu BMW xDrive30d má hliníkový blok motoru a ve srovnání s předchozí generací nabízí o 7 kW/10 k vyšší výkon, který dosahuje 180 kW/245 k. nárůstu výkonu o 15 kW/20 k na 225 kW/306 k došlo také u motoru typu BMW X6 xDrive40d. Ve srovnání s předchozími verzemi klesla kombinovaná spotřeba o 10 %.

Vznětový motor s BMW TwinPower Turbo: více točivého momentu, příkladná úspornost.

Pohonná jednotka modelu BMW X6 xDrive40d je vybavena technologií BMW TwinPower Turbo pracující na principu stupňovitého přeplňování, které spojuje rychlost reakcí v nízkých otáčkách malého turbodmychadla s vysokým plnicím tlakem většího turbodmychadla, jež se aktivuje ve vyšších otáčkách. Díky tomu nový motor disponuje nejvyšším výkonem 600 N.m v rozpětí otáček 1500 až 2500 min-1. Maxima výkonu motor dosahuje při 4400 min-1.

Nárůst parametrů se projevuje také zlepšením dynamiky, které je reprezentováno například zrychlením z klidu na 100 km/h během 6,5 s. Mimořádná účinnost nového motoru je však zřejmá také z hodnoty kombinované spotřeby paliva – 7,5 l/100 km.

Impozantní zátah je vlastní také BMW X6 xDrive30d, jehož motor je vybaven turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek. Motor dosahuje nejvyššího výkonu při 4000 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 540 N.m v rozmezí 1750 až 3000 min-1. BMW X6 xDrive30d zrychluje z 0 na 100 km/h během 7,5 s při kombinované spotřebě 7,4 l/100 km.

Zážehový řadový šestiválec s BMW TwinPower Turbo, přímým vstřikováním High Precision Injection a VALVETRONIC.

Ukázkou přínosu konceptu technologií BMW EfficientDynamics je také model BMW X6 xDrive35i, vybavený novou generací zážehového řadového šestiválce. Ve srovnání s předchozí jednotkou poskytuje stejné výkonové parametry s maximem výkonu 225 kW/306 k, avšak při spotřebě paliva snížené v kombinovaném cyklu o 7 %. Točivý moment 400 N.m dosahovaný v rozmezí 1200 až 5000 min-1 umožňuje BMW X6 xDrive35i zrychlit z klidu na 100 km/h během pouhých 6,7 s. Kombinovaná spotřeba jen 10,1 l/100 km.

Současně s novými motory budou všechna provedení BMW X6 vybavena novou osmistupňovou samočinnou převodovkou, která podtrhuje sportovní charakter tohoto Sport Activity Coupé od BMW. Převodovka umožňuje optimálně využít potenciál motoru a současně nabídnout rychlé a komfortní řazení. Standardní výbavou je také posilovač řízení s funkcí Servotronic, jež v závislosti na rychlosti jízdy mění posilový účinek.

Novinkou je také zavedení nových asistenčních systémů z programu BMW ConnectedDrive. BMW X6 nyní může být vybaveno i aktivním tempomatem ACC (Active Cruise Control) s funkcí Stop & Go, systémem varujícím před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, kamerami monitorujícími okolí vozu Side View nebo ukazatelem rychlostních limitů Speed Limit Info.

Vrcholná dynamika – maximum radosti z jízdy: nejnovější inovace od BMW M GmbH.

Společnost BMW M GmbH pro jaro 2010 připravila hned několik atraktivních novinek. Jedná se především o doplnění modelu BMW M3 o funkci Auto Start Stop, sportovní M pakety pro modely BMW X5, BMW řady 3 Coupé, BMW řady 3 Cabrio a roadster BMW Z4. Nový sportovní M paket je připraven také pro BMW řady 3 Sedan a BMW řady 3 Touring v provedení Sport Edition.

Auto Start Stop v BMW M3 – poprvé v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou.

Modely BMW M3 Coupé, BMW M3 Cabrio a BMW M3 Sedan jsou standardně vybaveny prvky z programu BMW EfficientDynamics, avšak jejich rozsah byl rozšířen o funkci Auto Start Stop, která snižuje spotřebu o 8 %, což odpovídá redukci produkce CO2 o 24 g/km. BMW M3 Coupé s největším výkonem 309 kW/420 k  se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou M DKG Drivelogic má spotřebu 11,2 l/100 km (manuální šestistupňová převodovka: 12,4 l/100 km).

Funkcí Auto Start Stop jsou vybaveny nejen modely s manuální šestistupňovou převodovkou, ale také provedení s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou M DKG Drivelogic. Společně s modely BMW ActiveHybrid X6 a BMW ActiveHybrid 7 je tak BMW M3 prvním modelem, který tuto funkci aplikuje i v kombinaci s automatizovaným řazením. Všechna provedení BMW M3 samozřejmě plní emisní standardy EU5.

Současně se zavedením funkce Auto Start Stop dostaly modely BMW M3 Coupé a BMW M3 Cabrio také nová zadní světla s červenými krycími skly a světelnými diodami, které se představily v modernizovaných provedeních BMW řady 3 Coupé a BMW řady 3 Cabrio.

Novinka pro BMW M3: Competition paket a doplňky z programu BMW Performance.

Sportovní charakter BMW M3 Coupé a BMW M3 Sedan je možné zvýraznit díky na přání dodávanému paketu Competition, stejně tak jako dalšími prvky z programu BMW Performance.

Paket Competition je zaměřen na další posun jízdních vlastností a zejména na zvýšení dynamiky v příčném směru. Jeho součástí je snížení světlé výšky o přibližně 10 mm a také použití litých kol o rozměru 9 x 19 vpředu a 10 x 19 vzadu. Současně s tím dochází k úpravě nastavení sportovního režimu elektronicky řízených tlumičů EDC (Electronic Damper Control) a stabilizačního systému DSC (Dynamic Stability Control), které jsou naladěné na nový podvozek. Competition paket je k dispozici v rámci programu Originálního příslušenství BMW a posunuje úroveň jízdní dynamiky na ještě vyšší úroveň.

Od jara 2010 se však možnosti individualizace BMW M3 dále rozšíří. Program BMW Performance totiž nabídne karbonové doplňky pro přední i zadní část vozu, stejně tak jako kryty vnějších zpětných zrcátek. Tyto prvky jsou navrženy jako ideální doplněk pro paket Competition a kromě optického zvýraznění sportovního charakteru mají také aerodynamický přínos v podobě zmenšení vztlaku.

Pokrokové asistenční systémy pro BMW X5 M a BMW X6 M.

Stejně jako se rozšířila nabídka asistenčních systémů pro modely BMW X5 a BMW X6, tak i pro modely M těchto modelových řad je v nabídce například funkce Side View monitorující okolí vozu, stejně tak jako ukazatel rychlostních limitů Speed Limit Info.

Vzhled zadní části BMW X5 M dostal ještě svalnatější výraz použitím nových skupinových svítilen s horizontálním uskupením, jež využívají světelné diody. Samozřejmostí je také doplnění zadních světel o bezpečnostní funkci, která rozbliká brzdová světla v případě velmi intenzivního zpomalování. Tím dojde k účinnějšímu varování vzadu jedoucích automobilů.

Sportovní M paket pro nové BMW X5.

Další novinkou představenou na ženevském autosalonu je sportovní M paket pro nové BMW X5, který tomuto SAV dodává ještě více atraktivity. Sportovní M paket zvýrazňuje dynamický charakter BMW X5 nejen novým předním nárazníkem se zvětšenými otvory pro vstup vzduchu, ale také specificky upraveným podvozkem a nezaměnitelnými 19palcovými litými M koly s paprsky ve tvaru písmene V. Na přání jsou pro sportovní M paket připravena také 20palcová kola ve dvoubarevném nebo leštěném provedení. V obou případech se dodává odlišné obutí pro přední a zadní nápravu.

Součástí sportovního M paketu jsou také sportovní přední sedadla, kůží čalouněný volant, opěrka pro levou nohu, hliníkové dekorační lišty a černé čalounění stropu z programu BMW Individual.

Stylové a exkluzivní: nové možnosti programu BMW Individual.

Nabídka společnosti BMW M GmbH rozšířila svoji nabídku o další položky. Jednou z nich je také nový sportovní M paket pro nové BMW řady 3 Coupé a BMW řady 3 Cabrio. Zmínit je potřeba rovněž rozšířenou nabídku programu BMW Individual, která má připraveny exkluzivní položky pro nové BMW řady 5, jež nedávno přišlo na trh.

BMW řady 3: BMW 320d EfficientDynamics Edition a BMW 316d Touring vstupují na trh.

BMW 320d EfficientDynamics Edition je nejúspornějším vozem z aktuální nabídky značky BMW. S výkonem 120 kW/163 k přitom tento sedan vybavený čtyřválcovým turbodieselem svému řidiči poskytuje kromě spotřeby pouhých 4,1 l/100 km také nezaměnitelnou radost z jízdy. Produkované emise CO2 činí 109 g/km.

Kvůli potřebné kultuře chodu i v nízkých otáčkách motoru, které jsou dány charakteristikou motoru i prodlouženým stálým převodem, je BMW 320d EfficientDynamics Edition vybaveno rotačním kyvadlem, jež kompenzuje mnoho nepravidelností a vibrací chodu motoru, vznikajících především v nízkých otáčkách. Tento pokrokový prvek je integrován do dvouhmotového setrvačníku.

Nabídku modelů BMW řady 3 rozšiřuje nové provedení BMW 316d Touring se čtyřválcovým vznětovým motorem o objemu 2,0 l a výkonu 85 kW/115 k.

Vrchol nabídky řady 3 tvoří tradiční modely 335i, které jsou nově vybaveny zážehovým přeplňovaným řadovým šestiválcem 3,0 l s výkonem 225 kW/306 k. Spojením technologií BMW TwinPower Turbo, přímého vstřikování High Precision Injection a plně variabilního časování VALVETRONIC došlo ve srovnání s předchozím provedením se stejným typovým označením k významnému poklesu spotřeby paliva a produkce emisí CO2.

Nová generace vznětových motorů se nachází také v modelech BMW 325d (150 kW/204 k) a BMW 320d (135 kW/184 k), které se vyznačují větším výkonem a točivým momentem při současném snížení spotřeby paliva. Stejných cílů se podařilo dosáhnout i v případě motorů typů BMW 318d a BMW 318d Touring.

Dynamický jízdní projev, pokrokové technologie, sportovně-elegantní vzhled – to všechno jsou vlastnosti, jež BMW řady 3 dodávají unikátní charakter. Nové, speciální edice pro modely Sedan a Touring tyto kvality zdůrazňují ve zcela specifickém stylu. Všechny tři edice – Sport, Lifestyle a Exclusive – vyjadřují svůj specifický charakter promyšleně prostřednictvím pečlivě vybraných prvků výbavy, materiálů a barevných kombinací.

BMW X1 rozšiřuje nabídku motorů.

Jen několik měsíců po uvedení na trh přichází BMW X1 s nabídkou nových zážehových motorů. Druhý šestiválec a základní čtyřválec atraktivně rozšiřují nabídku tohoto kompaktního modelu rodiny X. Novým výchozím provedením je BMW X1 sDrive18i vybavené zážehovým čtyřválcem 2,0 l s plně variabilním časováním ventilů VALVETRONIC, proměnným sacím traktem a výkonem 110 kW/150 k. Tento model zrychluje z klidu na 100 km/h během 9,7 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 202 km/h. Kombinovaná spotřeba podle EU činí 8,2 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 ve výši 191 g/km.

Zajímavou alternativou, jak si ekonomičtěji užít komfort a kulturu chodu pověstného zážehového řadového šestiválce, je model BMW X1 xDrive25i, jenž doplňuje vrcholné provedení BMW X1 xDrive28i. Třílitrová jednotka s rozvodem VALVETRONIC disponuje největším výkonem 160 kW/218 k. V kombinaci s pohonem všech kol xDrive a samočinnou šestistupňovou převodovkou ve standardní výbavě zrychluje z klidu na 100 km/h během 7,9 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 223 km/h. Technologie BMW EfficientDynamics jsou zárukou kombinované spotřeby jen 9,3 l/100 km.

Od jara 2010 je standardní výbavou šestiválcových provedení a modelu BMW X1 xDrive23d šestistupňová samočinná převodovka, která je nyní pro všechny ostatní verze k dispozici na přání.

Premiéra modelu BMW 535d Gran Turismo:

– prvotřídní vznětový motor vznikl spojením přeplňování BMW TwinPower Turbo a přímého vstřikování common-rail s tlakem 200 MPa.

Na jaře uvítá nabídka motorů vozu BMW řady 5 Gran Turismo model BMW 535d GT vybavený novou generací celohliníkového vznětového šestiválce s technologií BMW TwinPower Turbo a přímým vstřikováním common-rail. Motor s největším výkonem 220 kW/300 k při 4400 min-1 dosahuje točivého momentu 600 N.m v rozpětí otáček 1500–2500 min-1. Tyto parametry zajišťují zrychlení z klidu na 100 km/h během pouhých 6,1 s a současně i kombinovanou spotřebu jen 6,7 l/100 km.

Kromě nového motoru je nyní možné BMW řady 5 Gran Turismo vybavit novými asistenčními systémy v podobě například adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go nebo monitoringem okolí vozu BMW Surround View. Nabídku barev dále rozšiřují metalické barvy Milano Beige Metallic a Damask Red Metallic.

BMW řady 7: BMW ConnectedDrive s novými kancelářskými i zábavními funkcemi.

Nové BMW řady 7 slaví díky spojení typické radosti z jízdy s mimořádným komfortem značné úspěchy. Kromě jiného byl tento model v roce 2009 nejprodávanější luxusní limuzínou na německém trhu. Velmi široká nabídka pěti pohonných jednotek a poprvé také pohonu všech kol BMW xDrive bude od jara rozšířena o nabídku speciálních funkcí z programu BMW ConnectedDrive.

Exkluzivní novinkou letošního roku je možnost plné integrace mobilních telefonů a dalších zařízení přímo do systému vozu, jehož prostřednictvím se daný telefon nebo například hudební přehrávač pohodlně ovládá. Nedílnou součástí je možnost připojení a přehrávání hudby prostřednictvím Bluetooth. Poprvé je také možné zobrazovat například fotografie alb přímo na hlavním displeji vozu. V neposlední řadě je třeba zmínit i zobrazování zpráv či úkolů z kalendáře telefonu prostřednictvím systém vozu a jeho ovládání pomocí konceptu iDrive. Plná integrace spočívá například i v možnosti nahrání nejen kontaktů z mobilního telefonu do systémů vozu, ale také k nim přiřazených fotografií. Všechny tyto funkce jsou dostupné v kombinaci s navigačním systémem Professional a samozřejmě s mobilním telefonem, který se připojí přes Bluetooth nebo USB.

Fascinující design, příkladná dynamika: BMW Performance také pro BMW X6.

Sportovní vzhled, jízdní dynamika a nezaměnitelný výraz vytváří z BMW X6 v celosvětovém měřítku zcela výjimečný automobil. A nyní toto Sports Activity Coupé dokáže oslovit ještě náruživější řidiče. Program BMW Performance totiž rozšířil nabídku o díly určené právě pro BMW X6. Toto Originální příslušenství BMW, které je určené pro nové i již používané vozy, se zaměřuje na modifikace vzhledu exteriéru i interiéru, stejně tak jako podvozku a motoru – vše s důrazem na zvýšení sportovního potenciálu.

Komponenty z programu BMW Performance využívají zkušeností z motoristického sportu a vyznačují se proto nejen charakteristickým vzhledem, ale především funkčností. Všechny produkty z programu BMW Performance jsou k dispozici samostatně, a tím dávají možnost každému majiteli uplatnit vlastní individuální přístup. Současně jsou ale všechny prvky dokonale sladěné, takže vytvářejí harmonický a vyvážený celek.

Aerodynamika a podvozek: pečlivá optimalizace, individuální styl.

Již tak sportovní vzhled BMW X6 může být dále posílen Aerodynamickým kitem z programu BMW Performance, který je tvořen předním nárazníkem, nástavci prahů, stejně tak jako doplňkem zadního nárazníku. To vše samozřejmě v barvě vozu. Součástí specificky tvarovaného předního nárazníku je příprava pro instalaci čidel parkovacího asistentu, radaru aktivního tempomatu s funkcí Stop & Go a kamer systému Side View.

Aerodynamický kit BMW Performance může být dále doplněn zadním spoilerem na víku prostoru pro zavazadla, svislými lištami kolem zadního skla v matně černé barvě, stejně tak jako výplněmi ledvin masky chladiče v lesklé černé barvě.

