Koncepce bezpečnosti může mít mnoho podob – od konstruování vozidel, která řidičům pomáhají předcházet nehodám, přes ochranu řidičů a spolucestujících, opatření na ochranu chodců, až po regulaci dopravy a zvýšení informovanosti veřejnosti.
Ochranný štít
Společnost Nissan od roku 2004 uplatňuje při vývoji vozidel koncepci „Safety Shield“ (ochranný štít). Tato koncepce se soustředí na způsoby, jak pomáhat řidičům předcházet potenciálně nebezpečným situacím. Zaměřuje se především na vývoj systémů, které nejprve řidiči poskytnou příslušné informace a poté umožní vozidlu přesně reagovat na jeho záměry. Pro situace, kdy nehodě již nelze zabránit, vyvíjí Nissan vozidla a systémy, které zasáhnou tak, aby co nejvíce zmírnily zranění a rozsah poškození.
Kamerový systém pro kruhový rozhled
Bezpečnostní koncepce společnosti Nissan zahrnuje několik systémů, které „rozšiřují“ vidění řidiče při parkování nebo couvání. Nový kamerový systém společnosti Nissan umožňující kruhový rozhled (Around View Monitor – AVM) poskytuje řidiči obraz celého okolí vozidla. Tento obraz, pořizovaný čtyřmi kamerami s vysokým rozlišením a širokým zorným polem (180°), je následně sloučen a zobrazen na displeji přístrojové desky, takže řidiči nabízí pohled z ptačí perspektivy na dění okolo vozidla.
Systém AVM řidiči umožňuje jediným pohledem posoudit polohu vozidla vzhledem k vymezenému parkovacímu místu, usnadňuje volbu dráhy vozidla při podélném parkování nebo při vjíždění do úzké garáže. Společně se pohledem dozadu lze zobrazit také boční mrtvý úhel. Kromě toho jsou v rozích vozidla nainstalovány doplňkové ultrazvukové senzory pro snadnější pochopení záběrů kamery.
Asistenční systém kontroly vzdálenosti
Nový asistenční systém kontroly vzdálenosti (Distance Control Assist System – DCAS) využívá radar, který měří vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a vyhodnocuje jeho relativní rychlost. Pokud se vozidlo přiblíží příliš a řidič přitom nedrží plynový pedál sešlápnutý, distanční asistent plynule přibrzdí. Pokud řidič drží plynový pedál sešlápnutý, systém vyvine sílu zvedající plynový pedál a tím řidiči pomůže uvolnit plyn. V případě, že distanční asistent vyhodnotí, že je nezbytné zabrzdit, zvukově a vizuálně řidiče na to upozorní a rovněž přizvedne plynový pedál.
Pokročilé technologie ochrany bezpečnosti chodců
Schopnost kapoty, předních blatníků a krytů mnoha vozidel Nissan pohlcovat energii nárazu byla rozšířena, aby zahrnula i zmírnění následků nárazu chodce hlavou. Materiály pro absorpci energie nárazu byly použity také u předních nárazníků, aby zmírnily dopady na nohy chodců. Tato technologie se postupně zavádí u stále většího počtu modelových řad vozidel Nissan.
Vystřelovací kapota
Tuto technologii nyní Nissan zavádí u modelů vozidel s nízkou výškou kapoty, kde je obtížné dosáhnout dostatečného prostoru pro absorpci nárazu mezi kapotou a součástmi motoru pod ní.
Když senzory zabudované v předním nárazníku zaznamenají srážku s chodcem, řídicí jednotka určí, zda je nezbytné, aby se kapota okamžitě zvedla. Je-li to zapotřebí, odpálí řídicí jednotka pyrotechnickou patronu, která zvedne zadní okraj kapoty, čímž mezi kapotou a motorem vznikne větší prostor pro absorpci nárazu. Tato technologie poskytuje chodcům zvýšenou ochranu a konstruktérům společnosti Nissan zároveň umožňuje svobodněji navrhovat přední části vozidel ve sportovním duchu s nízkým profilem.
Kromě nových bezpečnostních funkcí ve vozidla představila společnost Nissan také projekt SKY, který využívá technologie Inteligentního dopravního systému (ITS) k regulaci dopravy. Společnost Nissan se rovněž podílí na nejrůznějších vzdělávacích aktivitách s cílem zvýšit povědomí veřejnosti o bezpečnosti silničního provozu.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií