Průzkum s názvem Total Value Index™ (index celkové hodnoty) uskutečněný v USA společností Strategic Vision ze San Diega udělil za rok 2003 nejvyšší hodnocení vozům Hyundai Elantra a Sonata.
Průzkum hodnotí pocity kupujících, zda je zakoupený produkt hoden investovaných finančních prostředků, porovnává všechny ekonomické vlivy se zkušenostmi majitele vozu s kvalitou. Hyundai získal dvě první místa. V celkovém hodnocení Total Value Award (cena celkové hodnoty) Hyundai obsadil šesté místo a zaznamenal tak velký skok z jedenáctého místa v roce 2002. Více-prezident Strategic Vision, Daniel Gorell, k průzkumu poznamenal: „Domácí (americké) značky si počínali slušně vzhledem k okamžitým ekonomickým vlivům jako je cena a záruka, avšak ve spolehlivosti, životnosti a otázce dalšího prodeje je předstihli importované značky. Právě proto se důvěra Američanů v domácí automobilky snižuje a ty musí sahat po stále větších bonusech, aby své vozy prodali“
V uváděném průzkumu udělilo 63.000 kupujících nejlepší hodnoty vozům v těchto kategoriích:
- Malé vozy – Hyundai Elantra
- Kompaktní vozy – Hyundai Sonata
- Vozy střední velikosti – Honda Accord Sedan
- Větší vozy – Merkury Marauder
- Malé specializované kupé – Mini Cooper
- Střední specializované kupé – Honda Accord Coupe
- Téměř luxusní vozy – Audi A4 Sedan
- Luxusní vozy – Lexus GS 300/430
- Kabriolet (Roadster/Kabriolet (>$30.000)- Audi TT Roadster
- Minivan – Honda Odyssey
- Malá SUV – Honda Element
- Střední SUV – Nissan Murano
- Velká SUV – Toyota Sequoia
- Téměř luxusní SUV – Lexus RX 300
- Luxusní SUV – BMW X5/Infinity FX (TIE)
- Kompaktní Pickup – Subaru Baja
- Plnohodnotný Pickup- Chevrolet Avalanche 1500
- Pickup do náročných podmínek – Dodge Ram 2500/3500
Okamžitá ekonomika (hodnota za peníze, dostupnost, cena/navrhovaná dohoda, záruka a úroveň standardní výbavy) a očekávaná ekonomika (životnost, protihodnota v budoucnosti, ujeté kilometry, spolehlivost a nenáročnost na opravy) se dostávají do kalkulace Total Value Index™ (index celkové hodnoty). Všechny uvedené aspekty se posuzují v souvislosti s celkovými zkušenostmi zákazníků. „Zákazníci neměří hodnoty jen v dolarech a centech“, říká Dardel Edwards, prezident Strategic Vision. „Jde jen o to, co dostanete za své peníze“. Takto se hodnota nedá vypočítat bez kvality, do které patří i citová odezva. Do studie se zapojili lidé, kteří svá nová vozidla koupili v období od října 2002 do března 2003. V době, kdy se zapojili do průzkumu, své vozidlo vlastnili nejméně 90 dní. Všechny hodnocené vozy musely být modely roku 2003.
Strategic Vision je jednou z prvních společností, které s prováděním výzkumů začali. Hodnotí spokojenost zákazníků podle vlastních definicí klienta: celková zkušenost z vlastnictví spojená s emocionální odezvou. Společnost sestavuje Total Duality Index™ (index celkové kvality) od roku 1995 a Total Value Index™ (index celkové hodnoty) od roku 1996. V hodnocení Total Qulity Awards získal Hyundai Santa Fe první místo v kategorii malých SUV.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií