Společnost Auto ESA, která provozuje síť autocenter s ojetými vozy, vykázala v měsíci září 2014 rekordní prodeje.
Celkem bylo v září prodáno 981 vozidel
– což představuje 15% nárůst oproti předcházejícímu měsíci. Největší poptávka byla tradičně po vozidlech značky ŠKODA, Ford a Volkswagen. Firma zároveň registruje zvýšenou poptávku po kvalitních vozidlech po prvním nebo druhém majiteli. Zákazníci jsou ochotni na takové vozy i několik týdnů počkat a stále častěji využívají k objednání vozu a dalších služeb internet.
Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje Auto ESA říká:
„Registrujeme opravdu rekordní počet objednávek na vozy po prvním majiteli, v dobrém technickém stavu a s kvalitní výbavou. V posledních měsících se totiž projevuje výrazný přesun zákazníků od menších prodejců směrem k těm větším, s větší nabídkou vozidel a širokým portfoliem služeb“. Podle Foltýna jde o přirozený vývoj, který kopíruje model zákaznického chování ve všech oblastech. Podle Foltýna jsou zákazníci na kvalitní vozy ochotni počkat i několik týdnů. Tento trend se projevil nejen ve zvýšené návštěvnosti webových stránek firmy, ale také v počtu elektronických objednávek vozů a požadavků na zpracování konkrétní nabídky financování.
V měsíci září překonala návštěvnost webových stránek Auto ESA poprvé hranici 850 000
Počet návštěv se v tomto měsíci ustálil na počtu 851 608 návštěv za měsíc. To představuje meziroční nárůst o více než 250 000 návštěv (42%). „Tento trend jednoznačně dokazuje, že stále více zákazníků hledá vozy přes internet a do prodejny přichází již s hotovou objednávkou, nebo alespoň konkrétní představou o poptávaném vozidle“, říká Foltýn. Nejvýraznější nárůsty o více než 35% jsou podle něj z regionů, kde Auto ESA nově otevřelo pobočky, tedy z regionů Jižní Morava, Pardubice a Moravskoslezský kraj.