Popularita BMW M-3, jehož výroba ve dvou předcházejících generacích dosáhla téměř devadesáti tisíc vozů, je obrovská, podpořená řadou sportovních úspěchů ve všech kategoriích motoristického sportu od závodů na okruzích a do vrchu až po automobilové soutěže (včetně mistrovství světa) a rallykros. Není divu, že pro čtenáře německého časopisu Sport Auto byla „em-trojka“ dvakrát za sebou Vozem roku, pro francouzský Auto Plus Vozem století a také prvním neamerickým automobilem, který získal titul Vůz roku v tradiční akci amerického Automobile Magazine. BMW M-3 je mnohými považován za vůbec nejlepší sportovní automobil všech dob.
Přestože BMW M3 patří k nejvýkonnějším sportovním vozům na světě, je vhodný také pro běžný silniční provoz. Karoserie modelu nové generace je odvozena od sériového kupé řady 3 (E46), má dostatečně prostorný interiér i zavazadlový prostor, jen skrytou sílu prozrazují velké vstupy vzduchu na přídi, o dva centimetry rozšířené blatníky, větrací mřížky přede dveřmi, boční aerodynamické lišty a zdů-razněná odtoková hrana zádě. Nový BMW M3 je dlouhý 4,49 m, široký 1,78 m a vysoký 1,37 m; rozvor náprav je 2,73 m. Litá kola nového designu nesou pneumatiky rozměru 225/45 ZR 18 vpředu a 255/40 ZR 18 vzadu.
Srdcem vozu je tradičně řadový šestiválec, nyní se zdvihovým objemem 3245 cm3 při vrtání a zdvihu 87 x 91 mm, obdivuhodným výkonem 252 kW (343 k) při 7900 ot/min a největším točivým momentem úctyhodných 365 N.m při 4900 ot/min. Nový motor má samozřejmě čtyřventilový rozvod 2x OHC s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů Double VANOS a novou řídicí elektroniku MSS 54, vyvinutou přímo v oddělení BMW Motorsport v Garchingu u Mnichova. Podobně jako u většího BMW M-5 má řidič k dispozici spínač sportovního režimu M Driving Dynamics Control, kterým volí dva stupně odezvy na sešlápnutí plynového pedálu: rychlejší Sporting a hospodárnější Comfort Mode. S šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a novým svorným diferenciálem M VariLock s viskózním závěrem vůz zrychluje z klidu na 100 km/h za 5,2 s a za jízdy na čtvrtý převodový stupeň z 80 na 120 km/h za 5,4 s. Kotoučové ocelové brzdy o průměru 325 mm vpředu a téměř shodných 326 mm vzadu, přesné hřebenové řízení i na-ladění podvozku odpovídají těmto dynamickým parametrům, které opět řadí BMW M-3 na vrchol tohoto exkluzivního segmentu. První přichází BMW M-3 Coupé, připravuje se prý i kabriolet, ale zda bude také čtyř-dveřový sedan, není ještě rozhodnuto. Radost z jízdy ovšem dostala nový rozměr.
převzato z BMW Modrobílá revue – léto 2000
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií