Až třetina všech ojetých automobilů, které se prodají v českých autobazarech, je prodána prostřednictvím internetu

Zákazníci pro přístup na webové stránky přitom stále častěji používají tablety a tzv. chytré telefony.

Vyplývá to ze statistik společnosti Auto ESA

– která na českém trhu provozuje síť autocenter s ojetými vozy. Společnost v loňském roce prodala přes internet téměř 5.000 vozů.

Pavel Foltýn z Auto ESA říká:

„V roce 2015 jsme registrovali na našich webových stránkách více než 12 milionů návštěv. Oproti roku 2014 to je nárůst o plných 37% což jednoznačně koresponduje s obecným trendem změn zákaznického chování“. Podle Foltýna jde navíc o naprosto unikátní výsledek, kterému kromě zpravodajských serverů mohou konkurovat pouze stránky významných prodejců elektroniky nebo letenek.

Podle statistik bylo v roce 2015 na českých webových stránkách v sekci „Auto-Moto prodej“ cca 13.700.000 reálných uživatelů. „Na stránkách Auto ESA jsme evidovali přibližně 4 miliony reálných uživatelů, tedy plných 29 % z objemu, který v našem oboru uvádí statistiky,“ říká Foltýn. Podle něj se toto číslo bude i nadále zvyšovat protože zájemci o ojetý vůz budou stále častěji hledat nový vůz přímo na stránkách konkrétních obchodníků, podobně jako je tomu například v případě elektroniky.

Dle interního průzkumu Auto ESA

– přistupují klienti na firemní webové stránky nejčastěji z prohlížeče Mozilla Firefox a Explorer, ale nástup platforem Android a iOS je velmi razantní. Podle Foltýna proto bude v roce 2016 pravděpodobně dominovat přístup na web právě z chytrých telefonů a tabletů. Již nyní totiž téměř 1,5 milionu uživatelů navštěvuje webové stránky z tabletů, přičemž milion jich pochází z České republiky. „Velká část klientů přichází do našich autocenter s tablety a chytrými telefony, prostřednictvím nichž přistupují na naše webové stránky, nebo stránky konkurence a porovnávají aktuální nabídku,“ popisuje nový trend v zákaznickém chování Foltýn.

Frekvence přístupu na internet stoupá

– každý den se k internetu připojí 70 % uživatelů (4 915 409), polovina z nich tráví na internetu více než 8 hodin týdně. Vzrostl podíl extrémně vysokých časů. 27 % uživatelů tráví na internetu týdně více než 16 hodin . Tato čísla podle Foltýna potvrzují obecný předpoklad, že se výběr zboží bude stále častěji přesouvat z kamenných prodejen do virtuálního prostředí, ojeté vozy nevyjímaje.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud nejnižší uhlíkovou stopou

Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud...

V novém modelu Volvo EX30 je destilováno to nejlepší, co automobilka Volvo Cars nabízí, včetně mimořádné bezpečnosti a vůbec nejnižší emise CO2 ze všech dosavadních vozů Volvo. Protože se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ikona slaví narozeniny

Ikona slaví narozeniny

Polo GTI slaví 25 let. U příležitosti tohoto jubilea uvádí Volkswagen na trh speciální edici Polo GTI Edition 25. Nejen slavný „velký bratr“ Golf GTI se ohlíží na dlouhou historii, také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW Concept Touring Coupé: Nadčasový symbol svobody na čtyřech kolech

BMW Concept Touring Coupé: Nadčasový...

BMW Group při zahájení Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023 představilo světovou premiéru designérské studie BMW Concept Touring Coupé. Uzavřený dvoumístný vůz, který byl vyvinut...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ryzí esence motorsportu: MINI John Cooper Works v limitované edici 1to6 Edition

Ryzí esence motorsportu: MINI John Cooper...

MINI John Cooper Works s výkonem 231 koní a koncentrovaným závodním know-how symbolizuje výjimečnost a přináší autentický pocit z motorsportu. Speciální model je omezen na 999 kusů. Sportovní...