„Původní quattro“ z roku 1980 nezůstalo dlouho samo. Počínaje rokem 1982 zavedla automobilka Audi do svého výrobního programu dalších pět modelů s pohonem všech kol: Audi Coupé, Audi 80/90 a Audi 100/200. Posledně uvedený model, aerodynamicky skvěle řešený vůz, byl stejně jako jeho předchůdce k dispozici i ve verzi Avant. Ačkoli základní modely byly konstruovány jako vozy s pohonem předních kol, nebylo výrobně nijak nákladné ani složité připravit odvozené verze s trvalým pohonem všech kol quattro. Cílem automobilky Audi bylo nabízet variantu quattro v každé modelové řadě. Ve světle úspěchů modelů Audi quattro v motoristickém sportu nebylo překvapující, že plnopohonové sériové modely se prodávaly nadmíru dobře.
Nová vlajková loď s pohonem quattro se objevila v roce 1988, kdy vyjel model Audi V8 s motorem o výkonu 185 kW/250 k, o něco později přibyl agregát o výkonu 206 kW/280 k. Když byl v roce 1994 uveden nástupce tohoto modelu – elegantní Audi A8 – nabízela pro něj automobilka Audi alternativně pohon všech kol quattro. U nejnovější generace řady Audi A8 si objednává pohon quattro celých 93 % zákazníků.
Dynamický image značky Audi počínaje rokem 1990 výrazně vylepšily sportovně stylizované modely „S“, a to především díky svým úspěchům v motoristickém sportu. Hlavním soutěžním vozem tohoto období se stalo Audi S2 Coupé. Tento ušlechtilý model prokázal, že sportovní charakter a exkluzivitu lze dokonale kombinovat – a to byl to přístup, který pokračoval i v následujícím roce u modelové řady Audi 100, ze které byla odvozena řada Audi S4.
Velký dojem na fanoušky udělal i první model RS – Audi RS2 Avant, které ohromilo trh svými výkony. Vůz poháněný pětiválcovým přeplňovaným motorem vstoupil na trh v roce 1994 a vyráběl se jediný rok. Jeho motor disponoval výkonem 262 kW/315 k. Tento sportovní model, vycházející z modelu Audi 80 Avant, si zvolilo 2881 zákazníků. Audi RS2 je dodnes mezi sběrateli velmi vyhledávaným kouskem.
V roce 2000 uvedla automobilka Audi modely RS4 a RS6. Jejich výkonné motory V6 a V8 zařazují oby tyto modely do prestižní kategorie vysoce výkonných sportovních vozů s luxusní výbavou a vzhledem a vynikajících nekompromisní kvalitou, která je pro značku Audi typická.
V nabídce Audi se ve spojení s pohonem quattro stále častěji objevovaly také dynamické a výkonné vznětové motory TDI.
Co do objemu prodejů jsou nejúspěšnějšími řadami značky Audi modely A4 a A6 a totéž platí i pro jejich verze quattro. Započítáme-li i předchozí modelové verze, bylo do konce roku 2004 vyrobeno 37 572 vozů Audi A4 s pohonem všech kol quattro.
Od roku 1999 je pohon všech kol quattro k dispozici i pro modely Audi A3, TT Coupé a TT Roadster. Protože tyto vozy mají příčně uložené motory, používají namísto centrálního diferenciálu Torsen elektronicky řízenou spojku Haldex. V roce 2004 bylo 58 % všech prodaných modelů Audi TT Coupé a 42 % všech prodaných vozů Audi TT Roadster vybaveno pohonem všech kol quattro.
Specifickou kapitolou jsou modely allroad quattro: Díky variabilní světlé výšce, kterou je možné regulovat pomocí pneumatického pérování kol, se model allroad quattro prezentoval jako vysoce dynamický vůz s pohonem všech kol, který je jako doma jak na silnicích, tak i v náročnějším terénu. Do dnešního dne bylo vyrobeno přibližně 90 000 vozů allroad quattro.
Od roku 1980 do současnosti vyrobilo Audi více než 2 miliony vozidel s trvalým pohonem všech kol quattro. Vztáhneme-li toto číslo k celkové produkci (bez modelové řady A2) přibližně 12 milionů vozidel, podíl vozů s pohonem všech kol za toto období činí cca 16 %.
V posledních letech byl poměr vozidel s pohonem quattro pravidelně vyšší než jedna čtvrtina z celkového počtu vyrobených vozů a v roce 2004 dosáhl dokonce 26,7 %. Audi je dnes předním světovým výrobcem osobních vozidel s trvalým pohonem všech kol v luxusní tržní třídě. Aktuální modelový program Audi zahrnuje na 71 variant s pohonem quattro.
Zítra v neděli – 24. dubna 2005: Emoce quattro.