Čtyřválcové dieselové motory.
Nové čtyřválcové dieselové motory jsou příkladem toho, jak jsou neustále vylepšovány pohonné jednotky v rámci konceptu BMW EfficientDynamics. Takový blok motoru se skládá z hliníku a má optimalizovanou geometrii spalovacího prostoru. Třetí generace systému Common Rail pracuje se zvlášť vysokým vstřikovacím tlakem až do 1600 bar a poprvé vstřikuje do spalovacích prostorů palivo pomocí velmi přesně seřazených piezoinjektorů. Počet těchto technologií znamená rozhodující výhodu: značně nízké emise CO2 v úrovni 123 g/km (u vozu BMW 118d s manuální převodovkou) do 145 g/km (u vozu BMW 120d s automatickou převodovkou) při vyšším výkonu. Obě varianty motoru jsou sériově vybaveny filtrem pevných částic a jsou dimenzovány v souladu s emisní normou EU4 pro výfukové plyny.
Čtyřválcové benzinové motory.
Kolik energie spotřebujete při sportu? 6,4 litrů na 100 km v novém BMW 120i – vše v souladu s emisní normou EU. Důslednou optimalizací motoru v rámci konceptu BMW EfficientDynamics získáte v oblasti úspornosti velký náskok.
Inteligence je nejdokonalejší pohon.
S funkcí Auto Start Stop se motor automaticky při zastavení vypne a sešlápnutím spojky se při rozjíždění opět nastartuje. Tato technologie konceptu BMW EfficientDynamics se používá například u všech modelů BMW řady 1 s čtyřválcovým motorem a manuální převodovkou. Výsledek: Značná redukce spotřeby a emisních hodnot.
Efektivnější jízda začíná při brzdění.
Systémem Brake Energy Regeneration (BER) ukazuje koncept BMW EfficientDynamics cestu do budoucnosti. Jakmile se uvolní akcelerační pedál nebo když se brzdí, je získávána zpět kinetická energie a ukládá se do akumulátoru. Tím se odlehčí motoru a snižuje se spotřeba paliva. Naproti tomu se při zrychlení odejme dynamo od hnacího ústrojí. Jelikož je na svazku vodičů připojeno méně spotřebičů, může být vyvinuta větší akcelerace. K dispozici je větší výkon motoru.
Co jde lépe otočit?
Volant, neboť díky elektrickému posilovači řízení (EPS) nepotřebujete při řízení vydávat mnoho energie. U této technologie konceptu BMW EfficientDynamics je řízení podporováno elektromotorem. Oproti rozšířeným konvenčním hydraulickým systémům nabízí elektrický posilovač řízení EPS výhodu, a sice spotřebu energie pouze v momentu skutečného řízení. Pokud tedy jedete přímo nebo držíte volant během zatáčky konstantně zatočený, není aktivní elektromotor a následkem toho nevzniká žádná spotřeba energie.
Otevřeno pro větší účinnost.
Díky aerodynamice vytváří proudění vzduchu prostřednictvím chladiče velký odpor vzduchu. V rámci technologií BMW EfficientDynamics zlepšují dynamiku předřazené, ovladatelné klapky. Řízení motoru vyhodnocuje potřebu chladicího výkonu a otevře klapky, jakmile je zapotřebí plné množství chladicího vzduchu. Při normální jízdě a při nepříliš vysokých vnějších teplotách je proud vzduchu brzděn chladičem, čímž se opět sníží spotřeba paliva.
Vyplatí se dát na dobrá doporučení.
Včasným řazením lze ušetřit mnoho paliva: Například u modelů řady 1 s 6stupňovou manuální převodovkou zobrazuje indikátor bodu řazení nejefektivnější rychlostní stupeň ve Vašem bezprostředním zorném poli. Podle vašeho stylu jízdy vydává systém doporučení k optimálnímu řazení na vyšší a nižší stupně s ohledem na spotřebu paliva.
Každý detail je důležitý.
Během jízdy se pneumatika stále deformuje. To stojí energii a tím také palivo. U pneumatik s nízkým valivým odporem se redukuje deformace použitím speciálních materiálů v oblasti běhounů pneumatik a na stranách. Toto také snižuje spotřebu paliva – na každé rovině a v každé zatáčce.
Podrobně o jednotlivých modelech na www.bmw.cz
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií