Audi R10 při jeho historickém pokusu zvítězit v závodě 24 hodin LE MANS

– bude pohánět Shell V-Power Diesel

Společnost Shell a Audi Sport včera oznámili uzavření partnerství pro vývoj prvního vozu s naftovým pohonem na světě, který bude schopen soutěžit o prvenství  ve slavném závodu 24 hodin Le Mans. Díky tomuto spojení budeme v roce 2006 svědky toho, jak se technologie paliva Shell V-Power Diesel postaví té největší výzvě v závodu, kde úspěch zaručí pouze kombinace koncentrované síly, maximální spolehlivosti motoru a optimální spotřeby.


Spanilou jízdou v pařížských ulicích se včera představilo veřejnosti technické partnerství společností Shell a Audi Sport. Příští rok tak budeme mít možnost vidět Audi R10 poháněné palivem Shell V-Power Diesel vedle nejrychlejších aut s benzínovými motory na startovní čáře závodu, který je obecně považován za nejnáročnější na světě. S více než padesátiletou historií úspěchů na okruzích a členstvím v klubu těch nejlepších není společnost Shell v Le Mans na poli mezinárodního motosportu žádným nováčkem. Společnost Shell byla dodavatelem maziv pro vůz Audi R8, který v posledních letech bodoval na tomto okruhu. Od té doby společnost Shell vyvinula a uvedla na trh palivo Shell V-Power Diesel téměř ve všech evropských zemích. A právě tuto palivovou technologii bude v roce 2006 testovat tým Audi Sport.


Společný projekt je výsledkem snahy dvou nezvučnějších jmen ve světě motosportu získat toto historické prvenství. Shell a Audi, společnosti, které spolu vždy úzce spolupracovali, přitom staví svůj ambiciózní projekt na tom, co se již oběma osvědčilo v běžném provozu. Na čelo naftové revoluce postavila společnost Audi její revoluční technologie TDi. Audi se také účastnila na vývoji a testování jedinečné motorové nafty Shell V-Power Diesel. Toto moderní palivo dává posledním generacím dieselových motorů více síly a využívá vlastní technologii syntetických paliv GTL Fuel ( Gas to Liquid / plyn převedený syntetickou cestou na kapalinu). Společnost Shell již uvedla tuto inovativní palivovou technologii jako první v několika evropských zemích a nyní prodává Shell V-Power Diesel s GTL na více než svých zhruba 3000 čerpacích stanicích v Německu, Rakousku, Itálii, Nizozemsku a Švýcarsku. V nejbližších letech plánuje Shell rozšíření prodeje paliva V-Power Diesel s GTL i do ostatních evropských zemí, včetně České republiky.


Zvláštní pozornost, při přípravě speciálu Audi R10, je věnována především systému vstřikování paliva. Výzkum a vývoj v oblasti systémů vstřikování paliva bude důležitý nejen pro další generaci paliv Shell V-Power Diesel, ale i pro udržení společnosti Shell na špici tohoto technologického vývoje. Po rozsáhlém programu testování bude mít Audi R10 s palivem Shell premiéru v Sebring na Floridě v březnu 2006, tedy ještě před závodem 24 hodin Le Mans, který se uskuteční 17. června 2006.


Vicepresident společnosti Shell pro marketing v maloobchodním segmentu Bruce Rosengarten na téma právě uzavřeného partnerství řekl: „Je nám velkou ctí, že můžeme spolupracovat s Audi Sport na vývoji motorové nafty, která má na to, aby mohla usilovat o vítězství v tak významném závodu jako je 24 hodin Le Mans. Každý den se pro Shell V-Power Diesel rozhodnou tisíce řidičů. A protože stejná technologie paliva bude aplikována i na Audi R10. Pevně věříme, že mnoho dalších řidičů si brzy vyzkouší vytrvalost a sílu, kterou toto palivo motorům poskytuje.“


Ředitel Audi Sport Dr. Wolfgang Ullrich uvedl: „Jsme hrdi na to, že se jedná o partnerství dvou společností, které stojí na čele vývoje technologií dieselových motorů. Je to partnerství stvořené pro tuto historickou výzvu. Naše testy ukazují, že Shell V-Power Diesel poskytuje právě takový výkon, jaký je třeba pro vítězství v Le Mans. Jsme velmi rádi, že Shell V-Power Diesel bude palivem pro náš vůz Audi R10.”

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...