Model RS4 se bude vyrábět pouze v karosářské verzi Avant a svými výkonovými parametry míří na nejnáročnější skupinu motoristů. Pohon nového modelu zajišťuje zážehový šestiválec 2,7 V6 biturbo o výkonu 280 kW/380 k, který je k dispozici v rozmezí otáček 6100 až 7000 min-1. Točivý moment dosahuje svého maxima 440 N.m v extrémně širokém rozmezí otáček 2500 až 6000 min-1.
Charakteristickým rysem výkonného motoru 2.7 V6 biturbo je jeho pětiventilová technika, dvě samostatná turbodmychadla pro každou řadu válců, separátní indukční cívky nad zapalovacími svíčkami a moderní elektronická řídicí jednotka Bosch Motronic ME 7 s regulací plnicícho tlaku, klepání motoru a teploty výfukových spalin. Speciální hlavy válců vznikaly v těsné spolupráci s britskou společností Cosworth Technology, která je od roku 1999 součástí Audi Group.
Výkon motoru se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím sportovně odstupňované manuální šestistupňové převodovky. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,9 s, k překročení dvousetkilometrové rychlosti mu postačí pouhých 17,7 s. Nejvyšší rychlost je z bezpečnostních důvodů elektronicky omezena na 250 km/h.
Vysokým výkonům motoru vozu RS4 bylo patřičně přizpůsobeno i jeho zavěšení kol (řada komponentů nezávislého zavěšení je z pevného a zároveň lehkého hliníku) a brzdová soustava. U všech kol jsou velké kotoučové brzdy s vnitřní ventilací, koncepčně vycházející z brzdových systémů závodních okruhových vozů. Vlastní litý brzdový kotouč je posuvně spojený s hliníkovým středovým nábojem. Toto řešení, tzv. plovoucí uchycení kotouče, lépe odolává vysokým teplotám a výhodou je i nižší hmotnost celé sestavy. Vpředu má RS4 dvoupístkové třmeny, vzadu pak jednopístkové. Do brzdového okruhu je zařazený citlivý protiblokovací systém brzd ABS a elektronický rozdělovač brzdné síly.
Vůz RS4 vyjíždí na osmnáctipalcových kolech s litými devítipaprskovými ráfky rozměru 8,5 J x 18, na které se obouvají pneumatiky 255/35 ZR 18. Do standardní výbavy vozů RS4 patří elektronický stabilizační systém ESP, který spolupracuje se systémem ABS, elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBV, elektronickou závěrou diferenciálu EDS, protiprokluzovým zařízením ASR. Bezpečnostní výbava zahrnuje dvojice čelních a bočních airbagů a za příplatek i systém průběžných hlavových airbagů.
Model RS4 prodělal testy v nejnáročnějších klimatických podmínkách, v nichž zkušební vozy najely několik set tisíc kilometrů. Spolehlivost nového modelu prověřila i 8000 km dlouhá jízda z Nürburgringu na Severní pól a vytrvalostní jízda na 26 000 km na závodním okruhu v jihoitalském Nardo.
Interiér modelu RS4 citlivě kombinují sportovní a exkluzivně luxusní prvky. Dominantním prvkem vnitřní výbavy jsou přední anatomicky tvarovaná sportovní sedadla Recaro. Zákazník může volit z několika druhů čalounění a barevných kombinací. V nabídce je černá a stříbřitá kůže nebo kombinace kůže/textil, která využívá technologie vetkávání aluminiových vláken do textilní kostry.
RS4 je prvním modelem vyvinutým samostatně u společnosti quattro GmbH za podpory automobilky Audi. Model RS4 se bude vyrábět ve spolupráci závodu Audi v Ingolstadtu a továrny společnosti quattro GmbH v Neckarsulmu, kde je soustředěna finální montáž s vysokým podílem ruční práce. Vzhledem k exkluzivitě tohoto modelu se předpokládá výroba pouze několika málo vozů denně. Základní cena modelu RS4 se standardní výbavou zahrnující prakticky vše nač si vzpomenete činí 2 691 800,- Kč.