Až třetina všech ojetých automobilů, které se prodají v českých autobazarech, je prodána prostřednictvím internetu

Zákazníci pro přístup na webové stránky přitom stále častěji používají tablety a tzv. chytré telefony.

Vyplývá to ze statistik společnosti Auto ESA

– která na českém trhu provozuje síť autocenter s ojetými vozy. Společnost v loňském roce prodala přes internet téměř 5.000 vozů.

Pavel Foltýn z Auto ESA říká:

„V roce 2015 jsme registrovali na našich webových stránkách více než 12 milionů návštěv. Oproti roku 2014 to je nárůst o plných 37% což jednoznačně koresponduje s obecným trendem změn zákaznického chování“. Podle Foltýna jde navíc o naprosto unikátní výsledek, kterému kromě zpravodajských serverů mohou konkurovat pouze stránky významných prodejců elektroniky nebo letenek.

Podle statistik bylo v roce 2015 na českých webových stránkách v sekci „Auto-Moto prodej“ cca 13.700.000 reálných uživatelů. „Na stránkách Auto ESA jsme evidovali přibližně 4 miliony reálných uživatelů, tedy plných 29 % z objemu, který v našem oboru uvádí statistiky,“ říká Foltýn. Podle něj se toto číslo bude i nadále zvyšovat protože zájemci o ojetý vůz budou stále častěji hledat nový vůz přímo na stránkách konkrétních obchodníků, podobně jako je tomu například v případě elektroniky.

Dle interního průzkumu Auto ESA

– přistupují klienti na firemní webové stránky nejčastěji z prohlížeče Mozilla Firefox a Explorer, ale nástup platforem Android a iOS je velmi razantní. Podle Foltýna proto bude v roce 2016 pravděpodobně dominovat přístup na web právě z chytrých telefonů a tabletů. Již nyní totiž téměř 1,5 milionu uživatelů navštěvuje webové stránky z tabletů, přičemž milion jich pochází z České republiky. „Velká část klientů přichází do našich autocenter s tablety a chytrými telefony, prostřednictvím nichž přistupují na naše webové stránky, nebo stránky konkurence a porovnávají aktuální nabídku,“ popisuje nový trend v zákaznickém chování Foltýn.

Frekvence přístupu na internet stoupá

– každý den se k internetu připojí 70 % uživatelů (4 915 409), polovina z nich tráví na internetu více než 8 hodin týdně. Vzrostl podíl extrémně vysokých časů. 27 % uživatelů tráví na internetu týdně více než 16 hodin . Tato čísla podle Foltýna potvrzují obecný předpoklad, že se výběr zboží bude stále častěji přesouvat z kamenných prodejen do virtuálního prostředí, ojeté vozy nevyjímaje.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - TUkas bojuje ozónem a moderními technologiemi proti COVID-19.

TUkas bojuje ozónem a moderními...

Skupina TUkas, autorizovaný prodejce a servis automobilů i v době koronavirové pandemie nadále poskytuje své služby všem zákazníkům a zajištuje jim tak potřebnou mobilitu. V boji proti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford zavádí v České republice jako ochranu proti koronaviru bezkontaktní servis!

Ford zavádí v České republice jako...

Servisy Ford zůstávají i v době koronavirové krize otevřené, aby pomohly zajistit mobilitu lidem, kteří opravdu nemohou zůstávat doma a musí používat svůj nebo služební vůz. Novou úroveň...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Revoluční závodní seriál Extreme E, který bude spoléhat na pneumatiky Continental, startuje za 9 měsíců

Revoluční závodní seriál Extreme E,...

Continental je partnerem a dodavatelem pneumatik pro nově vznikající závodní seriál Extreme E, který odstartuje v Dakaru v lednu 2021 Jezdci usednou do elektrických terénních speciálů, závodit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Šest vozů Peugeot s titulem „Car Of The Year“, které poznamenaly svou éru i historii automobilového odvětví

Šest vozů Peugeot s titulem „Car Of...

Díky novému Peugeotu 208, který byl 2. března 2020 v Ženevě zvolen Autem roku 2020, značka Peugeot získala již pošesté nejžádanější automobilové ocenění. Jde o prestižní cenu, kterou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai odhaluje více detailů zcela nového modelu i20

Hyundai odhaluje více detailů zcela...

Hyundai zveřejnil nové fotografie interiéru zcela nového modelu i20 s exkluzivní limetkově zelenou vnitřní výbavou Zveřejněno bylo také nové produktové video s Rafem Van Nuffelem, vedoucím...