Audi je v čele všech tří průběžných klasifikací, v hodnocení jezdců dokonce se třemi jezdci.
V sobotním závodě úvodního podniku na Hockenheimringu
– vybojoval suverénní vítězství Jamie Green (Audi Sport Team Rosberg), který startoval z prvního místa. Audi zanechalo skvělý dojem i celkově, protože ve výsledkové listině prvního závodu patřilo šest nejvyšších míst čtyřem vozům Audi RS 5 DTM. Na sobotní úspěch navázaly týmy Audi dvojnásobným vítězstvím v nedělním závodě, v němž slavil Mattias Ekström svůj jubilejní dvacátý triumf v závodě DTM.
Jamie Green neměl s Audi RS 5 DTM v oranžové barvě týmu Hoffmann Group v sobotu konkurenci
Britský jezdec si zajistil první místo na startu s náskokem 0,116 sekundy a ve všech 26 kolech prvního ze dvou víkendových závodů určoval tempo. Po dokonalém startu se začal svým pronásledovatelům rychle vzdalovat a nenechal se vyvést z míry ani dvěma výjezdy bezpečnostních vozů, jimiž o příslušný náskok vždy přišel.
„Už v minulém roce jsem byl rychlý, ale v závodech jsem prostě neměl štěstí,“ řekl Green po svém prvním vítězství s Audi. „Dnes všechno fungovalo perfektně. Jezdím ve stejném týmu, mám stejného technika a ve svém Audi RS 5 DTM se cítím dobře. Z výsledku jsem šťastný.“
Do Top 5 se probojovali
– také jezdci týmů Audi Sport Abt Sportsline a Phoenix, Edoardo Mortara (Castrol EDGE Audi RS 5 DTM) a Mike Rockenfeller (Schaeffler Audi RS 5 DTM). Zdařilý vstup do sezony pro značku Audi završil mladý jezdec Nico Müller (Audi Financial Services Audi RS 5 DTM) šestým místem.
V prvním závodě
– sledovali v sobotu diváci napínavé souboje, kolize a mnoho předjížděcích manévrů. Do dojelo cíle jen 16 z 24 vozů na startu. Mattias Ekström (Red Bull Audi RS 5 DTM) dokončil závod na dvanáctém místě, přestože si při kontaktu se soupeřem poškodil pneumatiku a musel zajet neplánovaně do boxů. Také Adrien Tambay (Playboy Audi RS 5 DTM) ztratil šanci na body kvůli tvrdým soubojům a jednomu opuštění trati. Francouzský jezdec byl patnáctý.
Předčasně museli ze závodu odstoupit Timo Scheider (AUTO TEST Audi RS 5 DTM) a Miguel Molina (Teufel Audi RS 5 DTM). Oba jezdci se již v hektickém úvodním kole zapletli do kolizí a později museli se svými vozy zajet definitivně do boxů.
„Ze zdařilého úvodu sezony mám velkou radost,“ řekl Dieter Gass, vedoucí oddělení DTM v divizi Audi Sport, po sobotním závodu. „Nabídli jsme divákům velmi napínavý závod DTM, a dokázali tak, že nový formát závodů byl krokem správným směrem. Z pohledu Audi je samozřejmě ještě důležitější, že se dnes uskutečnilo první porovnání sil se soupeři, z něhož plyne, že jsme v zimě odvedli dobrou práci. Audi RS 5 DTM bylo dnes nejlepším vozem a Jamie Green to prokázal nejpůsobivějším způsobem. Už ve druhé polovině sezony 2014 byl velmi rychlý. Jeho první vítězství pro Audi viselo doslova ve vzduchu a bylo jen otázkou času.“
V nedělním závodě podobně výrazné vítězství
– jehož v sobotu dosáhl Jamie Green, vybojoval Mattias Ekström s vozem Red Bull Audi RS 5 DTM v barvách týmu Audi Sport Abt Sportsline. V úvodní fázi na suchém okruhu se Ekström prosadil v duelu s obhájcem titulu Marcem Wittmannem (BMW) a později, při začínajícím dešti s následnou výměnou pneumatik na mokro, předstihl svého týmového kolegu Edoarda Mortaru (Castrol EDGE Audi RS 5 DTM). Švédský jezdec svůj náskok ve druhé polovině závodu s každým kolem zvyšoval a cílovou čáru přejel s jasným náskokem 7,3 sekundy.
„Tento závod mě bavil od prvního až do posledního kola,“ řekl Ekström, který na Hockenheimringu slavil své 20. vítězství v závodě DTM. „Moje Audi RS 5 DTM fungovalo perfektně. Na výměnu pneumatik jsem zajel do boxů o kolo později, než by bylo optimální, ale to nebylo tak důležité, protože můj vůz jel tak dobře. Podmínky byly dnes velmi náročné – a v takové situaci jsou mnohaleté zkušenosti velkým přínosem.“
Dvojité vítězství značky Audi završil druhým místem Edoardo Mortara
Italský jezdec průběžně vedl, v 17. kole však při brzdění před ostrou zatáčkou pustil Ekströma bez boje před sebe a po čtvrtém a druhém místě v prvních dvou úvodních závodech sezony vede průběžné celkové hodnocení. „Viděl jsem, že je Mattias rychlejší a nechtěl jsem ohrozit možné dvojnásobné vítězství.“ Bylo to chytré rozhodnutí, protože v posledním kole se na něj téměř dotáhl jezdec Mercedesu Gary Paffett.
„Audi má za sebou skvělý start do sezony v DTM a včetně vítězství v napínavém závodě WEC ve Spa zažila značka Audi skvělý víkend,“ řekl Dieter Gass, vedoucí oddělení DTM v divizi Audi Sport. „Měli jsme nejrychlejší vůz jak na suchu, tak i na mokru, a vybojovali jsme dvě první místa na startu a dvě vítězství – v neděli dokonce dvojnásobné vítězství. Jsme v čele všech tří průběžných klasifikací, v hodnocení jezdců dokonce se třemi jezdci. Víc si už nelze přát.“
Skupina Audi
– dodala zákazníkům v roce 2014 přibližně 1 741 100 vozidel značky Audi. Společnost působí globálně na více než 100 trzích a má výrobní závody v Ingolstadtu a Neckarsulmu (Německo), Györu (Maďarsko), Bruselu (Belgie), Bratislavě (Slovensko), Martorellu (Španělsko), Kaluze (Rusko), Aurangabadu (Indie), Changchunu a Foshanu (Čína), jakož i v Jakartě (Indonésie). V letošním roce zahájí společnost se čtyřmi kruhy ve znaku výrobu automobilů v Curitibě (Brazílie) a v roce 2016 v San José Chiapa (Mexiko). Mezi plně vlastněné dceřiné společnosti AUDI AG patří quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese, Itálie) a výrobce sportovních motocyklů Ducati Motor Holding S.p.A. (Boloňa, Itálie). Společnost má na celém světě v současnosti přibližně 80 000 zaměstnanců, z toho zhruba 58 000 v Německu. Na období 2015 až 2019 jsou plánovány celkové investice ve výši cca 24 miliard € – především do nových produktů a trvale udržitelných technologií. Audi dbá na firemní odpovědnost a do svých výrobků a procesů začlenila princip trvalé udržitelnosti. Dlouhodobým cílem je CO2 neutrální mobilita.
V roce 2014 bylo v České republice registrováno 3935 nových vozů Audi – o 19,6 procenta více než v roce 2013.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií