…Automobilka Audi si v posledních 25 letech zadala výrobu celé řady nezapomenutelných televizních reklam zaměřených na pohon quattro:
- Stopa kol v nekonečné sněhové pláni, vrásčitý Eskymák ji s úctou ukazuje svému vnukovi a obdivně říká: „quattro!“…
- Monzunové období v Indii, pouze německý ambasador ve svém Audi A4 quattro dokáže projet zaplavenou a bahnitou cestou na galavečeři k maháradžovi…
- Skokanský můstek, na který bez pomoci vyjede Audi 100 quattro…



Nápad na reklamu se skokanským můstkem vznik v roce 1986 v reklamní agentuře BBDO v německém Düsseldorfu. Při testování na alpském ledovci se ukázalo, že je Audi 100 quattro dokáže vyjet stoupání až 39°. Skokanský můstek ve finské Kaipole má největší sklon 37,5° což je asi 80 %. Mohutný jeřáb tedy vyzdvihl vůz na odrazový stůl skokanského můstku, kde bylo Audi 100 quattro bezpečně zajištěno hned třemi způsoby: Skrytým ocelovým lanem, vpředu instalovaným záchytným systémem a pod můstkem byla natažena pevná bezpečnostní síť. Při natáčení nepotřeboval soutěžní jezdec Harald Demuth, který během své aktivní kariéry pilotoval Audi quattro, žádnou z těchto bezpečnostních pojistek: I když měl značně omezený výhled vpřed, protože příď vozu samozřejmě směřovala strmě vzhůru do nebes, vyjel se sériovým Audi 100 quattro bez problémů na 78 metrů vysokou nájezdovou věž skokanského můstku.
Tato televizní reklama ukázala reklamní koncept Audi v nejlepším světle, ze kterého německá automobilka těží dodnes. Celková strategie byla a stále je soustředěna na zobrazování skutečných výrobků bez příkras – což je přístup typický pro značku Audi.
Principy stručnosti a logického závěru jsou formou, která v propagaci Audi převládá a jde o charakteristický způsob představování vozů s pohonem quattro. Modely Audi quattro se od svých sourozenců s pohonem pouze předních kol liší na pohled jen velice málo – nejsou to žádné exotické deriváty, ale jde o nedílnou součástí modelového portfolia. V podání Audi není quattro pouze o trakci, ale i o něčem víc – o emocích, bezpečnosti a dynamice.
Exkluzivní charakter specifického životního stylu Audi je filozofií také společnosti quattro GmbH, která byla založena v roce 1983. Od roku 1996, kdy se poprvé představil model Audi S6 plus, působí tato dceřiná společnost Audi i jako výrobce automobilů. V loňském roce vybavila společnost quattro GmbH více než 7000 modelů Audi podle ryze individuálních přání zákazníků. Firma quattro GmbH dnes zaměstnává na 300 zaměstnanců a má vlastní vývojová a výrobní zařízení.
Pokud jde o vyvolání fascinace modely quattro, má Audi k dispozici ještě další účinný nástroj: Koncepční studie! V listopadu roku 1991 představila automobilka Audi dva sportovní vozy se stálým pohonem všech kol a motorem uprostřed – rychle po sobě se na mezinárodních autosalonech ve Frankfurtu nad Mohanem a v Tokiu představily studie quattro Spyder a Avus quattro.
V roce 2003 přišly další studie s pohonem všech kol: Mohutný koncept Pikes Peak, elegantní kupé Nuvolari a supersportovní dravec Le Mans quattro.