Dynamický charakter programu BMW Performance je charakteristický také pro použitá kola s paprsky ve tvaru písmene Y. Jedná se o speciální litá hliníková kola s průměrem 21 palců a válcovaným límcem, která se vyznačují velmi nízkou hmotností. Ve srovnání s konvenčním kolem dané velikosti je každé z kol lehčí o 1,5 kg. Redukce neodpružené hmotnosti má samozřejmě pozitivní vliv na jízdní dynamiku i řízení BMW X6.

Kola z programu BMW Performance mají odlišný rozměr pro přední a zadní nápravu. Přední kola disponují ráfkem o rozměru 10J x 21 a pneumatikami 285/35 R 21. Zadní náprava je osazena ráfky 11,5J x 21 s pneumatikami 325/30 R 21. Pneumatiky jsou samozřejmě dojezdové, tedy schopné jízdy i po kompletní ztrátě tlaku.

BMW Performance Power kit: ještě více síly pro akceleraci.

Formou příslušenství bude od června 2010 i pro již jezdící vozy k dispozici Power kit z programu BMW Performance, který zvyšuje výkon zážehových modelů BMW X6. Power kit se zaměřuje na úpravu řídicí elektroniky motoru. Jedná se o pečlivě provedené změny vytvořené přímo specialisty společnosti BMW Group, jež se kromě zvýšení výkonu vyznačují typicky kultivovaným projevem a dlouhou životností.

Power kit programu BMW Performance zvyšuje výkon osmiválce TwinPower Turbo s přímým vstřikováním modelu BMW X6 xDrive50i o 30 kW/41 k na 330 kW/449 k. Točivý moment se zvyšuje o 50 N.m na celkových 650 N.m.

Řadový šestiválec typu BMW X6 xDrive35i, který taktéž disponuje technologiemi BMW TwinPower Turbo a vysokotlakým přímým vstřikováním High Precision Injection, zaznamenal nárůst výkonu o 15 kW/20 k na celkových 240 kW/326 k. Točivý moment se zvýšil o 50 N.m na 450 N.m.

Oba modely jsou s Power kitem z programu BMW Performance schopné z klidu na 100 km/h zrychlit o 0,2 s rychleji než standardní provedení. Model BMW X6 xDrive50i akceleruje na tuto rychlost během pouhých 5,2 s, verze BMW X6 xDrive35i stejnou disciplínu zvládne za 6,5 s.

Rovněž od června 2010 přibude do programu BMW Performance sportovní výfuk. U obou modelů se tento prvek pozná podle pochromovaných koncovek výfuku. Nová výfuková soustava je lehčí, má dravější zvuk a současně se vyznačuje účinným omezením protitlaků výfukových plynů.

Interiér: pracoviště řidiče jako ve sportovní voze.

Program BMW Performance nabízí atraktivní doplňky zvyšující zážitky z jízdy také pro interiér BMW X6. Příkladem je v tomto směru nabídka sportovního volantu se zploštělou spodní částí a čalouněním alcantarou, která je příjemná na dotek za každé teploty. Nabídku doplňují rovněž hliníkové pedály, stejně tak jako opěrka pro levou nohu.

Dokonalé propojení pro ještě větší radost z jízdy: nové služby programu BMW ConnectedDrive.

Program BMW ConnectedDrive je tvořen asistenčními systémy a službami, které jsou ve světovém měřítku zcela jedinečné. Jejich přínos spočívá nejen ve zvýšení komfortu, ale především také bezpečnosti.

Portfolio nabízených funkcí a služeb dostupných pro zákazníky BMW je tvořeno zejména následujícími prvky:

  • Google Directory – vyhledávání adres včetně možnosti zaslání adresy z internetových stránek Google přímo do navigačního systému vozu. BMW je prvním výrobcem automobilů, který již od roku 2007 tuto službu postupně zavádí do všech svých modelových řad.
  • Služba vyhledávání telefonních čísel – součást programu BMW Assist, která se od roku 1999 postupně zavádí v evropských zemích, umožňuje na dotaz vyhledat telefonní čísla například z telefonního seznamu, ale také ze Zlatých stránek. Hledané telefonní číslo je operátorem zasláno přímo do automobilu. Služba je k dispozici ve všech modelech BMW.
  • Rozšířené nouzové volání s automatickou lokalizací uvedlo BMW v roce 1997 jako vůbec první automobilový výrobce v USA, Evropa následovala v roce 1999.
  • BMW Online a internet – internetový protokol byl do automobilu uveden v roce 2001, neomezené brouzdání internetem ve voze je možné od roku 2008.
  • BMW Routes – unikátní služba, kterou nabízí pouze BMW, umožňuje plánovat cesty a výlety a následně je nahrát přímo do navigačního systému vozu. Služba je dostupná pro téměř všechny modely BMW.
  • Kancelářské funkce v podobě kalendáře nebo správy kontaktů jsou umožněny unikátní možností plné integrace chytrých telefonů se systémem vozu a jejich ovládání pomocí rozhraní iDrive.
  • BMW TeleServices – výjimečné telematické funkce umožňují automatizovanou komunikaci automobilu se servisem BMW. Automobil se manuálně nebo automaticky objedná na servisní prohlídku a současně s tím pošle potřebná data přímo do servisu. Tato služba je nabízena v 19 zemích po celém světě.
  • Parkovací asistent BMW – asistenční systém, který dokáže zcela samočinně zaparkovat mezi podélně stojící automobily.
  • Head-Up displej byl dále zdokonalen, aby poskytl ještě srozumitelnější a přesnější informace o mnoha rozmanitých funkcích vozu. Tento prvek aktivní bezpečnosti promítá potřebné údaje na přední sklo.
  • BMW Surround View – unikátní kamerový systém BMW, který dokáže ukázat okolí vozu z ptačí perspektivy. Tím usnadňuje manévrování zejména ve stísněných prostorách.
  • BMW Night Vision s rozpoznáváním osob – vyspělý termovizní kamerový systém nočního vidění dokáže i za snížené viditelnosti rozpoznat potenciálně nebezpečné cyklisty a chodce, kteří mohou být mimo dosah světlometů. Jedná se o ve světovém měřítku unikátní systém.

Základní filozofií konceptu BMW ConnectedDrive, jež sahá daleko do minulosti a odráží se ve všech výše uvedených a mnohdy unikátních funkcích a službách, je propojení řidiče a jeho vozu s okolním světem, dopravní situací či jinými osobami. Služby a funkce zprostředkovávané prostřednictvím BMW ConnectedDrive jsou řidiči dostupné kdykoliv. Jejich využívání je příjemné, snadné a bezpečné, takže dále zvětšují typickou radost z jízdy s vozy BMW.

Na ženevském autosalonu 2010 BMW v nové generaci BMW řady 5 představuje automatický parkovací asistent, kamerový systém Surround View, stejně tak jako zdokonalenou verzi Head-Up displeje či noční vidění BMW Night Vision schopné rozpoznávat potenciálně nebezpečné osoby.

Rozsah služeb poskytovaných prostřednictvím BMW ConnectedDrive se bude dále rozšiřovat o další pokrokové funkce.

V současnosti je aktuální novinkou především plná integrace mobilních telefonů a jiných externích zařízení do systému vozu a jejich obsluha pomocí konceptu iDrive.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu na výrobu vysokonapěťových baterií.

BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu...

BMW položila v thajském Rayongu základní kámen k výstavbě výrobního závodu na produkci vlastních vysokonapěťových baterií 5. generace. BMW Group tak připravuje další továrnu na výrobu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost od 2 milionů

Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost...

Více výkonu, výraznější design, nové možnosti individualizace a digitální inovace. Divize BMW M představuje nové modely M4: Coupé i Cabrio s ještě intenzivnějšími geny ze světa...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW X5 Protection VR6

Nové BMW X5 Protection VR6

Nové provedení nejprodávanějšího pancéřovaného vozu světa s klasifikací VR6 přichází s přepracovaným designem a upraveným interiérem se špičkovými prvky digitalizace – přebírá...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA pro 250 vyvolených

BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA...

Už více než 50 let se značka ALPINA věnuje vývoji a výrobě výjimečných automobilů pro znalce a nadšence. Pro ně letos nabízí jednu lahůdku. Model B5 GT coby vrcholné provedení BMW řady 5...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW 5 bude prvním vozem schváleným pro autonomní jízdu do rychlosti 130 km/h v Německu

Nové BMW 5 bude prvním vozem...

BMW Group je první automobilkou v Německu, která může nabídnout systém pro částečně automatizovanou jízdu rychlostí až 130 km/h. Spolkový dopravní úřad Kraftfahrtbundesamt (KBA) udělil...