U příležitosti výstavy motocyklů INTERMOT značka BMW Motorrad uvádí rozšíření motocyklů řady K s napříč uloženým řadovým čtyřválcovým motorem. Představuje se ryzí, kompletně nekapotovaný, vysoce výkonný roadster. Motocykl byl vyvinut na technické bázi sportovního motocyklu K 1200 S, který BMW představilo letos v červenci. Jak oznámil, Vývoj nového motocyklu je už ve velmi pokročilé fázi. Šéf BMW Motorrad Dr. Herbert Diess na tiskové konferenci uvedl, že představením této motorky se BMW Motorrad definitivně hlásí k již dříve oznámené orientaci na sportovní stroje. Nový K model nebude přestaven na výstavě motocyklů během dnů pro veřejnost. Místo toho BMW Motorrad zaměří celou svou pozornost na K 1200 S, vysoce výkonný sportovní motocykl představený v červenci, který právě na INTERMOTU zažívá svou světovou premiéru.
K 1200 R roadster je dynamický motocykl s velmi pozitivními vlastnostmi. Jde o velmi bezpečný stroj, který má mnoho technických parametrů shodných s K 1200 S. Pohon a podvozek pocházejí z K 1200 S. I proto si s tímto motocyklem užijí majitelé mnoho legrace a nemusí se obávat o svou bezpečnost. Co se týče dynamiky a agilnosti, K 1200 R ještě předčí svůj vzor K 1200 S, kterému dává odborný tisk nejlepší hodnocení. Vedení předního kola systémem BMW Duolever je o něco prudší a záklon je lehce kratší. To slibuje ještě lepší ovládání než u K 1200 S, které už je považováno samo o sobě za jedinečné.
Pokud se podíváme na motor, zjistíme, že BMW Motorrad upravilo jen přívod vzduchu. Maximální výkon se oproti K 1200 S snížil minimálně, a to pod 118 kW (160 koní). Průběh točivého momentu je téměř identický jako u K 1200 S se stejnými špičkovými hodnotami. Odstupňování převodů je také téměř identické, pouze převod na zadní ose je o něco kratší, což má pozitivní vliv na zátah motoru. Zážitek z jízdy vysoce překračuje v mnoha ohledech standardy motocyklů zvaných „naháči“ v této třídě a je na stejné úrovni jako K 1200 S.
Motocykl nese odlišnosti v okolí nádrže a na zadní části, stejně jako jsou jiná výrazná přední dvojitá světla s matně chromovaným povrchem. Nad lampami je pouze malý štítek, který navzdory své velikosti poskytuje řidiči překvapivě dobrou ochranu před větrem.
Pokud bychom srovnávali sedlo s K 1200 S, zjistíme, že jeho tvar je podobný, jen v přední části je o něco útlejší. To podporuje zejména aktivní, dopředu nakloněnou pozici sezení a je zvlášť výhodné pro malé řidiče, kteří tak lépe na dosáhnou na zem. Také můstek řídítek má nový tvar, a řidič tak sedí v o něco přímější pozici. Pohled na tachometr a otáčkoměr prozradí další novinky v porovnání s K 1200 S – jsou to nově uspořádané ukazatele s bílými ciferníky a černými čísly.
Přehled specifikací:
- Výkon: přes 118 kW (160 koní)
- Maximální točivý moment: 125 Nm
- Užitečná hmotnost: pod 240 kg
- Suchá hmotnost (bez kapalin, bez ABS): pod 220 kg
- Objem nádrže: 19 l
- Jízdní výkony: jako K 1200 S
- Maximální rychlost: přes 200 km/h
(BMW Motorrad Integral ABS jako zvláštní výbava.)
Motocykl v tomto provedení skoro odpovídá sériovému modelu. Další vybavení a barevné možnosti oznámí společnost BMW Motorrad ve chvíli, kdy motocykl vstoupí na trh. Přesná cena této novinky nebyla dosud určena.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií