Automobilka Audi zveřejnila první oficiální fotografie a základní informace o novém modelu Audi A8. Tento vysoce komfortní vůz kombinuje špičkové technologie s výjimečným, jemně sportovním designem své karoserie. Konstruktéři automobilky Audi se při vývoji nového modelu A8 soustředili především na čtyři faktory: Design, nízkou hmotnost, dynamiku a palubní elektroniku.



Design karoserie řadí nové Audi A8 okamžitě mezi modely prestižní německé značky, celkově vůz působí velmi elegantně. Nízká příď a zřetelně stoupající křivka boků spolu s malými převisy karoserie vypovídají o dynamických ambicích tohoto modelu. Pod karoserií nového Audi A8 se ukrývá lehký hliníkový prostorový rám ASF. Nové Audi A8 navazuje na velmi úspěšné předchůdce, kterých bylo od uvedení na trh v roce 1994 vyrobeno více než 100 000. Audi A8 se svého času stalo první velkosériově vyráběnou limuzínou s hliníkovým prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame), jehož nízká hmotnost se pozitivně odráží na dynamice jízdy.
Nové Audi A8 se na automobilovém trhu objeví na podzim tohoto roku. Zákazníci budou moci nejprve volit ze dvou osmiválcových motorů – první z nich bude mít objem 3,7 l, výkon 206 kW/280 k a maximální točivý 360 Nm při 3750 min-1. Objem druhého motoru činí 4,2 l, jeho výkon 246 kW/335 k a nejvyšší točivý moment 430 Nm při 3500 min-1. Výkony obou motorů propůjčují limuzínám Audi A8 nejvyšší rychlost až 250 km/h (elektronicky omezena), z 0 na 100 km/h zrychluje model s motorem 3.7 V8 během 7,3 s, silnější verze s motorem 4.2 V8 za 6,3 s.
Výrazným technickým prvkem nového Audi A8 je šestistupňová automatická převodovka s možností manuálního řazení rychlostních stupňů. Na přání bude tato převodovka vybavena ovládáním na volantu – výhody této koncepce se projevily už u závodních modelů Audi R8, které mnohokrát triumfovaly v legendárním vytrvalostním závodě v Le Mans. Výkon obou motorů se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím systému quattro.
Dalším ojedinělým systémem nového Audi A8 je jeho hliníkové zavěšení kol a pneumatické odpružení, které se přizpůsobuje aktuálním jízdním podmínkám. Také tlumiče upravují své charakteristicky podle aktuální situace. Řidič si může zvolit jednu ze třech charakteristik nastavení pérování – od mimořádně komfortního až po výrazně sportovní.