Audi Sport slaví páté vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu

  • 2012, 2014, 2015, 2017 a 2019: Audi R8 LMS zvítězilo od roku 2009 ve 45 % ročníků největšího vytrvalostního závodu na světě
  • Audi Sport Team Phoenix projel cílem jako první s posádkou Pierre Kaffer/Frank Stippler/Dries Vanthoor/Frédéric Vervisch
  • Výsledky značky završily úspěchy zákaznických týmů v jednotlivých třídách

Napětím až do poslední sekundy se vyznačoval průběh 47. ročníku čtyřiadvacetihodinového závodu na Nürburgringu. Po turbulentním závěru zvítězilo Audi R8 LMS se startovním číslem 4, které dojelo do cíle s náskokem jednoho kola před loňským vítězným týmem Porsche. Pro Audi Sport Team Phoenix se sídlem na Nürburgringu to bylo již třetí vítězství s Audi a pátý triumf ve dvacetileté historii týmu.

„Srdečně blahopřeji celému týmu,“ řekl Chris Reinke, vedoucí oddělení Audi Sport customer racing. „Tentokrát jsme zvítězili díky jedinečné kombinaci zcela odlišných faktorů. Startovní pole nebylo zcela vyrovnané a naši konkurenti dosahovali většinou lepších časů na kolo. Bezchybné a výborné výkony našich jezdců nás však uchránily před penalizacemi. Nová evoluční verze závodního vozu Audi R8 LMS fungovala perfektně a tým Ernsta Mosera znovu dokázal, že je na vrcholu i v mezinárodním porovnání.“ Tým z vrchoviny Eifel zvítězil na domácí půdě s vozy Audi již v letech 2012 a 2014, předtím tým vybojoval další dvě vítězství.

Tři závodní vozy Audi R8 LMS se po většinu závodu pohybovaly v první desítce. Vůz se startovním číslem 4 se poprvé dostal do vedení až ve 142. kole, a to poté, co byla dlouho vedoucímu závodnímu vozu Porsche udělena časová penalizace. Šanci na vítězství měl také tým Audi Sport Team Land, který na Nürburgringu zvítězil v barvách značky Audi v roce 2017. Avšak dvě hodiny před koncem závodu musela posádka Christopher Haase/Kelvin van der Linde/Christopher Mies/René Rast ze závodu odstoupit kvůli poškozené pneumatice závodního vozu Audi R8 LMS týmu Wolfganga Landa. Veškeré naděje tak byly kladeny ve čtveřici jezdců Audi Sport, Pierre Kaffer/Frank Stippler/Dries Vanthoor/Frédéric Vervisch, kteří se svého úkolu zhostili mistrně. Cílem projel teprve 21letý belgický jezdec Dries Vanthoor, pro něhož to bylo první vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu. Poprvé se z triumfu v tomto náročném závodě radovali také Pierre Kaffer, který v regionu Eifel vyrůstal, a Frédéric Vervisch. Belgičan se již v lednu v Dubaji podílel na historicky prvním vítězství nejnovější evoluční verze závodního vozu Audi R8 LMS ve 24h závodě. Frank Stippler, rodák z Kolína nad Rýnem, zvítězil v legendárním závodě na Nürburgringu již v roce 2012 s Audi. Od roku 2009 si závodní vozy GT3 oddělení Audi Sport customer racing připsaly na své konto již 13 celkových vítězství ve 24h závodech na celém světě.

Posádka Christopher Haase/Marcel Fässler/René Rast/Markus Winkelhock týmu Audi Sport Team Car Collection ztratila šanci na umístění na stupních vítězů krátce před koncem závodu kvůli časové penalizaci a obsadila čtvrté místo. Soukromý tým Phoenix Racing s vozem Audi R8 LMS, za jehož volantem se střídali jezdci Jeroen Bleekemolen/Vincent Kolb/Kim-Luis Schramm/Frank Stippler, projel cílem na osmém místě. Amatérští jezdci Stefan Aust/Oliver Bender/Christian Bollrath/Jean-Louis Hertenstein obsadili pozoruhodné 16. místo v celkovém hodnocení se závodním vozem, připraveným týmem Team Car Collection Motorsport.

Další trofeje si z Nürburgringu odvezlo několik zákaznických týmů Audi. Team Giti Tire Motorsport by RaceIng s posádkou Rahel Frey/Bernhard Henzel/Pavel Lefterov/Frank Schmickler zvítězil se závodním vozem Audi R8 LMS ve třídě SP8 před Audi R8 LMS GT4 týmu Team Giti Tire Motorsport by WS Racing s asijskou posádkou Xiaole He/Fei Li/Yat Wong/Andy Yan. Team Bonk Motorsport obsadil druhé místo ve třídě SP 3T se závodním vozem Audi RS 3 LMS, který byl nejlepším reprezentantem závodních vozů TCR v této třídě. Tým z Münsteru slavil s tímto modelem dvě umístění na stupních vítězů již v roce 2017 a v roce 2018 se znovu zařadil mezi trojici nejrychlejších. Čtvrté místo patřilo závodnímu vozu Audi RS 3 LMS, který do závodu nasadil Team Avia Sorg Rennsport. Do cíle tak dojelo devět z deseti závodních vozů oddělení Audi Sport customer racing.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...