Audi Steppenwolf jezdí po silnici i v terénu

Po úspěchu Audi allroad quattro na evropských trzích představila automobilka další všestranný koncept terénního vozu Audi Steppenwolf.

Audi Steppenwolf naznačuje, jak si návrháři představují výkonný kompaktní vůz pro silnice i do terénu a zúročují tak dlouholeté zkušenosti s pohonem všech kol. Třídveřový čtyřmístný prototyp pohání zážehový šestiválec o objemu 3,2 litru a výkonu 165 kW/225 k, který se na všechna čtyři kola přenáší šestistupňovou manuální převodovkou.


Audi Steppenwolf jezdí po silnici i v terénu

Výkon mezi přední a zadní kola rozděluje elektronicky řízená spojka Haldex, která zaručuje, že v okamžiku prokluzu předních kol se adekvátní část výkonu začne okamžitě přenášet na zadní kola. Dobrou trakci za obtížných podmínek dále zaručuje elektronická závěra diferenciálu EDS. V kritických situacích zasahuje do činnosti brzd a motoru ještě elektronický stabilizační systém ESP.

Vysoký výkon a mohutný točivý moment 320 Nm zaručují prototypu největší rychlost přes 230 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h pod osm sekund.


Jednou z mnoha technických specialit je čtyřstupňové pneumatické odpružení kol vycházející z technologie použité u modelu Audi allroad quattro. Elektronicky řízené pneumatické odpružení kol mění svoji výšku ve čtyřech krocích v celkovém rozsahu 60 mm, tzn. od 163 mm do 223 mm. Světlá výška se upravuje buď samočinně – v závislosti na rychlosti jízdy – nebo manuálně tlačítkem na přístrojové desce.


Audi Steppenwolf jezdí po silnici i v terénu

Dalším zajímavým prvkem je parkovací brzda, jejíž elektronicky řízený elektrohydraulický systém využívá tlakového vedení a brzdových pístků kotoučových brzd zadních kol. Řidič zajišťuje vůz stisknutím tlačítka na palubní desce. V tom okamžiku pustí hydraulické čerpadlo do okruhu zadních brzd brzdovou kapalinu pod tlakem 80 barů a speciální jednocestné ventily zaručí, že tlak zůstává stálý.

Řidič a spolujezdci sedí ve výrazně anatomicky tvarovaných sedadlech oddělených středovým tunelem, posez i uspořádání přístrojů připomíná spíše výkonné sportovní vozy. Přístup k dvěma komfortním místům v zadní části vozu usnadňují široké dveře a speciální systém sklápění a posouvání předních sedadel, který se osvědčil u Audi A3.


Překvapivě objemný zavazadlový prostor v zádi je dobře přístupný do strany odklápěcími zadními dveřmi. Sklo zadního okna lze elektricky zcela zapustit do dveří zavazadlového prostoru, pod jehož podlahou se ukrývá plnohodnotné náhradní kolo. V případě potřeby se vysunuje ve speciální elektricky ovládané zásuvce.


Audi Steppenwolf je unikátním prototypem do všech podmínek. Přináší si mnoho z luxusních sedanů Audi i z jejich legendárních soutěžních automobilů. Mimořádný zájem veřejnosti je pro německou automobilku Audi důležitým vodítkem k případnému zavedení sériové výroby.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...