Audi RS Q3
– sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 5,5 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Turbodmychadlem přeplňovaný pětiválec 2,5 litru poskytuje nejvyšší výkon 228 kW a má průměrnou spotřebu pouhých 8,8 litru benzinu na 100 km.
Franciscus van Meel, generální ředitel společnosti quattro GmbH zdůrazňuje:
„RS Q3 přenáší sportovní filozofii značky Audi do segmentu, čímž vytváří novou třídu vysokovýkonných vozů. Vedle vozů RS 5 Cabriolet, RS 6 Avant a RS 7 Sportback je RS Q3 čtvrtým modelem RS, který uvedeme na trh v roce 2013. Rodina RS, která ještě nikdy nebyla tak početná, se tím rozroste na osm členů.“
RS Q3 kombinuje typické vlastnosti vozů RS, jako je vysoký výkon a potěšení z jízdy, s lifestylovými kvalitami a vysokou úrovní užitných vlastností. Audi RS Q3 bylo vyvinuto firmou quattro GmbH, stoprocentní dceřinou společností AUDI AG.
Pod kapotou modelu RS Q3 pracuje vysokovýkonný motor 2.5 TFSI, ověnčený prestižními oceněními. Například mezinárodní porota automobilových odborníků jmenovala tento pětiválec od roku 2010 třikrát za sebou „Mezinárodním motorem roku“ (International Engine of the Year) ve své třídě. Motor přeplňovaný turbodmychadlem a vybavený přímým vstřikováním benzinu dosahuje nejvyšší výkon 228 kW v rozpětí otáček od 5200 do 6700 min-1. Maximální točivý moment 420 N.m je k dispozici mezi 1500 a 5200 min-1. Již základní koncepce tohoto pětiválcového motoru je jedinečná. Společnost quattro GmbH upravila tuto jednotku, známou z modelů TT RS a RS 3 Sportback, pro model RS Q3. Pořadí zapalování 1-2-4-5-3 společně s geometrií sacího potrubí a výfukové soustavy vytváří sportovní zvuk motoru. který potěší každého majitele tohoto vozu.
Řidič může ovlivnit řízení klapky ve výfukové soustavě a charakteristiku pedálu plynu volbou jednoho z režimů auto, comfort a dynamic prostřednictvím standardního systému Audi drive select. V režimu dynamic jsou reakce motoru ostřejší a zvuk motoru intenzivnější.
Pětiválec Audi v modelu RS Q3 poprvé spolupracuje se systémem Start-Stop, který je součástí sériové výbavy. K nízké průměrné spotřebě 8,8 litru benzinu na 100 km, která odpovídá emisím CO2 206 g/km, přispívají rovněž další opatření pro zvyšování účinnosti, jako je elektronicky řízené olejové čerpadlo, které pracuje v závislosti na aktuálních potřebách.
Převodovka, pohon všech kol a podvozek
Hnací sílu přenáší sériově dodávaná sedmistupňová převodovka S tronic s kompaktní tříhřídelovou konstrukcí a dlouhým převodem sedmého stupně pro snížení spotřeby paliva. Řidiči mohou nechat dvouspojkovou převodovku pracovat automaticky v režimu D nebo S, případně mohou řadit manuálně pomocí pádel na volantu nebo páky voliče v jedinečném designu RS. Funkce Launch Control efektivně využívá dostupnou trakci, aby byla zajištěna maximální akcelerace z klidu.
Srdcem trvalého pohonu všech kol quattro je hydraulicky ovládaná a elektronicky řízená vícelamelová mezinápravová spojka umístěná před zadním diferenciálem. Jejím úkolem je zajišťovat vhodné rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu.
Sportovní podvozek RS snižuje karoserii vysokovýkonného kompaktního SUV o 25 mm. Akumulátor je umístěn v zavazadlovém prostoru, aby bylo dosaženo příznivějšího rozložení hmotnosti. Zadní kola jsou nezávisle zavěšena prostřednictvím čtyř ramen na každé straně.
Hřebenové řízení s elektromechanickým posilovačem pracuje velmi efektivně a precizně s tuhou charakteristikou. Součástí sériové výbavy je rovněž elektromechanická parkovací brzda a asistent rozjezdu do kopce.
Audi RS Q3 zanechá v každém řidiči a všech cestujících nesporně skvělý dojem svými dynamickými a stabilními jízdními vlastnostmi v oblasti komfortu.
Odvrtávané kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají na předních kolech modelu RS Q3 speciální konstrukci se zvlněnými vnějšími okraji, která ušetřila přibližně jeden kilogram hmotnosti. Kotouče mají průměr 365 mm a jsou svírány černě lakovanými osmipístkovými třmeny s logy RS. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC má sportovní režim a může být také kompletně deaktivován.
