Audi představí na pařížském autosalonu nový vrcholný model řady A1 s motorem 1.4 TFSI

Prodej modelu Audi A1 1.4 TFSI s výkonem 136 kW a točivým momentem 250 N.m bude zahájen koncem roku, základní cena bude stanovena v druhé polovině října.

Modelová řada prémiových malých vozů Audi A1 má za sebou velmi úspěšný vstup na trh.

Audi představí na pařížském autosalonu nový vrcholný model řady A1 s motorem 1.4 TFSI

Dynamický podvozek verze A1 1.4 TFSI zajišťuje sportovní jízdní vlastnosti, motor 1.4 TFSI s dvojitým přeplňováním dosahuje nejvyššího výkonu 136 kW (185 k) a spolupracuje s dvouspojkovou převodovkou S tronic. Nový model se může zároveň pochlubit příkladnou hospodárností, neboť podle předběžných údajů spotřebuje průměrně 5,9 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 jen 139 g/km.

Design Audi A1 1.4 TFSI

Maska chladiče Singleframe, výrazný oblouk střechy, silně skloněný střešní sloupek C, kapota motoru a víko zavazadlového prostoru přesahující do bočních stěn a výrazná linie „Tornádo“ dávají již u stojícího vozu najevo jeho sportovní potenciál.

Motor A1 1.4 TFSI

– dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a další akcelerace může pokračovat až k hranici 227 km/h. Spontánní reakce a velký točivý moment v celém rozsahu využitelných otáček, a to i při rychlé jízdě, jsou výsledkem realizace neobvyklé koncepce dvojitého přeplňování turbodmychadlem a kompresorem.

Kompresor přichází ke slovu od 1500 min-1 a ve většině situací se odpojuje při 2400 min-1. Nejpozději od 3500 min-1 zajišťuje veškeré přeplňování motoru turbodmychadlo. Inženýři mohli zvolit velké turbodmychadlo s vysokou účinností, protože v nízkých otáčkách je zastupováno kompresorem.

Hnací sílu motoru 1.4 TFSI přenáší na přední kola standardně montovaná sedmistupňová převodovka S tronic, která je velmi krátká a lehká. Sedmistupňová převodovka S tronic je složena ze dvou dílčích převodovek, z nichž každá má vlastní lamelovou spojku. Řazení probíhá během několika setin sekundy bez citelného přerušení toku hnací síly. Dlouhý převod sedmého stupně snižuje spotřebu paliva.

Přední náprava typu McPherson a zadní náprava s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou a odděleně uloženými tlumiči a vinutými pružinami tvoří základ pro agilní jízdní vlastnosti. Audi A1 1.4 TFSI reaguje spontánně na povely řidiče, zatáčky projíždí i ve vysoké rychlosti s nejvyšší mírou stability a na výjezdu ze zatáčky akceleruje s vynikající přilnavostí. Výkonná brzdová soustava je vpředu vybavena kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením o průměru 288 mm.

Další standardně dodávanou specialitou podvozku je stabilizační systém ESP s elektronickou uzávěrkou diferenciálu. Pokud při rychlém průjezdu zatáčkou hrozí ztráta trakce na vnitřním kole, dojde k jeho nepatrnému přibrzdění.

Výbava je kompletní:

Bezpečnostní paket zahrnuje dva čelní airbagy, boční airbagy a průběžné hlavové airbagy, předpínače bezpečnostních pásů a omezovače síly a integrální systém opěrek hlavy Audi.

Mnoho prvků výbavy na přání pochází z vyšších segmentů.

Jsou to například světlomety xenon plus s denními světlomety LED, zadní světlomety LED, paket vnitřního osvětlení LED, asistent dálkových světlometů, senzor světla a deště, panoramatické posuvné střešní okno, komfortní klíček s tlačítkem Start-Stop, dva navigační systémy a audiosystém Bose Surround System o výkonu 465 W se 14 reproduktory.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...