„Automat“ pro Audi A6 za nižší cenu

Stále více řidičů, především majitelů vozů vyšších tříd, oceňuje přednosti samočinných převodovek. Za „automat“se však připlácejí poměrně výrazné částky, ale pro Audi A6 je nyní nabízen za příplatek 20 000 Kč!

Akční nabídka cenově zvýhodněných samočinných převodovek tiptronic a multitronic se vztahuje na vozy Audi A6/A6 Avant i S6/S6 Avant modelového roku 2000 a 2001. Dvacet tisíc korun za komfort, který tyto převodovky přinášejí, znamená zvýhodnění asi 65 000 Kč. Nabídka platí do vyčerpání zásob a nevztahuje se na modely 4.2 quattro (220 kW) a 2.5 TDI tiptronic (132 k) s předním pohonem.


Pětistupňové samočinné převodovky tiptronic jsou charakteristické volbou buď plně automatického režimu práce nebo možností manuálního řazení jednotlivých rychlostních stupňů – řidič pouze přesune páku voliče do souběžné kulisy a pak už jen lehkým ťukáním pákou dopředu a dozadu sekvenčně volí požadované rychlosti. Elektronický řídicí okruh převodovky tiptronic je vybavený také systémem DSP, který do své paměti ukládá styl jízdy řidiče a tomu pak přizpůsobuje činnost převodovky. V praxi to znamená, že pokud řidič chce jet rasantně a dynamicky, dovolí tiptronic vytáčení motoru do vyšších otáček než při klidné jízdě, která upřednostňuje hospodárný provoz.


Bezstupňová převodovka multitronic kombinuje nejlepší vlastnosti tradičních samočinných i manuálních převodovek. Multitronic je ve své podstatě elektronicky řízeným variátorem, který využívá speciální článkový řetěz schopný přenášet i velmi vysoké výkony, resp. točivé momenty.


O změnu převodového poměru bezstupňové převodovky multitronic se stará speciálně konstruovaný dvojitý hydraulický píst, který reaguje velmi rychle a přesně na pokyny své řídicí elektronické jednotky. Ta shromažďuje a porovnává celou řadu provozních dat a informací. Řídicí systém zajistí nejen komfortní a plynulou jízdu, ale zaručuje i výborné jízdní výkony a nižší spotřebu.


Příjemným doplňkem řídicího okruhu převodovky multitronic je možnost manuálního „řazení“ šesti pevně definovaných rychlostních stupňů, resp. převodových poměrů. Stačí pouze přesunout páku voliče převodovky do sousední kulisy a „řadit“ jako u tiptronicu. Pro manuální volbu fixovaných převodových poměrů lze při objednání příplatkového volantu tiptronic/multitronic využít také spínače na volantu.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...