Historie kabrioletů BMW sahá až k samým počátkům značky a otevřené automobily hrály významnou roli při jejím vývoji. Po sedanu, kupé a kombi nové řady 3 (E46) tedy přichází Cabrio nové generace, nejprve v provedení BMW 323 Ci s řadovým šestiválcovým motorem 2.5/125 kW (170 k). Další motorové varianty, v paletě od 318 po 328 Ci, budou následovat na podzim.
Třetí generace kabrioletů řady 3 je na první pohled jasným členem rodiny BMW, která odstartovala sedanem řady 3 na jaře 1998. Je odvozena z kupé této řady, s nímž má shodnou přední část od nárazníku až po sloupek čelního okna, ale pak linie boků, zvýšená mohutnější zadní část a elegantní plátěná střecha vtiskují Cabriu novou image. Uvnitř je však „trojka“ Cabrio opravdu unikátem. Nová jsou přední sedadla s integrálními bezpečnostními pásy, které díky ukotvení v opěradle sedadla zajišťují optimální účinek. Další sériovou výbavou jsou ochranné oblouky, včleněné do zadních hlavových opěrek, z nichž se v případě potřeby vysouvají. Čelní a boční airbagy chrání posádku při případné nehodě. To všechno, společně s protiprokluzovým systémem ASC a dynamickým systémem jízdní stability DSC III, pasuje nový kabriolet na špičku segmentu čtyřsedadlových otevřených vozů. Plátěná střecha, dobře izolovaná a odhlučněná, se sklápí do schránky, která při jejím natažení zvyšuje objem zavazadlového prostoru na 300 l. Součástí střechy je skleněné a vyhřívané zadní okno, zaručující velmi dobrý výhled dozadu.
K dalším novinkám Detroitského autosalonu 2000 patřily BMW X-5 3.0i, doplňující základní typ X-5 4.4i, ale poháněný upraveným řadovým třílitrovým zážehovým motorem o výkonu 170 kW (231 k) a točivém momentu 300 N.m. Americkou premiéru měly BMW touring řady 3 (v USA zvaný Sport Wagon), prototyp supervýkonného kupé BMW M-3 Showcar, známý z Frankfurtského autosalonu, úprava velkého sedanu BMW 750hL na vodíkový pohon a britský Mini Classic od dceřinné společnosti Rover Group, oslavující čtyřicáté výročí své produkce, považovaný za kultovní automobil také v USA. Magnetem stánku byl rovněž monopost formule 1, v němž loni Jörg Müller a závěrem roku také Ralf Schumacher testovali nový desetiválcový motor BMW pro závody Grand Prix.
Modrobílá revue jaro 2000
čtvrtletník BMW Auto Clubu Praha v AČR
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií