Audi TT RS s motorem 2,5 litru s výkonem 250 kW a s točivým momentem 450 N.m.se objeví u prodejců  již koncem léta

Kombinace tohoto motoru s  pohonem všech kol quattro a pečlivě vyladěným podvozkem promění kompaktní kupé a roadstery Audi TT RS ve špičkové sportovní vozy.

Výkonné pětiválcové zážehové motory mají u Audi dlouhou tradici.

Audi TT RS s motorem 2,5 litru s výkonem 250 kW a s točivým momentem 450 N.m.se objeví u prodejců  již koncem léta
Audi TT RS s motorem 2,5 litru s výkonem 250 kW a s točivým momentem 450 N.m.se objeví u prodejců  již koncem léta
Audi TT RS s motorem 2,5 litru s výkonem 250 kW a s točivým momentem 450 N.m.se objeví u prodejců  již koncem léta

Nejslavnějším je bezesporu přeplňovaný motor 2,1 litru z Audi quattro. Jeho první verze, představená v roce 1980, nabízela působivý výkon 147 kW (200 k). A vozy Sport quattro z roku 1984, odvozené přímo ze soutěžních speciálů, dosahovaly monstrózních 225 kW (306 k). Po celých 25 let zněl dynamický recept na úspěch jednoduše: turbodmychadlo a quattro.

Audi sází na tento recept i nadále. Zcela nově zkonstruovaný pětiválec kombinuje turbodmychadlo s přímým vstřikováním benzinu FSI. Výsledkem je největší výkon 250 kW (340 k) ze zdvihového objemu 2480 cm3, což odpovídá specifickému výkonu 100,8 kW (137,1 k) na litr. Rovněž výkonová hmotnost je díky extrémně lehké karoserii, vyrobené převážně z hliníku podle konceptu Audi Space Frame, vynikající. V případě Coupé, které váží pouhých 1450 kg, činí jen 4,3 kg/k. Roadster s hmotností 1510 kg a výkonovou hmotností 4,4 kg/k zaostává za Coupé jen nepatrně.

Audi TT RS Coupé vystřelí z 0 na 100 km/h za 4,6 s, Roadster potřebuje jen o 0,1 s navíc. Oficiálně je největší rychlost omezena na 250 km/h, ale na přání může Audi zvýšit limit omezovače na 280 km/h. Ještě působivější je agresivní způsob, kterým motor reaguje na sešlápnutí pedálu plynu. Maximální točivý moment 450 N.m je totiž k dispozici od 1600 do 5300 min-1, takže TT RS dokáže předjíždět bez jakéhokoli projevu námahy. Při vytáčení motoru je ručička otáčkoměru přitahována takřka magickou silou k vysoko posazenému červenému poli a během tohoto procesu vydává motor klasický zvuk pětiválce zkomponovaný talentovanými motoráři značky Audi!

Pětiválcová jednotka TFSI je nekompromisním sportovním motorem, který vyniká kompaktní stavbou (délka motoru je jen 49 cm) a váží pouhých 183 kg. Blok motoru je vyroben z odolné a lehké litiny s vermikulárním grafitem a také další komponenty jako hlava válců, písty a ojnice se vyznačují lehkou konstrukcí a velkou pevností. Navzdory extrémnímu výkonu si tento pětiválec řekne v průměru o 9,2 l/100 km ve verzi Coupé, resp. 9,5 l/100 km v Roadsteru. Této působivé úrovně účinnosti bylo dosaženo mimo jiné variabilními klapkami v sacím potrubí, přímým vstřikováním common rail s maximálním tlakem 120 barů, relativně vysokým kompresním poměrem 10,0:1 a variabilním časováním sacích a výfukových ventilů.

Mohutná hnací síla se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím nové šestistupňové mechanické převodovky s obzvlášť krátkými dráhami řazení. Hlavním stavebním kamenem pohonu všech kol quattro je před zadním diferenciálem uložená elektronicky řízená a hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka, která dokáže během milisekund měnit rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. Audi TT RS má díky pohonu quattro vynikající trakci, fascinující dynamiku a znamenitou stabilitu.

Podvozek nového Audi TT RS vychází ze skvělého základu méně výkonných modelů TT. U sportovního podvozku sníženého o 10 mm hraje klíčovou roli čtyřprvkové zavěšení zadních kol. Na přání se dodává adaptivní tlumení Audi magnetic ride, které dává řidiči možnost volit mezi režimy Comfort a Dynamic. Činnost elektromechanického posilovače řízení je závislá na rychlosti jízdy. Nejsportovnější verze modelové řady TT jezdí na osmnáctipalcových kolech obutých do pneumatik 245/45. Za nimi se ukrývají mohutné kotoučové brzdys vnitřním chlazením o průměru 370 mm vpředu a 310 mm vzadu. Pro ještě rychlejší odvod tepla jsou přední brzdové kotouče děrované.

Nové Audi TT RS je možné objednávat u prodejců od května tohoto roku. S dodávkami prvních vozů zákazníkům se počítá  na začátku září 2009.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...