Anketu každoročně vyhlašuje časopis AutoDesign&Styling a ocenění uděluje porota složená z českých designérů, odborných publicistů a dalších autorit z oblasti průmyslového designu.



Oficiální předání cen letošním vítězům proběhlo během tiskových dní na ženevském autosalonu, který je jednou z nejsledovanějších motoristických, ale i designérských událostí roku.
V kategorii sériově vyráběných automobilů
– získal od poroty nejvíce hlasů Range Rover Evoque. Cenu z rukou Radka Laube, šéfredaktora časopisu AutoDesign&Styling převzal Gerry McGovern, ředitel designu Land Rover. Slavnostnímu předání byli přítomni i členové nejvyššího vedení automobilky.




Pro Evoque jde prozatím o jedno z prvních ocenění za design, které budou bezpochyby následovat mnohá další. V české anketě zvítězil s historicky největší převahou nad druhým Audi A7 Sportback a třetím Mini Countryman.
Kategorii konceptů
– ovládla studie dvoumístného spideru Pininfarina 2uettottanta, která zvítězila s těsným náskokem před Jaguarem C-X75 a Renaultem DeZir. Ocenění od zástupců poroty osobně převzal Paolo Pininfarina, předseda představenstva Pininfarina S.p.A. „Každé takovéto ocenění je pro nás důkazem toho, že svou práci děláme dobře a že našemu designu lidé rozumí. Ocenění od odborné poroty nás však naplňuje ještě větší radostí“, prohlásil Paolo Pininfarina.





Anketa AutoDesign Awards letos vstoupila už do čtvrtého ročníku a jedním z jejích úkolů je ukázat jak design chápou a co oceňují samotní designéři. Kritéria podle kterých porotci hodnotí nominované projekty nepředstavuje jen estetická kvalita, ale také funkčnost, inovace, myšlenka a provedení.
Anketa AutoDesign Awards
V letošním roce bylo v kategorii konceptů nominováno 35 projektů a v kategorii sériových vozů se předvedlo 41 automobilů.
Mezi sériovými automobily suverénně zvítězil Range Rover Evoque, který před druhým Audi A7 Sportback získal náskok 38 bodů a stal se tak historicky nejjednoznačnějším vítězem.
„Za fantastický výkon považuji design přední masky, do níž jsou vsazeny úzké světlomety s jemnými obrysy, nebo za předním blatníkem umístěný výdech, který je zde posunut do role vyvažujícího a scelujícího prvku. Na celém voze je jasně definováno, co dominuje a co je doplňkem: poměr světlometů a spodních nasávacích otvorů, různé jemnosti rastrů mřížek a další,“ řekl k vítěznému automobilu designér a jeden z členů poroty, Petr Novague.
Mezi koncepty těsně zvítězila Alfa Romeo 2uettottanta, jenž je dílem italského studia Pininfarina.
„2uettottanta je krásná, tak jak by měla být každá Alfa. Ideově navazuje na model Duetto ze 60. let, ale svou lehkostí, rafinovanými ale přesto stále srozumitelnými tvary působí velmi moderně a svěže. Je to dokonalý příklad toho jakým způsobem by se měly oživovat legendární modely,“ hodnotí design vítězného konceptu Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling.
Jako nejprogresivnější automobilová kategorie letošního ročníku se ukázal segment kompaktních SUV; mezi první pěticí byly tři zástupci. Mezi koncepty jasně vládla sportovní kupé.
Kategorie sériová auta
- 1. Range Rover Evoque – 78 bodů
- 2. Audi A7 Sportback- 40 bodů
- 3. Mini Countryman – 26 bodů
- 4. Nissan Juke – 23 bodů
- 5. Audi A1 – 22 bodů
Kategorie koncepty
- 1. Alfa Romeo 2uettottanta – 58 bodů
- 2. Jaguar C-X75 Concept – 55 bodů
- 3. Renault DeZir Concept – 33 bodů
- 4. Mazda Shinari Concept – 27 bodů
- 5. Porsche 918 Spyder Concept – 23 bodů
Vítězové minulých ročníku AutoDesign Awards
sériové vozy
- Mercedes-Benz SLS AMG (2010)
- Alfa Romeo MiTo (2009)
- Volvo C30 (2008)
koncepty
- BMW Vision EfficientDynamics (2010)
- BMW Gina Concept (2009)
- Mazda Taiki (2008)
Porota
- Akad. soch. Vojtěch Anderle, vedoucí oboru design, SUPŠ Uherské Hradiště
- Ing. Josef Čadek, designér
- Ing. Jan Čech, motoristický novinář, TN.cz
- MA. Ing. Jan Dědek, transportation designer, Design Storz
- František Dvořák, novinář iDNES/MF DNES
- Ing. Jindřich Dušek, vydavatel AutoDesign&Styling
- Ing. Stanislav Hanuš, šéfdesignér, Blata s.r.o.
- Ing. Jiří Hera, designér
- Josef Hrazdíra, JH design
- MgA. Pavel Hrubý, designér a architekt
- Mgr. Jiří Hulák, historik designu, vedoucí oddělení průmyslového designu NTM v Praze
- Ing. Tomáš Hyan, šéfredaktor, Automobil Revue
- člen mezinárodní jury Car of the Year
- Ing. Michal Jan, redaktor, AutoDesign&Styling
- Ing. Jiří Král, místopředseda Asociace průmyslových designérů
- Ing. Radek Laube, šéfredaktor, AutoDesign&Styling
- Ing. arch. Jiří Musil, K.I.M. Brno
- MgA. Petr Novague, šéfdesignér, Studio Novague
- Pavel Olivík, motoristický novinář
- Ondřej Pavlůsek, motoristický novinář, auto.cz
- Akad. soch. František Pelikán, Ústav umění a designu, ZČU Plzeň
- Mgr. Roman Poláček, motoristický novinář, Svět motorů
- MgA. Dušan Poliaček, šéfdesignér, 1to1 design
- Ing. Petr Siebert, designér
- Akad. soch. Josef Sládek, ÚK FSI VUT Brno, odbor průmyslového designu
- MgA. Ladislav Škoda, hlavní designér, Tescoma
- Ing. Tom Valenta, redaktor, AutoDesign&Styling
Časopis AutoDesign&Styling
AutoDesign&Styling je vizuálně pojatým prémiovým časopisem, který se jako jediný titul na českém trhu zaměřuje na design automobilů. U jeho zrodu před pěti lety stál legendární designér Václav Král. AD&S pravidelně seznamuje čtenáře s nejzajímavějšími novinkami a trendy v automobilovém designu.V každém čísle tohoto dvouměsíčníku čtenáři najdou exkluzivní rozhovory s předními designéry světových automobilek, portréty domácích tvůrců, recenze nových automobilů a konceptů a mnoho dalšího. Časopis je výjimečný také svým grafickým designem a texty v česko-anliglické verzi. Více o časopise na www.auto-design.cz.