Audi RS Q3 bude pro český trh sériově vybaveno 18“ koly z lehké slitiny. V nabídce jsou rovněž 19“ i 20“ kola. Jedna z nich mají exkluzivní design s 5 dvojitými paprsky ve tvaru písmene V, který vychází z koncepčního vozu Audi RS Q3, který byl vystaven na autosalonu Auto China 2012.
Audi RS Q3 má své speciální postavení v rámci modelové řady Q3 také řadou stylistických úprav. Detaily ve specifickém designu RS zdůrazňují sebevědomý vzhled vysokovýkonného kompaktního SUV. Patří mezi ně ozdobné prvky karoserie a podélné střešní nosiče z matného hliníku, speciální prahové lišty a ozdobné obložení ve výplních dveří, leskle černá voštinová mřížka masky chladiče vpředu, přední nárazník RS a logo quattro v předním otvoru pro přívod vzduchu. Záď zvýrazňuje velký střešní spoiler, zadní nárazník s osobitým vloženým difuzorem, velká eliptická koncovka výfuku a logo RS Q3. Dynamický vrcholný model je s délkou 4410 mm o 25 mm delší než Audi Q3. Jeho provozní hmotnost činí 1730 kg.
Audi RS Q3 lze také individualizovat
– jedním ze dvou na přání nabízených stylistických paketů s matně hliníkovými nebo černými ozdobnými prvky. Mezi stylistické úpravy patří přídavné aerodynamické plochy v bočních otvorech pro přívod vzduchu, ozdobné prvky na difuzoru a žebra na střešním spoileru. Audi RS Q3 se dodává v osmi barvách karoserie, včetně exkluzivního perleťového laku modrá Sepang.
Na sportovní linie exteriéru navazuje design interiéru. Přístroje mají šedé podklady s bílými stupnicemi a červenými ručičkami. Kontrastní stehování v šedém odstínu Rock zdobí tříramenný multifunkční volant se zploštělou spodní částí věnce a páku voliče. Displeje MMI a informačního systému vítají řidiče logem RS. Řidič si prostřednictvím menu RS v informačním systému může nechat zobrazit rovněž ukazatel plnicího tlaku, teplotu oleje a stopky pro měření časů dosahovaných při jízdě na okruhu.
Pedály a opěrka pro levou nohu se lesknou v odstínu hliníku a sériově dodávané ozdobné obložení má povrchovou úpravu s černým klavírním lakem. Společnost quattro GmbH nabízí alternativně hliník v závodním stylu nebo uhlíkový kompozit. Sériově se dodává černé čalounění stropu, provedení ve stříbrném odstínu Lunar je k dispozici na přání.
Součástí sériové výbavy jsou rovněž sportovní sedadla s reliéfními logy RS Q3, čalouněná kombinací černé Alcantary a kůže. Zákazníci si mohou místo toho vybrat na přání dodávanou kůži jemná Nappa v odstínech černá nebo stříbrná Lunar s kontrastním stehováním v šedém odstínu Rock, nebo stylistický paket s kosočtvercovým prošíváním.
Zavazadlový prostor má základní objem 356 litrů, který lze zvětšit na 1261 litrů sklopením dělených opěradel zadních sedadel. Sériově se dodává praktická otočná podlaha. Zákazníci, kteří zamýšlejí přepravovat ještě větší náklady, si mohou objednat pro RS Q3 tažné zařízení.
Mezi další prvky sériové výbavy modelu Audi RS Q3 patří kromě informačního systému řidiče ve specifické úpravě RS také parkovací asistent plus, Audi sound system s deseti reproduktory, světlomety xenon plus a zadní světlomety LED. Pokud zadní světlomety nesvítí, mají tmavě červené zabarvení.
V oblasti informačních a zábavních systémů s modulární koncepcí je na výběr široká škála možností. Na vrcholu stojí navigační systém MMI Navigation plus s pevným diskem. Audiosystém Bose vytváří prostorový zvuk prostřednictvím 14 reproduktorů napájených zesilovačem o výkonu 465 W, zatímco Bluetooth autotelefon online společně s hotspotem WLAN připojí vysokovýkonné kompaktní SUV k internetu, a tím mimo jiné zajistí přístup k internetovým službám Audi connect. Nabídku výbavy na přání završují velmi vyspělé asistenční systémy.
Cena pro český trh
– zatím není známa, v Německu byla základní cena stanovena na 54 600 eur. Dodávky modelu Audi RS Q3 zákazníkům začnou na podzim 2013.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.