Letošní úspěšná sezona přinesla značce se čtyřmi kruhy několik mimořádných triumfů.
Mezi ně bezesporu patří již desáté vítězství značky Audi v legendárním vytrvalostním závodu 24 h Le Mans a čerstvě vybojované tituly v mistrovství světa cestovních vozů DTM v hodnocení jezdců i týmů. Audi však neusíná na vavřínech a pro příští sezonu se již pilně připravuje. Letošní tituly v DTM bude například obhajovat zcela nové kupé Audi A5 DTM.
Oddělení Audi Sport se letos opět ohlíží na mimořádně úspěšnou sezonu.
V polovině června připravila posádka závodního prototypu Audi R18 TDI ve složení Fässler, Lotterer a Tréluyer divákům v Le Mans strhující podívanou až do poslední minuty ve vytrvalostním závodě 24 h Le Mans, v němž nakonec porazila trojici továrních Peugeotů a přinesla tak značce Audi již desátý triumf v nejznámějším vytrvalostním závodě na světě během posledních 13 let. Nový prototyp Audi R18 TDI byl v Le Mans nejspolehlivějším a zároveň nejrychlejším vozem díky mimořádně lehké konstrukci.
Koncem října pak v Ingolstadtu a Neckarsulmu oslavovali zisk titulů v mistrovství cestovních vozů DTM. Mezi jezdci dominoval za volantem vozu Audi A4 DTM Němec Martin Tomczyk z týmu Audi Sport Team Phoenix, zatímco v rámci týmového hodnocení nasbírali v letošních závodech nejvíc bodů jezdci týmu Audi Sport Team Abt Sportsline. Za pozornost stojí také titul „Rookie of the year“ (Nováček roku), který si zasloužil italský jezdec Edoardo Mortara z týmu Audi Sport Team Rosberg, jenž s 21 body obsadil celkové deváté místo. Dominanci značky Audi dokazuje umístění sedmi pilotů Audi v první desítce celkového hodnocení.
V posledním závodu letošního seriálu DTM na Hockenheimringu dostalo 120 000 diváků příležitost nahlédnout již do příští sezony DTM, kdy se na start postaví všechny německé prémiové značky. Před startem a po ukončení letošního finále DTM objela nová kupé DTM z konstrukčních dílen Audi, BMW a Mercedes-Benz v rámci demonstračních jízd několik kol po Hockenheimringu a předznamenala tak skvělou podívanou, která čeká na příznivce motoristického sportu v příštím roce. Do kokpitu nového Audi A5 DTM usedl Tom Kristensen, který má na kontě rekordních osm vítězství ve 24 h Le Mans.
Po modelech V8 quattro (1990 až 1992) a A4 (2004 až 2011) nasadí značka se čtyřmi kruhy do nejpopulárnějšího mezinárodního mistrovství cestovních vozů poprvé dvoudveřové kupé. Nové Audi A5 DTM s interním označením „R17“ se vyznačuje maximální úrovní bezpečnosti, až o 40 % nižšími náklady a atraktivním vnějším designem.
Audi A5 DTM
– je ještě nižší a masivnější než úspěšný předchůdce. Kombinace skořepinové konstrukce z uhlíkového kompozitu a ocelového ochranného rámu stanovuje nová měřítka v oblasti bezpečnosti závodních cestovních vozů. Podvozek patří mezi více než 50 komponentů, které musí být identické pro všechny vozy DTM. Stejně jako u předchůdce A4 DTM bude závodní kupé A5 DTM poháněno motorem V8 o výkonu cca 340 kW (460 k). Nově vyvinutá šestistupňová převodovka dostala pneumatické ovládání prostřednictvím pádel na volantu.
Martin Tomczyk vyjel s novým strojem poprvé na závodní dráhu 29. července 2011. Od té doby probíhá program intenzivních testů. Homologace A5 DTM je plánována na 1. března 2012. Do té doby mají inženýři Audi Sport v Ingolstadtu a Neckarsulmu ještě dost času k jemnému dolaďování drobných detailů, aby jezdci za volantem nového Audi A5 DTM mohli navázat na pozoruhodné úspěchy dosavadních závodních vozů Audi A4 DTM, které od roku 2004 vybojovaly pět z osmi možných mistrovských titulů, získaly 44 prvních míst na startu, zajely 31 nejrychlejších kol závodu a dosáhly 34 vítězství.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií