Autobus Mercedes-Benz Citaro láme všechny rekordy

20 000 městských či linkových autobusů vyrobeno během pouhých deseti let

Jubilejní autobus bude jezdit pro společnost Pflieger Reise- und Verkehrs GmbH v Böblingenu.

Autobus Mercedes-Benz Citaro láme všechny rekordy

V Mannheimu byl dokončen autobus Mercedes-Benz Citaro číslo 20 000. Michael Göpfarth, ředitel úseku Mercedes-Benz Autobusy firmy EvoBus GmbH, předal toto jubilejní vozidlo panu Hermannu Pfliegerovi, majiteli společnosti Pflieger Reise- und Verkehrs GmbH v Böblingenu. Tato firma provozuje dva tucty linek městské dopravy pro Böblingen-Sindelfingen (SBS) v rámci skupiny Verkehrs- und Tarifverbund Stuttgart (VVS) a má více než 120 zaměstnanců. Se svými 90 autobusy – řada z nich je právě již zmiňovaný typ Mercedes-Benz Citaro – je tato 82 let stará firma činná jak v linkové přepravě, tak také v rekreační a příležitostné dopravě.

Flexibilní nabídka orientovaná na zákazníky

Autobus Mercedes-Benz Citaro jde od úspěchu k úspěchu. Během pouhých deseti let bylo dosaženo skvělého množství 20 000 vyrobených vozidel. U městských a linkových autobusů je to skutečně mimořádné. Jen v rekordním roce 2007 se prodalo téměř 3200 jednotek. Od počátku výroby v letech 1997/1998 se tato rodina městských autobusů rozrostla z původních dvou až na dnešních dvanáct základních modelů. Vysoce moderní Citaro, které je průběžně inovováno a již dva roky jezdí ve své druhé generaci, je dnes, stejně jako při zahájení své výroby, měřítkem maximální bezpečnosti, komfortu a ohleduplnosti k životnímu prostředí. Vzhled, komfort a technika autobusu Citaro udávají trend, a to od pracoviště řidiče až k motoru. Ekologická technika pohonu s dieselovou technologií BlueTec založenou na technice SCR (Selective Catalytic Reduction) splňuje emisní limity podle směrnice Euro 4 a i budoucí Euro 5, stejně jako požadavky EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicle). Nízké emise zplodin a hluku a rovněž ekologická výroba se zasloužily o to, že se autobus Citaro ve variantě s plynovým pohonem v roce 2003, a dále Citaro s dieselovým pohonem v roce 2007 stal nositelem ekologického certifikátu „Modrý Anděl“.

Úspěchem autobusu Mercedes-Benz Citaro se dnes měří konkurenční nabídky. Tento úspěch spočívá především v pružném programu vozidel, který se nepřetržitě přizpůsoboval potřebám zákazníků. Modulární struktura autobusu Citaro podobná systému stavebnice přináší do výrobního procesu vysokou flexibilitu. Umožňuje nejen různé pohonové systémy, ale tvoří rovněž základnu pro četná zvláštní provedení a speciální konstrukce. Například velkoprostorový autobus Capa-City poskytuje zcela ojedinělé řešení pro provozně-technické výzvy rychle rostoucích měst.

Rozmanitost variant autobusu Mercedes-Benz Citaro je nepřekonatelná: nízkopodlažní autobus s délkou 10,5 m až 15 m, nízkopodlažní kloubový autobus a částečně nízkopodlažní Citaro Low Entry a velkoprostorový autobus Mercedes-Benz Capa-City, který je od autobusu Citaro odvozen, poskytují odpovědi na otázky městské a příměstské linkové dopravy. Autobus Citaro už dlouho jezdí ve většině metropolí Evropy. Doma je také celkem ve 39 zemích světa, včetně Austrálie, Japonska, Číny a Mexika.

Koncept autobusů orientovaný do budoucnosti

Koncept autobusů Mercedes-Benz Citaro je vybaven i pro typy pohonů, které se masově uplatní teprve v budoucnosti. Citaro se stalo základem pro celosvětově největší praktický test palivových článků. 30 autobusů Citaro s pohonem na palivové články jezdilo v letech 2003 až 2006 za nejrůznějších podmínek v dopravních podnicích celé Evropy. Tři autobusy byly nasazeny v australském Perthu a další tři v hlavním městě Číny Pekingu. Všechna vozidla dohromady již najezdila více než dva miliony kilometrů a dosáhla přibližně 125 000 provozních hodin.

Logický mezikrok na cestě k sériovému využití palivových článků jako pohonu vozidla má název hybridní autobus. Citaro G BlueTec Hybrid bylo v loňském roce poprvé představeno a na začátku tohoto roku obdrželo cenu za ekologický přínos DEKRA. Cena byla vozidlu udělena za inovativní a trvalý přínos ke kvalitě života obyvatel měst.

Hybridní autobus se v současné době nachází v testování a na trh bude uveden v roce 2009.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....