Autonomní vozidlo Cruise4U společnosti Valeo dokončilo jako první na světě čtyřiadvacetihodinovou jízdu na pařížském okruhu

Valeo jakožto leader na trhu se systémy asistence řízení a tvůrce technologie Cruise4U, může nyní Valeo propagovat inovativní prvky aktivní bezpečnosti a posunout se kupředu směrem k plně automatizovanému řízení.

1valeopariz501

Automobil zaznamenal celkovou ujetou vzdálenost 766 km

1valeoparizaaa501

– což je jako kdybychom objeli Paříž dokola více než dvacetkrát. Téměř 99 % této vzdálenosti a času vůz absolvoval v autonomním režimu.

Pětatřicetikilometrový pařížský okruh je charakteristický

– velkým počtem zvláštností, které činí řízení velmi náročným: skútry a motocykly jezdící mezi pruhy, dopravní zácpy, práce na silnici, vybledlé značení, přednosti zprava a krátké nájezdy a sjezdy. Prototyp společnosti Valeo byl schopný zpracovávat a předvídat tyto situace po celých 24 hodin, ve dne v noci, čímž dokázal svou unikátní technologickou vybavenost.

Tato průlomová inovace v mobilitě je výsledkem

– unikátní kombinace kamer, radarů a laserové skenovací technologie rozmístěných po obvodu celého vozidla tvořící jakousi „kuklu“ schopnou detekovat všechny překážky ve vzdálenostech od pouhých 10 centimetrů do 200 metrů i více; a sofistikovaný software, který umožňuje zpracovávat data v reálném čase k dosažení efektivní analýzy okolí vozidla a na základě toho přizpůsobit své chování.

Způsob, kterým to funguje, je velmi jednoduchý: pokud to situace dovolí a v okamžiku, kdy řidič zvolí automatizovaný režim řízení navržený a vyvinutý společností Valeo, systém převezme řízení, ovládání volantu, zrychlování a brzdění v reálných jízdních situacích.

24 hodin strávených na pařížském okruhu následuje

– po přibližně 21 000 km najetých ve Spojených státech amerických v létě 2016 a po 4000 km absolvovaných kolem Francie v roce 2015. Valeo Cruise4U má nyní na tachometru 125 000 km, z čehož 97 % bylo najeto v autonomním režimu, a to z Valea dělá jednou z nejpokrokovějších společností z hlediska automobilového vývoje.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...