Audi prodlužuje servisní intervaly

S výraznou změnou v oblasti servisní péče přichází importér automobilů Audi: U vozů modelového ročníku 2002 (mimo Audi A8 3.3 TDI), se zavádí na území ČR program LongLife Service, umožňující prodloužení servisních intervalů.

Zatímco až dosud museli řidiči vozů Audi měnit olej vždy po ujetí 15 000 km nebo jednou za rok, nyní lze za optimálních podmínek „natočit“ na zážehových motorech až 30 000 km a na vznětových agregátech TDI dokonce až 50 000 km. Časová lhůta pro výměnu oleje se v obou případech posouvá na dva roky.


Výrazné prodloužení možného proběhu kilometrů mezi výměnami olejů umožnilo nasazení vyspělých diagnostických systémů u motorů Audi, jejichž řídicí jednotka pomocí řady čidel přesně mapuje režim práce motoru. Počítač bere do úvahy nejen např. rychlost jízdy a výkonové zatížení motoru, ale třeba i četnost tzv. studených startů a další parametry. Na základě získaných informací systém včas upozorní řidiče, že zanedlouho bude muset zamířit do servisu na výměnu oleje. „Tři tisíce kilometrů před předpokládaným okamžikem výměny oleje počítač řidiči oznámí, že v závislosti na jeho stylu jízdy a využívání vozu se blíží okamžik návštěvy servisu. Potom už ukazatel servisního intervalu neustále odčítává, takže řidič má pořád na očích kolik kilometrů může ještě ujet,“ říká Jan Pícha, vedoucí servisních služeb společnosti Import VW Group.


Program LongLife Service předpokládá používání kvalitních motorových olejů vyšší třídy, jejichž specifikace odpovídá přísným interním normám automobilky Audi, resp. koncernu VW. „Podle zkušeností ze zemí, kde program LongLife Service už funguje, lze konstatovat, že při vyváženém stylu jízdy hlavně na delší vzdálenosti konstantním tempem a bez jízdy na krátké vzdálenosti, lze výrazně prodloužit servisní intervaly směrem k maximální hranici udávané pro jednotlivé motory,“ říká Jan Pícha.


Po zavedení Doživotní záruky mobility se tak program LongLife Service stává dalším významným krokem, kterým značka Audi naznačuje svoji snahu neustále zlepšovat komfort svých klientů.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...