Audi Sport Team Joest uplatní v sezoně 2012 dvoukolejný přístup také v nově vytvořeném mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC (World Endurance Championship).
Po prvním vítězství motoru TFSI (v roce 2001) a historicky prvním triumfu vozu poháněného vznětovým motorem (v roce 2006) se Audi zaměřuje na další technický milník v nejslavnějším a nejdůležitějším vytrvalostním závodě na světě. „Vyvinout pro Le Mans hybridní techniku je minimálně tak ambiciózní a náročné, jako byl náš dieselový projekt ve svých počátcích,“ vysvětluje vedoucí oddělení Audi Motorsport Dr. Wolfgang Ullrich. „Výsledky prvních testů jsou velmi povzbudivé a nemůžeme se dočkat, až uvidíme, jak si tato technologie povede v kombinaci s naší technologií ultra lehké konstrukce na závodní dráze v Le Mans. Stále ovšem spatřujeme potenciál pro vývoj konvenčního pohonu, stejně jako naši kolegové z vývoje sériových vozů. Máme proto velkou radost z toho, že výběrová komise ACO a FIA schválila naše nominované vozy a můžeme se tak v jubilejním závodu v Le Mans postavit na start se čtyřmi prototypy.“
Audi Sport Team Joest
– přihlásil dva prototypy do nového mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC (World Endurance Championship). Audi plánuje nasadit další vozy do vybraných závodů, jako je 12hodinový závod v Sebringu v USA a 6hodinový závod ve Spa-Francorchamps v Belgii, které budou pro tým Audi generální zkouškou na Le Mans.
V 80. ročníku závodu Le Mans se dvě Audi LMP1 postaví na start se startovními čísly „1“ a „2“ s hybridním pohonem a „3“ a „4“ s klasickým pohonem. Jak pravidla určují, je nyní pro každý vůz Audi nominován jeden jezdec: André Lotterer, Allan McNish, Timo Bernhard a Oliver Jarvis.
Nový sportovní prototyp Audi s hybridním pohonem
- bude představen již koncem února
- první závodní křest následuje 5. května v 6hodinovém závodě ve Spa-Francorchamps
- v úvodním závodě mistrovství světa, který se pojede 17. března v Sebringu, bude tým Audi Sport Team Joest spoléhat opět na Audi R18 TDI, které zvítězilo v loňském závodě v Le Mans.
Od roku 2000 vyhrála značka Audi 24 h Le Mans celkem desetkrát, a je tak zdaleka nejúspěšnější značkou v nedávné historii závodu.
Skupina Audi
– dodala v roce 2011 svým zákazníkům přibližně 1 302 650 vozů značky Audi. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, čínském Changchunu a belgickém Bruselu. Audi Q7 je vyráběno v Bratislavě na Slovensku. V červenci 2010 rozšířila stávající výrobu modelů Audi A4 a A6 v indickém Aurangabadu CKD produkce modelu Audi Q5. Výroba modelu Audi A1 běží v bruselském závodě od května 2010, zatímco produkce nového Audi A1 Sportback byla spuštěna v roce 2012. Audi Q3 vyjíždí z bran španělského závodu Martorell od června 2011. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu.
V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 63 000 lidí, z toho 47 900 v Německu. V letech 2012–2016 plánuje značka se čtyřmi kruhy investovat více než 13 miliard EUR zejména do nových produktů, lidských zdrojů a rozšiřování výrobních kapacit, aby podpořila svou pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Audi v současnosti rozšiřuje výrobní areál v Györu (Maďarsko) a koncem roku 2013 zahájí výrobu v čínskému Foshanu. Do roku 2015 plánuje Audi výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií