Prodejní cena závodního vozu Audi R8 LMS ultra byla stanovena na 329 900 EUR bez DPH. První vozy budou předány zákazníkům v březnu 2012.
Inženýři společnosti quattro GmbH dostali velmi obtížný úkol:
– vylepšit vůz, který má na kontě tolik úspěchů. Stoprocentní dceřiná společnost Audi, která má od letošní sezony na starosti program pro zákazníky z oblasti motoristického sportu, přitom sledovala jasný cíl. „Od našich zákazníků jsme dostali cenné podněty a jednotlivé soukromé týmy nám sdělily svá přání v jednotlivých oblastech,“ říká Werner Frowein, ředitel společnosti quattro GmbH. „S našimi zákazníky jsme v těsném kontaktu. Analyzovali jsme podněty a přání z celého světa a na základě toho jsme vozy R8 LMS zdokonalili v mnoha detailech. V konstrukci nového vozu R8 LMS ultra jsme důsledně realizovali veškerá opatření zaměřená na další zlepšení jízdních výkonů, abychom i v budoucnosti měli pro naše zákazníky po celém světě konkurenceschopný a atraktivní závodní vůz.“
Romolo Liebchen, vedoucí oddělení zákaznického sportu společnosti quattro GmbH, se zaměřil se svým vývojovým týmem na několik hlavních bodů: Nové dveře jsou vyrobeny z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, který ve spojení s novým pěnovým materiálem schopným pohlcovat značné množství energie přispívá nejen ke snížení hmotnosti závodního vozu, ale i k dalšímu zvýšení pasivní bezpečnosti. Stejný úkol plní také nové bezpečnostní sedadlo PS1 vyvinuté společností Audi, které je součástí sériové výbavy. Sedadlo nabízí dokonalou ochranu a při extrémním zatížení výrazně překračuje předepsané minimální požadavky.
Přepracovaná převodovka dále zvyšuje rezervy pro vytrvalostní závody. Vozy Audi R8 LMS se již v uplynulé sezoně prezentovaly jako vynikající specialisté na vytrvalostní závody, o čemž svědčí celková vítězství v závodech 12 h Bathurst (Austrálie), 24 h Spa a 24 h Zolder nebo vítězství ve třídě GT3 a třetí místo v celkové klasifikaci v závodu 24 h Nürburgringu.
K vylepšené výkonové charakteristice motoru přispívá
– nové výfukové potrubí se závodními katalyzátory. Vidlicový desetiválec uložený uprostřed před poháněnou zadní nápravou poskytuje nyní v nižších otáčkách ještě vyšší točivý moment. Agregát se zdvihovým objemem 5,2 litru dosahuje v závislosti na předepsaném restriktoru nejvyššího výkonu 419 kW (570 k). Základem je i nadále motor vyráběný sériově v maďarském závodě Audi Györ. Životnost závodního motoru až 20 000 km byla v rukách soukromých týmů naprosto běžnou záležitostí, a tak tomu bude bez problémů i nadále.
Optimalizované chlazení úspěšně plní několik úkolů. Kromě zvětšeného chladiče motorového oleje a chladiče olejové náplně převodovky je nyní uprostřed vozidla umístěn i chladič oleje hydraulického okruhu řízení, který byl dosud umístěn v přídi. Pro Audi R8 tolik charakteristické boční otvory pro přívod chladicího vzduchu jsou v novém R8 LMS ultra ještě větší a zlepšují tak udržování optimální provozní teploty. Zároveň byl vylepšen přívod vzduchu k chladičům kapalinového chladicího okruhu v přídi vozidla. Také ventilace interiéru byla dále optimalizována.
Podvozek závodního vozu Audi R8 LMS ultra byl zdokonalen v několika krocích. Na přední nápravě jsou nyní používány kola s šířkou ráfku 12 místo dosavadních 11 palců. Vývojový partner Michelin nabídne od příští sezony širší přední pneumatiky s rozměrem 30-65/18, které umožní dosahovat stálejší časy na kolo. Optimalizované chlazení brzd přední nápravy zvyšuje odolnost brzdové soustavy vůči ochabnutí brzdného účinku. Místo dosavadních silentbloků jsou příčná závěsná ramena připevněna k nosné struktuře karoserie prostřednictvím kulových kloubů (Uniball). Soubor změn v oblasti podvozku doplňují plynové tlumiče se sníženou hmotností a optimalizovanou nastavitelnou charakteristikou v tahu i tlaku od partnera Bilstein.
Výčet novinek pro rok 2012 završují aerodynamická vylepšení.
Širší přední kapota může být na přání opatřena mřížkou s otvory pro odvod vzduchu nad předními koly, pokud takový prvek homologační předpisy v příslušném seriálu závodů povolují. Nové zadní přítlačné křídlo je širší a má větší koncové panely. V aerodynamickém tunelu Audi byla nalezena ještě efektivnější poloha a nastavení. Výsledkem je maximální přítlak při minimálním aerodynamickém odporu vzduchu. Lepší obtékání karoserie vzduchem a větší přítlačná plocha se pozitivně projevují ve vyšších hodnotách přítlaku na zadní nápravě. Dokonale vyváženou aerodynamiku zaručuje nová přední deska s optimalizovaným vedením vzduchu pod přední částí vozu.
Od roku 2012 budou všechna nová vozidla dodávána ve výše uvedeném evolučním provedení. Pro stávající vozidla nabídne společnost quattro GmbH přestavbu na evoluční verzi pro rok 2012.
Audi navíc usiluje o to, aby bylo možné dodatečně homologovat jednotlivá aerodynamická vylepšení také pro vozidla z roku 2011. Díky tomu zůstane dosud aktuální model jen s mírnými úpravami i nadále konkurenceschopný.
„Jsme přesvědčeni o tom, že Audi R8 LMS ultra naváže na úspěchy svého předchůdce,“ zdůrazňuje Romolo Liebchen. „S více než 40 vozy dodanými soukromým týmům byla již první generace vozu R8 LMS úspěchem jak po sportovní, tak i po obchodní stránce.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií