Audi představí na Ženevském autosalonu sportovní kupé RS 5

Sportovní kupé s nově vyvinutým mezinápravovým diferenciálem pro pohon quattro pohání vysokootáčkový vidlicový osmiválec o výkonu 331 kW se spotřebou pouze 10,8 l/100 km a se zrychlením z 0 na 100 km/h za 4,6 s.

Dodávky vozů Audi RS 5 budou zákazníkům zahájeny již na začátku léta.

Audi představí na Ženevském autosalonu sportovní kupé RS 5

Vynikající výkonová charakteristika vysokootáčkového motoru V8 4,2 litru vyladěného na nejvyšší výkon 331 kW (450 k) se pojí s mimořádnou hospodárností. Mohutná hnací síla je přenášena na všechna čtyři kola prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic.

Modely RS vyvíjené společností quattro GmbH tvoří dynamický vrchol modelové nabídky značky Audi. Nové kupé RS 5 navazuje na tradice započaté před více než 15 lety nekompromisním vozem RS 2 Avant, který přinesl do střední třídy novou koncepci suverénní dynamiky.

Vysokootáčkový atmosférický motor V8 se zdvihovým objemem 4163 cm3 je úzce příbuzný s agregátem V10 z vysokovýkonného sportovního vozu R8. Jako téměř všechny zážehové motory Audi spoléhá na přímé vstřikování benzinu FSI, což je technika, která dopomohla závodním vozům Audi R8 ke čtyřem triumfům v legendárním vytrvalostním závodě 24 h Le Mans. Motor 4.2 FSI s náročnou konstrukcí sacího a výfukového traktu připomíná svým vyladěním závodní motor. Nejvyššího výkonu 331 kW (450 k) dosahuje při 8250 min-1 a maximum točivého momentu 430 N.m poskytuje v širokém pásmu otáček od 4000 do 6000 min-1.

Ručně vyráběný motor se spontánními reakcemi na pohyb pedálu plynu se s chutí vytáčí až do nejvyšších otáček za úchvatného zvukového doprovodu, který přispívá k fascinujícímu zážitku z jízdy. Kupé o hmotnosti 1725 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,6 s a při rychlosti 250 km/h zabrání dalšímu rozletu elektronický omezovač. Na přání může být hranice zásahu omezovače posunuta na 280 km/h. Silný osmiválec si přitom v průměru řekne o 10,8 l benzinu na 100 km, což je mnohem méně než u hlavních konkurentů. Zásluhu na tomto vynikajícím výsledku má minimalizace tření v motoru a v celém poháněcím ústrojí, použití elektronicky řízeného olejového čerpadla a aplikace rekuperačního systému pro dobíjení akumulátoru během zpomalování.

Další účinnou zbraní ve snaze o zvyšování účinnosti je sedmistupňová převodovka S tronic, která byla pro RS 5 patřičně zesílena. Dvouspojková převodovka řadí extrémně rychle, hladce a téměř nepozorovatelně. Kromě automatizovaného řazení je k dispozici manuální režim ovládaný nově tvarovanou pákou voliče nebo pádly na volantu. Maximální zrychlení s minimálním prokluzem kol zajistí program „Launch Control“.

Jak je u modelů RS zvykem, přenáší hnací sílu na vozovku trvalý pohon všech kol quattro. Audi vyvinulo pro kupé RS 5 nový samosvorný mezinápravový diferenciál s talířovými koly, který se vyznačuje kompaktní a lehkou konstrukcí a vysokou účinností. Sady lamelových spojek umožňují rozdělovat točivý moment mezi přední a zadní nápravu v širokém rozpětí. Sportovně zaměřené standardní rozdělení v poměru 40:60 % se může v případě potřeby změnit až na 70:30 % nebo 15:85 % ve prospěch přední, resp. zadní nápravy. Elektronicky řízený systém pracuje v zájmu ještě vyšší příčné dynamiky také s přibrzďováním odlehčených vnitřních kol v zatáčkách. Na přání se dodává sportovní diferenciál pro zadní nápravu.

Sportovní podvozek modelu RS 5

– dostal upravené pružiny, tlumiče a stabilizátory a v porovnání s Audi A5 byla karoserie snížena o 20 mm. Devatenáctipalcová kola z lehkých slitin disponují pneumatikami 265/35, na přání jsou k dispozici 20“ kola s pneumatikami 275/30. Mohutné kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají na přední nápravě průměr 365 mm, na přání je mohou nahradit keramické kotouče vyztužené uhlíkovými vlákny o průměru 380 mm. Stabilizační systém ESP je vybaven sportovním režimem a lze jej zcela vypnout. Se speciální tuhou charakteristikou pracuje rovněž řízení s posilovačem servotronic. Standardní systém regulace jízdní dynamiky Audi drive select umožňuje zvolit jeden ze tří programů comfort, auto a dynamic pro činnost řízení (na přání dynamické řízení), převodovky S tronic, sportovního diferenciálu, motoru a výfukové soustavy. V kombinaci s navigačním systémem si může řidič sestavit vlastní čtvrtý režim.

Klasický design kupé RS 5

– získal decentními stylistickými úpravami ještě ostřejší charakter. Změny zahrnují zvýrazněnou masku chladiče Singleframe, světlomety xenon plus s denními světlomety LED a nový nárazník s většími vstupy pro přívod vzduchu do motorového prostoru a k brzdám. Na klasické Audi quattro, které mělo premiéru na autosalonu v Ženevě přesně před 30 lety, odkazují rozšířené blatníky s ostrými horizontálními horními hranami doplněné hranatými nástavci bočních prahů. Zádi s rozměrným difuzorem dominují dvě oválné koncovky výfuku integrované do nového nárazníku, zatímco spoiler v zadním víku vyjíždí automaticky z klidové polohy po překročení rychlosti 120 km/h a zpět se do ní vrací, jakmile rychlost klesne pod 80 km/h.

Atmosféra dynamické elegance vládne také v interiéru. Součástí sériové výbavy jsou elektricky nastavitelná sportovní sedadla s výraznými bočními polštáři a integrovanými opěrkami hlavy čalouněná kombinací kůže a Alcantary. Silný věnec sportovního volantu je obšitý perforovanou kůží. Přístroje mají bílé stupnice na černém podkladu. Po zapnutí zapalování oběhnou červené ručičky celou stupnici a vrátí se zase zpátky do klidové polohy. Do palubního počítače jsou integrovány stopky pro měření času na kolo při jízdě na závodním okruhu a teploměr oleje.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...