Až 70% procent vozidel, která jsou nabízena do autobazarů na výkup, je ve velmi špatném technickém stavu

Za první tři měsíce letošního roku bylo Autocentru ESA nabídnuto k výkupu 10.980 vozidel, z toho plných 8.160 vozidel však bylo společností odmítnuto.

Špatný technický stav vozu byl pak překvapivě nejčastějším důvodem, proč firma vozidlo nevykoupila.

Celkově se jednalo o 5.580 vozidel, tedy 68,4%. Kvůli stočeným tachometrům bylo odmítnuto 1.494 vozů, tedy 18,4%. „Zpracováváme velmi podrobné statistiky ohledně výkupu vozidel a tento závěr nás poněkud překvapil“, říká Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje Autocentra ESA a dodává: „Až doposud se totiž mělo všeobecně za to, že největším problémem jsou stočené tachometry. Naše průzkumy však ukázaly, že je to sice závažný problém, nicméně samotná kvalita vozidel, je mnohdy problémem ještě závažnějším“. Firma registruje velké množství vozů, kterým jejich majitelé nevěnovali ani tu nejnutnější péči. Není výjimkou, když zákazníci nabízejí k prodeji vozidlo s nedostatečně fungujícími brzdami, nespolehlivou automatickou převodovkou, totálně opotřebovanými pneumatikami nebo dokonce s prošlou technickou kontrolou.

Podle názoru zástupců společnosti souvisí tento fakt především s průměrným stářím vozového parku v ČR

– které činí 14,2 let a je jedním z nejvyšších v Evropě. Kupní síla obyvatelstva se zvyšuje jen velmi pomalu a ochota utrácet za nové vozy nijak dramaticky neroste. Lidé do oprav vozů investují jen v nejnutnějších případech a většinou hledají ty nejlevnější alternativy. Po českých silnicích tak  jezdí desítky tisíc vozidel s velmi problematickou technickou kvalitou. „Na první pohled to však nemusí být na voze vůbec poznat. Mnohdy se totiž nejedná o vady viditelné pouhým okem, jako je třeba rezavá karoserie nebo sjeté pneumatiky, ale o závažné poruchy různých elektronických systému, airbagů nebo řídících jednotek motorů“, říká Foltýn.

Zůstává otázkou, kde odmítnuté vozy končí

– jakým způsobem je jejich majitelé nakonec umístí na trh. Jednou z nejrizikovějších forem nákupu ojetého vozu je nákup od neznámého majitele. Vždy je proto potřeba velmi pečlivě zvažovat nabídku a vyhnout se podezřele výhodným nákupům. „Kvalita má vždy svojí cenu, a jestliže někdo prodává ojetý vůz výrazně levněji, než je cena obvyklá, není to jen tak. Za podezřele nízkou cenou bude vždy nějaké to ‘ale‘…“ uzavírá Foltýn.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jak zvládnout jízdu na kruhovém objezdu?

Jak zvládnout jízdu na kruhovém objezdu?

Řada průzkumů ukazuje, že dva ze tří řidičů nevědí, jak správně řídit na kruhovém objezdu Vjezdy na kruhový objezd jsou místem, kde dochází k více než polovině nehod Hlavním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co má společného astrofotograf s automobilovým konstruktérem?

Co má společného astrofotograf s...

Zorganizovali jsme setkání astrofotografa a odborníka na fotometrii ze společnosti SEAT pod jednou z nejtmavších nočních obloh v Evropě, v portugalské observatoři Dark Sky Alqueva Inženýři...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS AERO SPORT LOUNGE ZÍSKAL HLAVNÍ CENU PRO NEJKRÁSNĚJŠÍ KONCEPČNÍ VŮZ ROKU 2021

DS AERO SPORT LOUNGE ZÍSKAL HLAVNÍ CENU...

Festival Automobile International, který je uznáván jako jedna z nejvýznamnějších událostí roku na programu automobilového odvětví, udělil při příležitosti svého 36. ročníku ocenění...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - HoppyGo: Automobilové ikony hollywoodského filmu

HoppyGo: Automobilové ikony...

Pořádný automobilový film se neobejde bez divoké honičky, zpěvu pneumatik, a především burácení motorů. A že hvězdy stříbrného plátna nemusí být jen herci, tak o tom svědčí celá...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor odhaluje zcela nový TUCSON se sportovním stupněm výbavy N Line

Hyundai Motor odhaluje zcela nový TUCSON...

Sportovní design zcela nového Hyundai TUCSON N Line zahrnuje zvýraznění exteriéru a interiéru inspirovaný vysokovýkonnými modely sportovní divize N Kromě dynamického vzhledu obdrží navíc...