Nový podnik by měl působit na dvou místech, jedna část bude mít sídlo na předměstí Mnichova, druhá v Mulhouse.
Do konce roku 2011 by zde mělo pracovat 400 zaměstnanců. Spuštění provozu je plánováno již na druhé čtvrtletí 2011, pokud podnik získá potřebná povolení od antimonopolních úřadů.
Nové hybridní součásti, které budou výsledkem této spolupráce, budou do vozů obou partnerů montovány od roku 2014.
Předseda představenstva PSA Peugeot Citroën Phillipe Varin prohlásil: „Jako odpovědní výrobci automobilů musíme přispět k vytvoření otevřené evropské platformy a podpořit vypracování evropských norem pro hybridní technologie. Tento společný podnik nám umožní rozvinout v Evropě technologické a průmyslové odborné znalosti týkající se elektrického pohonu a zachovat veškerý jeho potenciál pro vytváření hodnot.“
Předseda představenstva BMW AG Norbert Reithofer dodal: „BMW a PSA Peugeot Citroën mají společný názor na to, jaký význam bude mít hybridizace v budoucnu. Tento společný podnik nám umožní zaujmout jediný společný přístup a jednat strategičtěji. Naše spolupráce se projeví rovněž ve výrazných úsporách z rozsahu, ve sdílení nákladů na vývoj, ve využití standardizovaných součástí a urychlení procesu rozvoje.“
V Mnichově
– bude soustředěn veškerý výzkum a vývoj a dále nákupní oddělení. V Mnichově bude pracovat 400 zaměstnanců, se kterými se počítá do konce roku 2011.
V Mulhouse
– bude probíhat výroba. V Mulhouse vzniknou nová pracovní místa, jakmile se přiblíží spuštění výroby, které se očekává v roce 2014. Až bude továrna pracovat na plný výkon, bude v ní zaměstnáno přibližně 250 osob.
Management a zaměstnanci podniku BMW Peugeot Citroën Electrification vzejdou ze stávajícího personálu obou společností. Během několika příštích měsíců, jakmile bude společnost fungovat, bude přijata stovka nových zaměstnanců. Zájem bude především o inženýry specializované na elektrickou mobilitu a elektroniku.
Skupiny BMW a PSA Peugeot Citroën úspěšně spolupracují již téměř deset let.
V roce 2002 podepsali oba partneři dohodu o spolupráci na vývoji čtyřválcových motorů. V letech 2006 a 2010 vyrobili společně 1,8 milionů motorů, kterými jsou vybaveny modely MINI a vozy Peugeot a Citroën. V únoru 2010 se oba partneři zavázali vyvinout novou generaci čtyřválcových benzínových motorů, které budou splňovat normu Euro 6.
V říjnu 2010 podepsali představitelé skupin BMW a PSA Peugeot Citroën memorandum o porozumění týkající se záměru rozšířit svou spolupráci na hybridní systémy. 1. února 2011 obě skupiny oznámily, že jejich spolupráce bude mít formu společného podniku s názvem BMW Peugeot Citroën Electrification, který se soustředí na vývoj a výrobu standardních hybridních součástí pro elektrifikaci jejich vozů (bateriové moduly, elektrické stroje, generátory, výkonová elektronika, nabíječky a softwary určené pro fungování hybridních systémů). Dalším účelem spolupráce je vytvořit otevřenou evropskou platformu věnovanou těmto technologiím, která přispěje ke strukturalizaci evropského průmyslu na poli hybridních technologií.
Společný podnik bude moci v tomto směru zadávat určité vývojové práce svým dodavatelům a prodávat hybridní součástky i jiným podnikům než jen svým dvěma akcionářům.
PSA Peugeot Citroën
Skupina, za kterou stojí dvě světově proslulé značky Peugeot a Citroën, prodala po celém světě v roce 2010 celkem 3,6 milionu vozů, z toho 40 % mimo Evropu. Jako druhý největší výrobce automobilů v Evropě dosáhla skupina v roce 2010 obratu 56,1 miliardy eur.
Skupina PSA Peugeot Citroën je obchodně přítomna ve 160 zemích a po celém světě zaměstnává 198 000 osob. V roce 2010 věnovala 2,1 miliardy eur na výzkum a vývoj, a to především do oblasti nových energií. Její aktivity zahrnují i financování (Banque PSA Finance), logistiku (Gefco) a výrobu automobilového příslušenství (Faurecia).
BMW
Skupina BMW Group je jedním z největších výrobců automobilů na světě, a to díky úspěchu svých značek BMW, MINI a Rolls-Royce. Tato skupina světového rozsahu má k dispozici 24 továren ve 13 zemích a její obchodní síť pokrývá více než 140 zemí,
V roce 2010 skupina prodala přibližně 1,46 milionu vozů a 98 000 motocyklů, oproti 1,29 milionu vozů a 87 000 motocyklů v roce 2009. K 31. prosinci 2009 byl její obrat 50,68 miliard eur a zaměstnávala přibližně 96 000 osob.
Skupina BMW vždy opírala svůj úspěch o odpovědné působení s dlouhodobou vizí. Skupina tak přijala principy sociální a ekologické odpovědnosti v rámci celého hodnotového řetězce a životního cyklu svých výrobků a ve své strategii přijala jasné závazky ve prospěch ochrany zdrojů. Díky svému úsilí si skupina BMW Group již šest let drží ve svém odvětví prvenství v hodnocení indexů Dow Jones Sustainability.