Audi R18 TDI zvítězilo v Le Mans s mimořádně lehkou konstrukcí a získalo tak desátý triumf v závodu 24 h Le Mans

Extrémně lehká konstrukce vozů Audi ovládla jeden z nejnapínavějších čtyřiadvacetihodinových závodů v historii Le Mans.

Fascinující průběh závodu sledovalo 250 000 diváků přímo na závodním okruhu a miliony diváků na televizních obrazovkách.

Audi R18 TDI zvítězilo v Le Mans s mimořádně lehkou konstrukcí a získalo tak desátý triumf v závodu 24 h Le Mans
Audi R18 TDI zvítězilo v Le Mans s mimořádně lehkou konstrukcí a získalo tak desátý triumf v závodu 24 h Le Mans
Audi R18 TDI zvítězilo v Le Mans s mimořádně lehkou konstrukcí a získalo tak desátý triumf v závodu 24 h Le Mans

Závod skončil celkově již desátým vítězstvím značky Audi díky vynikajícímu výkonu jezdců Marcela Fässlera (Švýcarsko), André Lotterera (Německo) a Benoîta Tréluyera (Francie) za volantem inovativního prototypu Audi R18 TDI.

Dramatický průběh 79. ročníku nejslavnějšího vytrvalostního závodu na světě

– nemá v celé jeho historii obdoby. Poté, co značka Audi ztratila již v první třetině závodu dva své vozy Audi R18 TDI kvůli nehodám, zůstal poslední nadějí vůz se startovním číslem „2“, který v kvalifikaci zajistil první místo na startu pro značku se čtyřmi kruhy. Posádka Fässler, Lotterer a Tréluyer bojovala sama proti přesile tří továrně nasazených vozů Peugeot.

Ještě v neděli ráno jela tato čtveřice nejrychlejších vozidel v čele závodu s minimálními několikasekundovými rozestupy. Vozy na první pozici se střídaly i kvůli rozdílným závodním strategiím. Z neuvěřitelně napínavého závodu vzešla nakonec jako vítěz posádka Fässler, Lotterer a Tréluyer s prototypem Audi R18 TDI, který se ukázal být v prvním roce po zmenšení zdvihového objemu vznětových motorů nejrychlejším vozem v celém startovním poli. André Lotterer dokázal s časem 3 minuty 25,289 sekundy v 229. kole závodu vylepšit dokonce nejrychlejší čas dosažený v kvalifikaci.

Působivá byla rovněž spolehlivost nového Audi R18 TDI. Vůz se startovním číslem „2“ nemusel po celý závod udělat jedinou neplánovanou zastávku v boxech. Pouze problém s palivovou nádrží trochu potrápil Dr. Wolfganga Ullricha, šéfa závodního oddělení Audi Motorsport, a Ralfa Jüttnera, technického ředitele závodního týmu Audi Sport Team Joest. Nebylo totiž možné zcela využívat celou palivovou nádrž o objemu 65 litrů.

Z tohoto důvodu si musel André Lotterer vybudovat v poslední fázi závodu dostatečný náskok pro další zastávku kvůli doplnění paliva, a to v extrémně náročných podmínkách s mrholením a velmi kluzkým povrchem. Lotterer však tento úkol zvládl na jedničku a do posledního sprintu vyrazil se sedmisekundovým náskokem před druhým Peugeotem. Po 24 hodinách projel cílem jako první za obrovských ovací ostatních členů týmu s náskokem 13,420 sekundy.

Pro všechny tři jezdce Audi to bylo první vítězství v Le Mans, pro značku Audi již desáté během posledních 13 let.

Po prvním úspěchu motoru TFSI v roce 2001, prvním triumfu vozu poháněného vznětovým motorem TDI v roce 2006 a prvním pozoruhodným výkonům motorů přeplňovaných turbodmychadly VTG s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek v loňském roce bylo i letošní vítězství Audi založeno na inovativní technologii. Ta tentokrát spočívala v mimořádně lehké konstrukci. Díky ní byl prototyp Audi R18 TDI nejspolehlivějším a zároveň nejrychlejším vozem v závodu 24 h Le Mans. Nový jednodílný monocoque ze speciálního kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny vyrobený značkou Audi přispěl společně s dalšími bezpečnostními prvky prototypu Audi R18 TDI také k tomu, že jezdci Allan McNish a Mike Rockenfeller vyvázli z děsivě vypadajících nehod po kontaktu s pomaleji jedoucími vozy zcela nezraněni.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...