„Automat“ pro Audi A6 za nižší cenu

Stále více řidičů, především majitelů vozů vyšších tříd, oceňuje přednosti samočinných převodovek. Za „automat“se však připlácejí poměrně výrazné částky, ale pro Audi A6 je nyní nabízen za příplatek 20 000 Kč!

Akční nabídka cenově zvýhodněných samočinných převodovek tiptronic a multitronic se vztahuje na vozy Audi A6/A6 Avant i S6/S6 Avant modelového roku 2000 a 2001. Dvacet tisíc korun za komfort, který tyto převodovky přinášejí, znamená zvýhodnění asi 65 000 Kč. Nabídka platí do vyčerpání zásob a nevztahuje se na modely 4.2 quattro (220 kW) a 2.5 TDI tiptronic (132 k) s předním pohonem.


Pětistupňové samočinné převodovky tiptronic jsou charakteristické volbou buď plně automatického režimu práce nebo možností manuálního řazení jednotlivých rychlostních stupňů – řidič pouze přesune páku voliče do souběžné kulisy a pak už jen lehkým ťukáním pákou dopředu a dozadu sekvenčně volí požadované rychlosti. Elektronický řídicí okruh převodovky tiptronic je vybavený také systémem DSP, který do své paměti ukládá styl jízdy řidiče a tomu pak přizpůsobuje činnost převodovky. V praxi to znamená, že pokud řidič chce jet rasantně a dynamicky, dovolí tiptronic vytáčení motoru do vyšších otáček než při klidné jízdě, která upřednostňuje hospodárný provoz.


Bezstupňová převodovka multitronic kombinuje nejlepší vlastnosti tradičních samočinných i manuálních převodovek. Multitronic je ve své podstatě elektronicky řízeným variátorem, který využívá speciální článkový řetěz schopný přenášet i velmi vysoké výkony, resp. točivé momenty.


O změnu převodového poměru bezstupňové převodovky multitronic se stará speciálně konstruovaný dvojitý hydraulický píst, který reaguje velmi rychle a přesně na pokyny své řídicí elektronické jednotky. Ta shromažďuje a porovnává celou řadu provozních dat a informací. Řídicí systém zajistí nejen komfortní a plynulou jízdu, ale zaručuje i výborné jízdní výkony a nižší spotřebu.


Příjemným doplňkem řídicího okruhu převodovky multitronic je možnost manuálního „řazení“ šesti pevně definovaných rychlostních stupňů, resp. převodových poměrů. Stačí pouze přesunout páku voliče převodovky do sousední kulisy a „řadit“ jako u tiptronicu. Pro manuální volbu fixovaných převodových poměrů lze při objednání příplatkového volantu tiptronic/multitronic využít také spínače na volantu.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....